Robert W.

Robert W. Przedsiębiorca

Temat: Program lojalnosciowy a wsparcie sprzedaży wybranych...

Czy duże znaczenie ma system programu lojalnościowego, a mianowicie możliwość przydzielania uczestnikom specjalnej ilości punktów za zakup konkretnych produktów? Czy program, który dawałby punkty tylko od wartości zakupów (np. 1 pkt za wydanie 1 zł) byłby dużo słabszy?
Borys Skoracki

Borys Skoracki Programy
lojalnościowe,
marketing relacyjny,
customer mar...

Temat: Program lojalnosciowy a wsparcie sprzedaży wybranych...

To oczywiście zależy od branży, bo jeśli organizator programu sprzedaje tylko jeden produkt, np. energię elektryczną, to promocja koszykowa wystarczy. Jeśli mamy doczynienia z tysiącami SKU, jak w hiperze lub na stacji bencynowej, to bez możliwości definiowania promocji produktowych będzie to ubogi program. Ubogi z punktu widzenia możliwości oddziaływania na Klientów i możliwości wciągania dostawców do współpracy.
Poza tym jeśli system daje możliwośc tylko promocji koszykowej, to podejrzewam, że jedyną informacją jaką dostaje z systemu transakcyjnego jest wartość transakcji bez poszczególnych produktów i ilości w niej. Taki program praktycznie nie daje żadnych możliwości analitycznych.
Należy pamietać, że dobry program lojalnościowy ma być (między innymi, a może przede wszystkim) źródłem pozyskiwania wiedzy o konsumentach, a nie prostym narzędziem do wręczania gadżetów.

Pozdrawiam
Borys
Robert W.

Robert W. Przedsiębiorca

Temat: Program lojalnosciowy a wsparcie sprzedaży wybranych...

W programie PAYBACK chyba tylko BP różnicuje ilość przyznawanych punktów w zależności od zakupu. Real tego nie robi, pozostali też. Co innego jeśli chodzi o dane, możliwe, że są zbierane. Czy te dane są tak istotne i naprawdę są wykorzystywane w praktyce?

konto usunięte

Temat: Program lojalnosciowy a wsparcie sprzedaży wybranych...

ROBERT WALICKI:
Czy duże znaczenie ma system programu lojalnościowego, a mianowicie możliwość przydzielania uczestnikom specjalnej ilości punktów za zakup konkretnych produktów?

To jakie znaczenie będzie miało przydzielanie uczestnikom punkty za zakup konkretnych produktów, zależy od tego jakie cele ma realizować dany program lojalnościowy lub punktowy. Punkty za zakup konkretnych towarów mogą stanowić czynnik motywujący do kolejnych zakupów.
ROBERT WALICKI:
Czy program, który dawałby punkty tylko od wartości zakupów (np. 1 pkt za wydanie 1 zł) byłby dużo słabszy?

To również zależy od tego, jakie cele chce osiągnąć organizator programu, przykładowo czy chce zwiększyć ogólny wolumen sprzedaży, czy tylko sprzedaż konkretnych produktów. Takich programów nie organizuje się przecież po to by ludziom gadżety, tylko by sprzedawać więcej :) Wszystko musi być więc podporządkowane konkretnym celom, a te określane są na bazie dokładnej analizy wielu informacji m.in. wyników sprzedaży. Te dane są bardzo dokładnie zbierane i analizowane. Same programy punktowe i lojalnościowe to przede wszystkim narzędzia do zbierania i analizy informacji o klientach.

--
http://bluepaprica.com
http://collegiumpapricum.com
http://bluepaprica.com/Blue_Paprica_broszura_reklamowa...
Borys Skoracki

Borys Skoracki Programy
lojalnościowe,
marketing relacyjny,
customer mar...

Temat: Program lojalnosciowy a wsparcie sprzedaży wybranych...

Czy te dane są tak istotne i naprawdę są
wykorzystywane w praktyce?

Zapewniam Cię, że są wykorzystywane. Nawet jeśli nie jest to widoczne dla przeciętnego Klienta (nie skutkuje bezpośrednią promocją targretowaną), to dane te są podstawą do wielowymiarowych segmentacji. Te z kolei rzutują (przynajmniej powinny) na ogólną strategię marketingu firmy.

Temat: Program lojalnosciowy a wsparcie sprzedaży wybranych...

Jak najbardziej w pełni podzielam wypowiedź Pan Borysa.

Program lojalnościowy jest znakomitym narzędziem umożliwiającym precyzyjne segmentowanie rynku. Przykład: Mamy uczestniczkę programu punktowego hipermarketu, która posiada kartę na którą naliczane są punkty za dokonane zakupy i np. w pewnym momencie widzimy, że ta oto uczestniczka zaczęła kupować pampersy - czyli wniosek taki - urodziła dziecko. I co z tą informacją zrobić? Mamy do Pani adres mailowy czy też tel. komórkowy (wymagane dane przy rejestracji karty), więc wysyłamy do Pani komunikat marketingowy - "w tym miesiącu kaszki firmy X dla Pani są 15% tańsze". Efekt wzrost sprzedaży produktu X. I jak się to kręci:)
Agnieszka Głowacka

Agnieszka Głowacka Marketing Manager,
Project Manager,
Trade Marketing
Manager

Temat: Program lojalnosciowy a wsparcie sprzedaży wybranych...

Dokładnie tak, jak Pani Agata napisała. Karty punktowe służą do zbierania danych o klientach na podstawie SKUsów jakie oni kupują. Dzięki tym kartom można określić dokładne kategorie (czyli produkty, które łączone są przy jednorazowym zakupie).

Natomiast podawanie kodu Pani kasjerce służy Hipermarketom do sprawdzenia zasięgu działania reklamy.

Programy lojalnościowe powinny przede wszystkim budować relacje z klientem a nie dawać mu nagrodę za darmo. Polecam łączenie promocji sprzedażowych z programami lojalnościowymi.

Następna dyskusja:

Program lojalnosciowy LOCKERZ




Wyślij zaproszenie do