Karolina A.

Karolina A. współwłaściciel Domu
Estery - edukacja
seksualna,
duchowa...

Temat: Nagroda gwarantowana czy losowanie nagród?

Jakie są Wasze opinie lub preferencje w temacie nagród lojalnościowych?
Co jest skuteczniejsze:
- nagroda uzbierana cierpliwie za punkty,
- czy obietnica spełnienia marzeń w losowaniu.

Ja w większości przypadków optuję jednak za losowaniem. z kilku powodów:
- obietnica spełnienia marzeń buduje więź opartą na głębokich emocjach - na nadziei, wierze w łut szczęścia
- gwarantuje skok adrenaliny, jak w hazardzie ale bez przykrych konsekwencji
- zasady prowadzenia loterii (regulamin, nadzór Ministerstwa) gwarantują sprawiedliwe przyznawanie nagród
- jasne reguły
- laureatów - szczęśliwców można wykorzystać marketingowo

Choć zbieranie punktów też pewnie ma swoje plusy:)
Jak myślicie?

K

konto usunięte

Temat: Nagroda gwarantowana czy losowanie nagród?

Karolina S.:
Jakie są Wasze opinie lub preferencje w temacie nagród lojalnościowych?

Nie mam wielu własnych doświadczeń z prowadzenia tego typu projektów. Projekt, w którym jakiś czas temu uczestniczyłem nie wywarł na mnie szczególnie wstrząsających wrażeń, podobnie jak opinie szefów jednego z większych tego typu projektów na rynku, zatem moje wypowiedzi należy traktować raczej jako pozytywną prowokację - zachętę do wymiany poglądów/doświadczeń.
Co jest skuteczniejsze:
- nagroda uzbierana cierpliwie za punkty,
- czy obietnica spełnienia marzeń w losowaniu.

Osobiście nie wierzę w skuteczność czegoś, co nie sprawia wrażenia namacalności, nie jest w zasięgu ręki - oczywiście w kontekście lojalności. Lotto rządzi się innymi prawami.
Trudno mi zatem przekonać się do idei, w której lojalność rozumiana jako zwiększona skłonność wyboru dóbr i usług właściciela programu w otoczeniu konkurencyjnym, oparta jest na koncepcji obiecywania klientowi otrzymania "szansy na losowanie" w zamian za lojalność.
Nie będę zatem zbierał punktów polując na "misia z katalogu" ani ograniczał sobie swobody wyboru ze wzgledu na to, że jeśli coś mnie wylosuje, to w zamian za utratę innych korzyści np. promocje cenowe
ktoś pozwoli mi wziąć udział w losowaniu.
Choć w gronie moich znajomych trafiła się osoba, która dzielnie zbiera punkty, dysponuje katalogiem fantów i nie daje się przekonać, że bardziej opłacalne jest oszczędzenie poprzez kontrolę cen a za różnicę, przy tych samych nakładach na produkt, można mieć dwa takie misie ;-)
Ja w większości przypadków optuję jednak za losowaniem. z kilku powodów:
- obietnica spełnienia marzeń buduje więź opartą na głębokich emocjach - na nadziei, wierze w łut szczęścia

O to ciekawe. Czytałem jakiś czas temu wyniki badań OP,
z których wynikało, że Polacy w swoje szczęście nie wierzą (ale spora grupa chętnie bierze udział w loteriach). Czyli postawa deklaratywna nie jest zgodna z zachowaniem a tu trafił się rodzynek :)
- laureatów - szczęśliwców można wykorzystać marketingowo

Odrzucając kilka medialnych stereotypów - na pewno tak. Choć rodzi to określone problemy jak na przykład to, czy sylwetka/wizerunek zwycięzcy pokrywa się z profilem grupy docelowej, ale to inny temat.
Choć zbieranie punktów też pewnie ma swoje plusy:)
Jak myślicie?

Też jestem ciekaw opinii innych.

Mnie osobiście bardziej odpowiadają inne formy nagradzania "lojalności". Opusty cenowe - nie tylko w formie stałych rabatów - ale np.: ceny specjalne na wybrany produkt lub kategorię produktową, możliwość nabycia produktu z limitowanej serii, zaproszenia na premiery, jazdy próbne, etc., bonus za polecenie innego klienta.

Pozdrawiam,

J.
Karolina A.

Karolina A. współwłaściciel Domu
Estery - edukacja
seksualna,
duchowa...

Temat: Nagroda gwarantowana czy losowanie nagród?

Jestem pod wrażeniem Twojego poważnego podejścia do tematu:)
Czy nie myślisz, że nasz rynek nie dojrzał jeszcze do gratyfikowania lojalności? Dowodem na to są promocje najbardziej agresywnych reklamodawców - sieci komórkowych, banków, ubezpieczeń.
Bonus dostajesz na wjeździe, potem tyko restrykcje za zerwanie umowy, kary, odsterki, wezwania do zapłaty...
Żeby chociaż jakąś nagrodę rozlosowali od czasu do czasu. Konsument byłby dowartościowany.

Z drugiej strony punkty, kupony to takie uciążliwe.
Z kolei śledzenie bonusów, promocji, obniżek - nudne i męczące.

Nie mówiąć już o podatkowych konsekwencjach przyjęcia w programie lojalnościowym misia wartego więcej niż 100 zł. Jeśli jesteś w progu 40% to strach pomyśleć...

konto usunięte

Temat: Nagroda gwarantowana czy losowanie nagród?

Karolina S.:
Jestem pod wrażeniem Twojego poważnego podejścia do tematu:)

Pochlebczyni :-)
Dziękuję.
Czy nie myślisz, że nasz rynek nie dojrzał jeszcze do gratyfikowania lojalności?

Jeśli nawet, to w mojej ocenie jest to zaleta, nie wada. Bo czegoż szukać na dojrzałym rynku - kosztów? :)
Dowodem na to są promocje najbardziej agresywnych reklamodawców - sieci komórkowych, banków, ubezpieczeń.
Bonus dostajesz na wjeździe,

To mnie umacnia w przekonaniu, że korzyść w takim programie powinna mieć wymiar rzeczywisty przy każdym kontakcie z nabywcą. Dokonujesz zakupu - zyskujesz satysfakcję (czymkolwiek jest).
Żeby chociaż jakąś nagrodę rozlosowali od czasu do czasu. Konsument byłby dowartościowany.

Ale tylko ten obdarowany. A co z resztą, która co miesiąc "w zębach" przynosi abonament? :)
Z drugiej strony punkty, kupony to takie uciążliwe.

Punkty - tak, kupony - moim zdaniem mniej. Patrz sukces Sodexho.
Z kolei śledzenie bonusów, promocji, obniżek - nudne i męczące.

Co jest zgodne z moim przekonaniem, że to nie klient ma animować program a program klienta :-)
Niech program śledzi klienta i komunikuje mu korzyści :)
Nie mówiąć już o podatkowych konsekwencjach przyjęcia w programie lojalnościowym misia wartego więcej niż 100 zł. Jeśli jesteś w progu 40% to strach pomyśleć...

No właśnie.
ten temat znam najmarniej a najbardziej mnie interesuje. Jakie są ograniczenia fiskalne takiej aktywności? Czy przelanie klientowi pieniędzy zamiast wręczenia misia rodzi takie same skutki jak darowizna, a właściwie jakie konkretnie rodzi skutki? Co z bonami, rabatami, opustami? Jak unikać raf podatkowych? :)
Karolina A.

Karolina A. współwłaściciel Domu
Estery - edukacja
seksualna,
duchowa...

Temat: Nagroda gwarantowana czy losowanie nagród?

troszkę mnie nie było - długi weekend, dużo pracy....
Hm, kwestie podatkowe nagród lojalnościowych - to zmora chyba każdego księgowego. Najśmieszniejsze jest to, że jeśli nagrodę w konkursie wygra człowiek zatrudniony na umowę o pracę to płaci 10% podatku a jeśli prowadzi działalność to nagroda powiększa jego przychód i płaci podatek taki jak z działalności. Totalna bzdura
Marcin Kościak

Marcin Kościak Dyrektor Działu
Konsultingu
Programów
Lojalnościowych,
Co...

Temat: Nagroda gwarantowana czy losowanie nagród?

Witam,

Przepraszam za moją długa nieobecność, ale pochłonąłem się całkowicie zagadnieniom programów lojalnościowych i loterii w praktyce ;-)

Ponieważ to moja pierwsza aktywność w tym temacie, to wrzucą moje 2 grosze do początkowego wątku tej "rozmowy".
Moim zdaniem obie zaproponowane formy "interakcji z klientem" stosowane w tym samym czasie są pożądane.

1. Klasyczne punkty, mile, etc. lojalnościowe – wydawane są klientowi jako forma nagrody za spełnienie konkretnych warunków. Żeby takie promocje miały sen, muszą stymulować klienta do konkretnego działania - mają zmieniać nawyki, zachowania. Uwierzcie mi – to działa ;-)
2. Loteria – razem z programem lojalnościowym kreuje dreszczyk emocji i hazardu. Oczywiście hazardem wszyscy się brzydzimy, ale jak manna z nieba leci to podstawiamy wiaderko, żeby ją złapać.

Zatem, gdy mamy przypadek Kowalskiego, który zbiera punkty na „misia z katalogu”, to całkiem przy okazji , podczas każdej transakcji, ściska on paragon w ręku z wiarą, iż jest to przepustka do natychmiastowej nagrody.

Jestem gorącym zwolennikiem obu tych form „interakcji z klientem” jednocześnie. To może zbudować prawdziwą lojalność, bo wpływa na emocjach. Jestem gorącym przeciwnikiem upustów, gdyż one przywiązują klienta jedynie na krótki okres, są łatwe do zastosowania przez konkurencję oraz w swej prostocie” mają to coś” ;-P

Pozdrawiam,
MK
Karolina A.

Karolina A. współwłaściciel Domu
Estery - edukacja
seksualna,
duchowa...

Temat: Nagroda gwarantowana czy losowanie nagród?

Witam serdecznie założyciela:)
Miło poznać. Mam nadzieję, że to forum niebawem się rozrusza.
Ciekawi mnie jaki był twój cel w stworzeniu tej grupy?
Karolina
Marcin Kościak

Marcin Kościak Dyrektor Działu
Konsultingu
Programów
Lojalnościowych,
Co...

Temat: Nagroda gwarantowana czy losowanie nagród?

Cel był jeden - stworzyć grono ludzi zainteresowanych programami lojalnościowymi (zawodowo i prywatnie).
Pomimo, iż temat w Polsce obecny jest już od dobrych paru lat, to uważam to poletko za wciąż dziewicze w naszym kraju.
Będę rad jeśli uda nam się stworzyć bazę wiedzy dla wszystkich zainteresowanych. Nie ukrywam, że mam też swój prywatny cel. Ponieważ jestem odpowiedzialny za rozwój najlepszej na świecie platformy do prowadzenia koalicyjnych programów lojalnościowych ;-), chętnie użyję wszelakich refleksji do udoskonalenia prawie doskonałego produktu.
Mam nadzieję, że niebawem faktycznie można będzie tutaj znaleźć bezcenne informacje na temat tego jak prowadzić program, jak wdrożyć system, jak kreować lojalność i jak bronić się przed nią ;-)

Pozdrawiam,
MK

konto usunięte

Temat: Nagroda gwarantowana czy losowanie nagród?

_[edited]Jerzy

konto usunięte

Temat: Nagroda gwarantowana czy losowanie nagród?

Witam,
chcialabym tez swoja opinie wyrazic na dany temat.
Zgadzam sie z Marcinem Kosciakiem, ze obie interakcje z klientami sa jak najbardziej ok. Wszystko zalezy od "target group". Ludzie sa rozni. Jeden lubi zbierac punkty, bawic sie w "konto bankowe" na ktorym sa srodki, w zamian na ktore pozniej dostanie misia.
Inni zas maja we krwi hazard i wola poczuc dreszczyk podczas loterii.

Program lojalnosciowy jak najbardziej moze zaoferowac obie formy. Oczywiscie, duzo zalezy od tego, jaki cele dany program ma, i co chcemy przez niego osiagnac.

Jesli srodki pozwalaj, dobze by bylo przeprowadzic niektore badania rynkowe, dowiedziec sie co by klient chcial, co jest obecne na rynku a czego brak.

Vasi
Sylwester Piwko

Sylwester Piwko PERFORMANCE
MARKETING

Temat: Nagroda gwarantowana czy losowanie nagród?

Witam,

Budowanie lojalności klienta to główny projekt, który daje nam policzalny efekt współpracy z potencjalnym kontrahentem. Przykładem może być prosty system naliczania punktów za odpowiednie zakupy(globalny obrót lub bardziej wyszukane kryteria). Szczerze zachęcam do budowania programów nawet w niewielkich przedsiębiorstwach jeśli są w stanie poświęcić niewielki procent "zarobku" na program lojalnościowy, jest to niesamowicie prosta sprawa.

zachęcam każdego konsumenta do korzystania z jakichkolwiek programów lojalnościowych firm z, którymi na co dzień w jakikolwiek sposób współpracujemy, <b>te pieniądze już są wydane</b> to tylko kwestia tego czy zechcemy je zabrać ze sobą czy zostawimy je naszemu kontrahentowi.

w taki czy inny sposób przy planowaniu budżetu na następny rok warto uwzględnić program :)

--
pozdrawiam serdecznie

Temat: Nagroda gwarantowana czy losowanie nagród?

Zgadzam się z Tobą:) W firmie, w której pracuję jeszcze nie ma programu, ale sama w kilku korzystam.
Obecnie kończę pisać pracę magisterską na temat programów lojalnościowych. Czy mógłbyś przybliżyć mi program Waszej firmy?
Jak jest zbudowany, ilu ma uczestników?
Możesz pisać na priv.
Będę bardzo wdzięczna za wszelkie informacje i chętnie podzielę się posiadanymi.



Wyślij zaproszenie do