Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Co jest ważnego w agencji reklamowej?

Nie wiem, czy to dobra grupa, aby zapytać (interesują mnie opinie ludzi, którzy nie pracują wewnątrz agencji, ale raczej z nią współpracują), ale co mi szkodzi ;)

Na co zwracacie uwagę przy wyborze agencji reklamowej? Jakość projektów? Cena? Szybkość reakcji? Przystojny account (ładna accountka)? ;) Podzielcie się doświadczeniami...

Temat: Co jest ważnego w agencji reklamowej?

Wszystko jest wazne ;-). A tak na serio to dla mnie najistotniejszym elementem jest jakos accountow, choc na etapie wyborze trudno to zweryfikowac i wtedy kreacje bierze gore. Do rzeczy jaki jest moj wymoarzony account, ktorego jeszcze nie spotkalem, ale bywalo blisko.
Account to zewnetrzny brand manager, to osoba, ktora ma wiedze i zrozumienie marki pozwalajace na czynne uczestnictwo w tworzeniu briefu ale na pierwszym miejescu jest zdolna do przetlumaczenia owego breifu kreacji. Oczekuje od accounta abe przed wyslaniem do mnie weryfikowal prace kreacji i przekazywal dalej tylko te ktore sa zgodne z breifem i pozycjonowaniem marki. Dostaje kota kiedy agencja pokazuje trzy mozliwosci z ktorych dwie nie maja nic wspolnego z biefem czy brandem, w konsekwencji caly proces sie wydluza i staje sie malo efektywny.
Tym samym dochodzimy do miejsca gdzie czas powiedziec ze dzial kreacji nie moze byc wiodaca sila w agencji. Pracowalem kiedys z agencja gdzie kreatywni mieli najwazniejsze zdanie i niestety wiele swietnych pomyslo wyladowao w koszu a byc moze pod odpowiednim kierunkiem zamast kosza znalazlyby sie one w mediaplanach.
Mam nadzieje ze w tym pospiesznym ujeciu udalo mi sie podkraslic moj punkt widzenia.
pozdro
Karolina S.

Karolina S. "Niemożliwe" - to
nie jest słowo
francuskie"
/Napoleon/- ...

Temat: Co jest ważnego w agencji reklamowej?

prześlę to mojemu szefowi :)



Szymon Dawid K.:Wszystko jest wazne ;-). A tak na serio to dla mnie najistotniejszym elementem jest jakos accountow, choc na etapie wyborze trudno to zweryfikowac i wtedy kreacje bierze gore. Do rzeczy jaki jest moj wymoarzony account, ktorego jeszcze nie spotkalem, ale bywalo blisko.
Account to zewnetrzny brand manager, to osoba, ktora ma wiedze i zrozumienie marki pozwalajace na czynne uczestnictwo w tworzeniu briefu ale na pierwszym miejescu jest zdolna do przetlumaczenia owego breifu kreacji. Oczekuje od accounta abe przed wyslaniem do mnie weryfikowal prace kreacji i przekazywal dalej tylko te ktore sa zgodne z breifem i pozycjonowaniem marki. Dostaje kota kiedy agencja pokazuje trzy mozliwosci z ktorych dwie nie maja nic wspolnego z biefem czy brandem, w konsekwencji caly proces sie wydluza i staje sie malo efektywny.
Tym samym dochodzimy do miejsca gdzie czas powiedziec ze dzial kreacji nie moze byc wiodaca sila w agencji. Pracowalem kiedys z agencja gdzie kreatywni mieli najwazniejsze zdanie i niestety wiele swietnych pomyslo wyladowao w koszu a byc moze pod odpowiednim kierunkiem zamast kosza znalazlyby sie one w mediaplanach.
Mam nadzieje ze w tym pospiesznym ujeciu udalo mi sie podkraslic moj punkt widzenia.
pozdro
Karolina S.

Karolina S. "Niemożliwe" - to
nie jest słowo
francuskie"
/Napoleon/- ...

Temat: Co jest ważnego w agencji reklamowej?

Paweł świetne pytanie, przyłączam sie.
Co ty na to aby zadać to pytanie w dziale marketingu?

Paweł T.:Nie wiem, czy to dobra grupa, aby zapytać (interesują mnie opinie ludzi, którzy nie pracują wewnątrz agencji, ale raczej z nią współpracują), ale co mi szkodzi ;)

Na co zwracacie uwagę przy wyborze agencji reklamowej? Jakość projektów? Cena? Szybkość reakcji? Przystojny account (ładna accountka)? ;) Podzielcie się doświadczeniami...
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Co jest ważnego w agencji reklamowej?

Karolina A.:Paweł świetne pytanie, przyłączam sie.
Co ty na to aby zadać to pytanie w dziale marketingu?


Pytaj kogo chcesz, ważne są odpowiedzi :)
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Co jest ważnego w agencji reklamowej?

Szymon Dawid K.:Wszystko jest wazne ;-). A tak na serio to dla mnie najistotniejszym elementem jest jakos accountow, choc na etapie wyborze trudno to zweryfikowac i wtedy kreacje bierze gore.

Czyli najlepiej, jakby account był tak naprawdę od Ciebie z firmy (bo wtedy rozumie brand, ma wiedzę na temat pozycji firmy -- dzisiejszej i przyszłej) i tylko nadzorował kreację? Dobrze zrozumiałem? ;)

konto usunięte

Temat: Co jest ważnego w agencji reklamowej?

Mimo, że sam robię takie rzeczy, postaram się odpowiedzieć...

Dla mnie nieważne jest jak account wygląda... Może być brzydki jak noc listopadowa...

Istotnym czynnikiem we współpracy jest wg mnie szczerość! Nawet taka bolesna, chamska niekiedy, szczerość.

Poza tym, dla mnie liczy się plan... Każdy account musi mieć jakiś plan i nie może się zdawać wyłącznie na tych, którzy ostatecznie zajmują się projektowaniem.
Piotr Michalak

Piotr Michalak 15 lat doświadczenia
w reklamie i
budowaniu wizerunku

Temat: Co jest ważnego w agencji reklamowej?

Szymon Dawid K.:Wszystko jest wazne ;-). A tak na serio to dla mnie najistotniejszym elementem jest jakos accountow, choc na etapie wyborze trudno to zweryfikowac i wtedy kreacje bierze gore. Do rzeczy jaki jest moj wymoarzony account, ktorego jeszcze nie spotkalem, ale bywalo blisko.
Account to zewnetrzny brand manager, to osoba, ktora ma wiedze i zrozumienie marki pozwalajace na czynne uczestnictwo w tworzeniu briefu ale na pierwszym miejescu jest zdolna do przetlumaczenia owego breifu kreacji. Oczekuje od accounta abe przed wyslaniem do mnie weryfikowal prace kreacji i przekazywal dalej tylko te ktore sa zgodne z breifem i pozycjonowaniem marki. Dostaje kota kiedy agencja pokazuje trzy mozliwosci z ktorych dwie nie maja nic wspolnego z biefem czy brandem, w konsekwencji caly proces sie wydluza i staje sie malo efektywny.
Tym samym dochodzimy do miejsca gdzie czas powiedziec ze dzial kreacji nie moze byc wiodaca sila w agencji. Pracowalem kiedys z agencja gdzie kreatywni mieli najwazniejsze zdanie i niestety wiele swietnych pomyslo wyladowao w koszu a byc moze pod odpowiednim kierunkiem zamast kosza znalazlyby sie one w mediaplanach.
Mam nadzieje ze w tym pospiesznym ujeciu udalo mi sie podkraslic moj punkt widzenia.
pozdro

To ja zapraszam do mnie. Sam wywodzę się z agencji, gdzie pracuje sie bardzo podobnie do Twoich marzeń i ten wzorzec zachowań staram sie przenosić na własną działalność, a nawet go ulepszać.
Ha, reklamę sobie zrobiłem, a co.

konto usunięte

Temat: Co jest ważnego w agencji reklamowej?

Szymon Dawid Kukanow:
Wszystko jest wazne ;-). A tak na serio to dla mnie najistotniejszym elementem jest jakos accountow, choc na etapie wyborze trudno to zweryfikowac i wtedy kreacje bierze gore. Do rzeczy jaki jest moj wymoarzony account, ktorego jeszcze nie spotkalem, ale bywalo blisko.
Account to zewnetrzny brand manager, to osoba, ktora ma wiedze i zrozumienie marki pozwalajace na czynne uczestnictwo w tworzeniu briefu ale na pierwszym miejescu jest zdolna do przetlumaczenia owego breifu kreacji. Oczekuje od accounta abe przed wyslaniem do mnie weryfikowal prace kreacji i przekazywal dalej tylko te ktore sa zgodne z breifem i pozycjonowaniem marki. Dostaje kota kiedy agencja pokazuje trzy mozliwosci z ktorych dwie nie maja nic wspolnego z biefem czy brandem, w konsekwencji caly proces sie wydluza i staje sie malo efektywny.
Tym samym dochodzimy do miejsca gdzie czas powiedziec ze dzial kreacji nie moze byc wiodaca sila w agencji. Pracowalem kiedys z agencja gdzie kreatywni mieli najwazniejsze zdanie i niestety wiele swietnych pomyslo wyladowao w koszu a byc moze pod odpowiednim kierunkiem zamast kosza znalazlyby sie one w mediaplanach.
Mam nadzieje ze w tym pospiesznym ujeciu udalo mi sie podkraslic moj punkt widzenia.
pozdro
Szymon, a ja mam nadzieję, że ten najbliższy ideału to był mój account;)

Serio?
Klient najchętniej postawiłby biurko accountowi u siebie i miał go na wyłączność. Nie wiem czy nie ma w tym wiele racji.
Oczywiście, jeśli klient (jak Szymon) ma wystarczający budżet:)

konto usunięte

Temat: Co jest ważnego w agencji reklamowej?

.
falstart, pszam.Patryk Tyburkiewicz edytował(a) ten post dnia 26.07.09 o godzinie 02:55

konto usunięte

Temat: Co jest ważnego w agencji reklamowej?

Patryk Tyburkiewicz:
.
falstart, pszam.Patryk Tyburkiewicz edytował(a) ten post dnia 26.07.09 o godzinie 02:55
Datowo pewnie falstart, ale merytorycznie?

konto usunięte

Temat: Co jest ważnego w agencji reklamowej?

Maciej Tesławski:
Patryk Tyburkiewicz:
.
falstart, pszam.
Datowo pewnie falstart, ale merytorycznie?

merytorycznie chciałem powiedzieć: kawa, komputer, pani sekretarka i mało kapo. Ale przeczytałem, dopiero potem, ciut więcej niż tytuł wątku :)

Teoretycznie współpracuję z dwoma agencjami, ale praktycznie w jednej z nich siedzę.

Wśród kryteriów ustanawiających współpracę proponuję dokładnie posłuchać ekantów z którymi będzie się współpracować, ilorazu 'podniety' gdy mówią o projekcie do faktów. A następnie proponuję się zorientować co dokładnie rozumieją używając 'słów kluczy'. Dla przykładu interaktywny ma tyle znaczeń ile marketing i ilu ekantów. Połowa mówi mniej więcej o tym samym, a druga udaje. Mówiąc połowa strzelam i nie mówię jak u mnie te relacje się kształtują :)
Z drugiej strony, sugeruję ciut pokory wszelkim kreatywnym wobec 'suchych faktów', np wyników badań, choć i te nie stanowią przecież pewnej wyroczni. Ale to już nie na temat.Patryk Tyburkiewicz edytował(a) ten post dnia 26.07.09 o godzinie 03:09

konto usunięte

Temat: Co jest ważnego w agencji reklamowej?

Patryk Tyburkiewicz:

Z drugiej strony, sugeruję ciut pokory wszelkim kreatywnym wobec 'suchych faktów', np wyników badań, choć i te nie stanowią przecież pewnej wyroczni. Ale to już nie na temat.Patryk Tyburkiewicz edytował(a) ten post dnia 26.07.09 o godzinie 03:09
A'propos pokory:
http://teslawski.wordpress.com/2009/07/19/wiecej-pokory/

konto usunięte

Temat: Co jest ważnego w agencji reklamowej?

Paweł Tkaczyk:
Nie wiem, czy to dobra grupa, aby zapytać (interesują mnie opinie ludzi, którzy nie pracują wewnątrz agencji, ale raczej z nią współpracują), ale co mi szkodzi ;)

Na co zwracacie uwagę przy wyborze agencji reklamowej? Jakość projektów? Cena? Szybkość reakcji? Przystojny account (ładna accountka)? ;) Podzielcie się doświadczeniami...
jako freelancer powiem, że dla mnie istotne jest dla jakich marek ktoś pracował

konto usunięte

Temat: Co jest ważnego w agencji reklamowej?

Paweł Tkaczyk:
Nie wiem, czy to dobra grupa, aby zapytać

a co Pan tak przy niedzieli spokorniał? :))
Maciej Kulig

Maciej Kulig adventurer

Temat: Co jest ważnego w agencji reklamowej?

Malina W.:
Paweł Tkaczyk:
Nie wiem, czy to dobra grupa, aby zapytać

a co Pan tak przy niedzieli spokorniał? :))

02.11.2006 to też była niedziela?
Tomasz G.

Tomasz G. Dyrektor Działu
Marketingu

Temat: Co jest ważnego w agencji reklamowej?

A ja powiem tak:

Account - okej fajnie jak będzie na każde
zawołanie, ale w moim przypadku nie jest to
potrzebne.

To na czym się wykłada 99% agencji, z którymi
współpracowałem to jest wysiłek włożony w zrozumienie
branży - radzą sobie jak chodzi o herbatę, ciastka
i filmy, ale jeśli reprezentujesz inne branże..mniej
intuicyjne - przykładem z mojego podwórka są
elementy wentylacyjne, faktoring czy oprogramowanie
dla biur nieruchomości...to większość agencji nie
raczy przeczytać nawet wszystkich materiałów, które
im przyślesz, a już o poszukaniu na własną rękę nie
wspomnę.

Jak chcą stworzyć skuteczny komunikat nie rozumiejąc
produktu??

W niektórych branżach da się nadrabiać rzutkimi tekstami,
dowcipem sytuacyjnym, czy jakimiś graficznymi arcydziełami,
ale na rynku B2B i to szczególnie polskim NIE.

To dla mnie wyróżnia świetną agencję od przeciętnej.
Świetnej jeszcze nie znalazłem ;)
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Co jest ważnego w agencji reklamowej?

Szymon Dawid Kukanow:
Account to zewnetrzny brand manager, to osoba, ktora ma wiedze i zrozumienie marki pozwalajace na czynne uczestnictwo w tworzeniu briefu ale na pierwszym miejescu jest zdolna do przetlumaczenia owego breifu kreacji. Oczekuje od accounta abe przed wyslaniem do mnie weryfikowal prace kreacji i przekazywal dalej tylko te ktore sa zgodne z breifem i pozycjonowaniem marki. Dostaje kota kiedy agencja pokazuje trzy mozliwosci z ktorych dwie nie maja nic wspolnego z biefem czy brandem, w konsekwencji caly proces sie wydluza i staje sie malo efektywny.

Zmartwię Cię Szymonie: taki account jest oczywiście bardzo przyjemny na krótką metę, natomiast może prowadzić do fatalnych skutków długoterminowo. Nie chcę Cię oceniać, bo nie znam Cię jako Klienta, ale moim zdaniem takie wymagania to prosta droga do wpadki na jakimś poważnym zakręcie. Account nie może być "przedstawicielem Klienta w agencji". Account powinien być Twoim partnerem i konsultantem w kwestiach, na których on (i ludzie z nim współpracujący) zna się lepiej od Ciebie. Jeśli chodzi o znajomość marki, to oczywiście dobrze jest, jak dużo wie, ale Ty i tak będziesz wiedział o swojej marce 10 razy więcej od najlepszego accounta! Wykorzystaj jego umiejętności i wiedzę, której Ty nie masz, a dojdziecie naprawdę daleko.

Model, który opisałeś, to model pan-sługa, a łagodniej: zleceniodawca-podwykonawca. Jak to się kończy? Tak, jak kończą dyktatorzy, którym żaden z 20 słodzących dzeń doradców nie ośmielił się zasugerować, że być może w tym i tym nie mają racji.
Tym samym dochodzimy do miejsca gdzie czas powiedziec ze dzial kreacji nie moze byc wiodaca sila w agencji. Pracowalem kiedys z agencja gdzie kreatywni mieli najwazniejsze zdanie i niestety wiele swietnych pomyslo wyladowao w koszu a byc moze pod odpowiednim kierunkiem zamast kosza znalazlyby sie one w mediaplanach.

No, to usiadłeś mi na ambicji. Ale czy swoją opinię budujesz tylko na tym jednym doświadczeniu? A może w tej agencji nikt nie był w stanie napisać dobrego briefu? Albo nie udzieliłeś im wystarczających informacji, żeby taki brief, zgodny z Twoim rozumieniem tematu, zbudowali?
Oczywiście kreacja powinna byc zgodna z briefem - to banał. Pamiętaj jednak, że wiele światowych marek uzyskało swoja pozycję właśnie dzięki kreacji. Tam też pracują specjaliści - tym razem od komunikacji. Warto ich czasem posłuchać...

konto usunięte

Temat: Co jest ważnego w agencji reklamowej?

Jarosław Koć:
Szymon Dawid Kukanow:
Account to zewnetrzny brand manager, to osoba, ktora ma wiedze i zrozumienie marki pozwalajace na czynne uczestnictwo w tworzeniu briefu ale na pierwszym miejescu jest zdolna do przetlumaczenia owego breifu kreacji. Oczekuje od accounta abe przed wyslaniem do mnie weryfikowal prace kreacji i przekazywal dalej tylko te ktore sa zgodne z breifem i pozycjonowaniem marki. Dostaje kota kiedy agencja pokazuje trzy mozliwosci z ktorych dwie nie maja nic wspolnego z biefem czy brandem, w konsekwencji caly proces sie wydluza i staje sie malo efektywny.

Zmartwię Cię Szymonie: taki account jest oczywiście bardzo przyjemny na krótką metę, natomiast może prowadzić do fatalnych skutków długoterminowo. Nie chcę Cię oceniać, bo nie znam Cię jako Klienta, ale moim zdaniem takie wymagania to prosta droga do wpadki na jakimś poważnym zakręcie. Account nie może być "przedstawicielem Klienta w agencji". Account powinien być Twoim partnerem i konsultantem w kwestiach, na których on (i ludzie z nim współpracujący) zna się lepiej od Ciebie. Jeśli chodzi o znajomość marki, to oczywiście dobrze jest, jak dużo wie, ale Ty i tak będziesz wiedział o swojej marce 10 razy więcej od najlepszego accounta! Wykorzystaj jego umiejętności i wiedzę, której Ty nie masz, a dojdziecie naprawdę daleko.

Model, który opisałeś, to model pan-sługa, a łagodniej: zleceniodawca-podwykonawca. Jak to się kończy? Tak, jak kończą dyktatorzy, którym żaden z 20 słodzących dzeń doradców nie ośmielił się zasugerować, że być może w tym i tym nie mają racji.
Tym samym dochodzimy do miejsca gdzie czas powiedziec ze dzial kreacji nie moze byc wiodaca sila w agencji. Pracowalem kiedys z agencja gdzie kreatywni mieli najwazniejsze zdanie i niestety wiele swietnych pomyslo wyladowao w koszu a byc moze pod odpowiednim kierunkiem zamast kosza znalazlyby sie one w mediaplanach.

No, to usiadłeś mi na ambicji. Ale czy swoją opinię budujesz tylko na tym jednym doświadczeniu? A może w tej agencji nikt nie był w stanie napisać dobrego briefu? Albo nie udzieliłeś im wystarczających informacji, żeby taki brief, zgodny z Twoim rozumieniem tematu, zbudowali?
Oczywiście kreacja powinna byc zgodna z briefem - to banał. Pamiętaj jednak, że wiele światowych marek uzyskało swoja pozycję właśnie dzięki kreacji. Tam też pracują specjaliści - tym razem od komunikacji. Warto ich czasem posłuchać...
W zasadzie, Jarek, pełen ukłon. Albo jak się teraz mawia "szacun"...
Ująłeś ta quinta ta essentia współpracy, tylko że to się nie zdarza:(
[edit] Ja pracowałem z Szymonem, a raczej moje akanty, ale wspominam go jako jednego z lepszych klientów:)Maciej Tesławski edytował(a) ten post dnia 27.07.09 o godzinie 03:16

Temat: Co jest ważnego w agencji reklamowej?

czy zauważyliście Państwo że w takich dyskusjach najchętniej biorą udział przedstawiciele agencji, ludzie z tej drugiej strony biurka. A gdzie nasi kochani marketerzy?
Wg mnie problem w tym że często marketer sam nie wie do końca czego szuka, a raczej kogo.
Przykład gdzie to agencja wychodzi poza brief jest niestety subiektywny. Ja nie raz słyszałem w rozmowie z klientem stwierdzenie "brief to pozycja wyjściowa, a od was oczekiwałem kreatywności" rozumieć to należy: napisałem briefa bo trzeba ale i tak sam nie wiem o co mi chodzi, wrzućcie z 10 pomysłów to coś sobie może wybiorę.
ale to nie znaczy że rola Accounta czy kreatywnego nie powinny sie lekko łączyć. Account nie może być pozbawiony wyobraźni, bo inaczej trudno mu będzie lawirować pomiędzy wizjami dz. kreacji a realiami klienta.

Następna dyskusja:

szukam agencji reklamowej




Wyślij zaproszenie do