Temat: Taka natknęła mnie dziś myśl: Nie tylko punkty i nagrody...
No nie zupełnie jest jak napisałeś. Wzrost obrotu w firmie jest celem programu lojalnościowego. Nikt nie zakłada firmy po to by lepiej dogadywać się z innymi ludźmi - od tego mamy fora ;)
Natomiast o tym jak wygląda droga do tego celu zależy już głównie od organizatorów takich programów lojalnościowych i od osób które tym programem sterują.
Zapewne Mateusz miałeś na myśli to, że nie tylko czysty zysk się liczy. I tu się zgodzę. Czasami do interesu lepiej dopłacić by zyskać nowych partnerów w biznesie. Jest to natomiast inwestycji, a zatem końcowy cel tego działania to zyski!
Staramy się o to by ktoś nas "polubił" ale celem jest dokładnie to by zachęcić ktośa do zakupów u nas.
Nie jest to natomiast sucha machina którą się uruchamia i pracuje. W Program motywacyjny należy włożyć sporo pracy i serca by owa konstrukcja nie stała się programem demotywacyjnym!
A tak często się dzieje. Przykład z życia: Sam dowiedziałem się, że straciłem punkty w programie 5plus po dokonaniu cesji (przy czym nikt nie wspominał, że resetuje ona moje konto punktowe).To jak to? Ja im przedłużam umowę a oni mnie za to karzą? Punkty zbierałem długo więc sami sobie wyobraźcie moją minę po odkryciu zerowego salda na koncie punktowym. Bardzo nieładnie i w moim przypadku zadziałało to dokładnie odwrotnie niż powinno.
Z resztą artykułu zgadzam się. Program to nie tylko zbieranie punktów i odbieranie nagród. Jest to nowa sieć komunikacji między przedsiębiorcą a jego klientami. A to się ceni.
Sam jestem Project Managerem
programu lojalnościowego Graffmark - epunkty.pl
Dla mnie ta praca wiąże się z nieustannym kontaktem z klientami naszych partnerów.
Jeśli otrzymują punkty a nie logują się na stronę, dzwonię by zapytać czy aby na pewno otrzymali maila z aktywacją konta. Często klienci nie pamiętają adresu mailowego lub po prostu ktoś źle go odczyta i wprowadzi.
Czasami trzeba pomóc w kwestiach informatycznych. Nie każdy dobrze radzi sobie z komputerem. I tu jest miejsce na indywidualne podejście do klienta. Ktoś chce nagrodę na żądanie? Nie ma problemu - znajdziemy taką lub zaproponujemy analogiczne rozwiązania. Wycieczkę ? Proszę o informację w jakim terminie i gdzie. Zachęca?
Prowadzę Newslettery przez które partner ma szanse poinformować o poczynaniach firmy oraz o swoich promocjach.
Itd, itd...
Program Lojalnościowy to naprawdę potężne narzędzie marketingowe jeśli potrafi się z niego skorzystać.
Jakub Serek edytował(a) ten post dnia 06.11.12 o godzinie 15:19