Tomasz
Torłop
managing director,
EXPANSJA Advertising
Sp. z o.o.
- 1
- 2
konto usunięte
Temat: Moje obserwacje
Swoją drogą wyjątkowo konsekwentnie komunikują ten PL za 1 zł ;)konto usunięte
Temat: Moje obserwacje
TOMASZ TORŁOP:
Marketerzy wyczuwaja mode na PL, taki program "trzeba mieć " bo ma go konkurencja. Z mojego punktu widzenia to korzyść dla mojej firmy. Tylko kończy się to porażka w początkowej fazie negocjacji gdy wykładam podstawowe zasady budowy lojalności. Punkty to jedyny akceptowalny wskaźnik, reszta jest niemierzalna, nieakceptowalna i nazbyt skomlikowana jak się okazuje. No a za 1 zł to już szczyt doskonałosci!
Zawsze wydawało mi się, że ciężko się wyróżnić czymś co ktoś inny już ma. No ale co zrobić, widać są różne teorie. Może nie nadążam za “trendami” a może raczej za efemerydami. Ciekawe jak taka idealogia wpływa na wykresy, ale podejrzewam, że raczej je w efekcie “deformuje”.
Połaśmy się zatem na mierzalność. Niszowym przykładem może być farmacja gdzie szeroko znane i praktykowane jest badanie Traper. Polega ono mniej więcej na obdzwanianiu lekarzy z zapytaniem jakie produkty pamięta z promocji itd... Owa “zapamiętywalność” (przepraszam za to wulgarne wyrażenie) ma jednak w efekcie znaczny wpływ na poziom sprzedaży i udział w rynku, świadomość marki. Jest to oznaka kształtowania się produktu, marki w percepcji, oznaka obcowania z nimi. Drugą możliwością jest mierzenie poziomu i charakteru zaistniałych interakcji.Maciej Jędrzejowski edytował(a) ten post dnia 22.06.10 o godzinie 14:38
konto usunięte
Temat: Moje obserwacje
Maciej Tesławski:
Swoją drogą wyjątkowo konsekwentnie komunikują ten PL za 1 zł ;)
Dam 0,50 pln, kto da resztę :)
konto usunięte
Temat: Moje obserwacje
Maciej Jędrzejowski:I właśnie w PL to co na końcu jest najważniejsze. Poziomy interakcji, zaangażowania w komunikację świadczą o poziomie lojalności. Trzeba to tylko skwantyfikować.
Zawsze wydawało mi się, że ciężko się wyróżnić czymś co ktoś inny już ma. No ale co zrobić, widać są różne teorie. Może nie nadążam za “trendami” a może raczej za efemerydami. Ciekawe jak taka idealogia wpływa na wykresy, ale podejrzewam, że raczej je w efekcie “deformuje”.
Połaśmy się zatem na mierzalność. Niszowym przykładem może być farmacja gdzie szeroko znane i praktykowane jest badanie Traper. Polega ono mniej więcej na obdzwanianiu lekarzy z zapytaniem jakie produkty pamięta z promocji itd... Owa “zapamiętywalność” (przepraszam za to wulgarne wyrażenie) ma jednak w efekcie znaczny wpływ na poziom sprzedaży i udział w rynku, świadomość marki. Jest to oznaka kształtowania się produktu, marki w percepcji, oznaka obcowania z nimi. Drugą możliwością jest mierzenie poziomu i charakteru zaistniałych interakcji.Maciej Jędrzejowski edytował(a) ten post dnia 22.06.10 o godzinie 14:38
Jeśli chodzi o PL jako wyróżnik, to tak samo jak z reklamą TV. Samo emitowanie spotu nie jest wyróżnikiem, zależy co jest W spocie.
konto usunięte
Temat: Moje obserwacje
Maciej Tesławski:
Maciej Jędrzejowski:I właśnie w PL to co na końcu jest najważniejsze. Poziomy interakcji, zaangażowania w komunikację świadczą o poziomie lojalności. Trzeba to tylko skwantyfikować.
Zawsze wydawało mi się, że ciężko się wyróżnić czymś co ktoś inny już ma. No ale co zrobić, widać są różne teorie. Może nie nadążam za “trendami” a może raczej za efemerydami. Ciekawe jak taka idealogia wpływa na wykresy, ale podejrzewam, że raczej je w efekcie “deformuje”.
Połaśmy się zatem na mierzalność. Niszowym przykładem może być farmacja gdzie szeroko znane i praktykowane jest badanie Traper. Polega ono mniej więcej na obdzwanianiu lekarzy z zapytaniem jakie produkty pamięta z promocji itd... Owa “zapamiętywalność” (przepraszam za to wulgarne wyrażenie) ma jednak w efekcie znaczny wpływ na poziom sprzedaży i udział w rynku, świadomość marki. Jest to oznaka kształtowania się produktu, marki w percepcji, oznaka obcowania z nimi. Drugą możliwością jest mierzenie poziomu i charakteru zaistniałych interakcji.Maciej Jędrzejowski edytował(a) ten post dnia 22.06.10 o godzinie 14:38
Jeśli chodzi o PL jako wyróżnik, to tak samo jak z reklamą TV. Samo emitowanie spotu nie jest wyróżnikiem, zależy co jest W spocie.
Niestety realia zazwyczaj są takie, że nawet przy dość wysokim poziomie świadomości klienta w kwestii tego czym jest lojalność, trzeba mu zapewnić, jak to Pan kiedyś ładnie wspomniał - stosownie wysoką wartość współczynnika KDB :) Więc badamy, badamy i badamy. A na końcu sami się badamy ;)
konto usunięte
Temat: Moje obserwacje
Maciej Jędrzejowski:Pierwsze primo - nie pan!!!
Niestety realia zazwyczaj są takie, że nawet przy dość wysokim poziomie świadomości klienta w kwestii tego czym jest lojalność, trzeba mu zapewnić, jak to Pan kiedyś ładnie wspomniał - stosownie wysoką wartość współczynnika KDB :) Więc badamy, badamy i badamy. A na końcu sami się badamy ;)
Drugie primo - to już się chyba nazywa metabadanie ;)
Trzecie primo - nie znam wielu klientów o wysokiej świadomości czym jest PL...
Tomasz
Torłop
managing director,
EXPANSJA Advertising
Sp. z o.o.
Temat: Moje obserwacje
Ja za aplikację dam złotówkę, jako poznaniak nie pogardzę dobrym biznesem:)Jednak gdby problematyka PL kończyła się na aplikacji już by mnie tu nie byłokonto usunięte
Temat: Moje obserwacje
Maciej Tesławski:
Trzecie primo - nie znam wielu klientów o wysokiej świadomości czym jest PL...
Ufam, że książka rozwieje wszelkie niedomówienia. A swoją drogą czym w zasadzie jest ta lojalność? Skoro niewielu poznało jej właściwe oblicze to może warto mieć wspólne pole semantyczne zanim temat się rozwinie nazbyt i stanie się obszarem niedomówień.
konto usunięte
Temat: Moje obserwacje
Maciej Jędrzejowski:Czym jest?
Maciej Tesławski:
Trzecie primo - nie znam wielu klientów o wysokiej świadomości czym jest PL...
Ufam, że książka rozwieje wszelkie niedomówienia. A swoją drogą czym w zasadzie jest ta lojalność? Skoro niewielu poznało jej właściwe oblicze to może warto mieć wspólne pole semantyczne zanim temat się rozwinie nazbyt i stanie się obszarem niedomówień.
Padło już kilka razy. Wystarczy przestać myśleć regułami ekonomicznymi.
"Miłość" do marki, relacja, więź, zaufanie, dominanta w kategorii.
konto usunięte
Temat: Moje obserwacje
Może ktoś mi wyjaśni dlaczego firmy (o zgrozo też farmaceutyczne!) kierują masowo te same działania (promocje sprzedaży) - zarówno do klientów lojalnych, nielojalnych i do nieklientów. Kłopoty z segmentacją czy po prostu mają za dużo kasy do wydania?Maciej Jędrzejowski edytował(a) ten post dnia 26.06.10 o godzinie 10:30konto usunięte
Temat: Moje obserwacje
Maciej Jędrzejowski:Bo firmy chcą zawsze osiągać jak największy zasięg. A czy jest on budowany w grupie docelowej czy nie, to już inna sprawa. Zasięg szeroki sporo kosztuje i prezes musi to zrozumieć. To takie "wózki widłowe Zrembu zawsze na czasie" przed prognozą pogody w jedynce.
Może ktoś mi wyjaśni dlaczego firmy (o zgrozo też farmaceutyczne!) kierują masowo te same działania (promocje sprzedaży) - zarówno do klientów lojalnych, nielojalnych i do nieklientów. Kłopoty z segmentacją czy po prostu mają za dużo kasy do wydania?Maciej Jędrzejowski edytował(a) ten post dnia 26.06.10 o godzinie 10:30
Mnie bardziej denerwują promocje dla nowych klientów. Rozumiem potrzebę zdobywania nowych, ale w ten sposób traci się "starych" a to podobno bardzo kosztowny błąd.
konto usunięte
Temat: Moje obserwacje
Maciej Tesławski:
Mnie bardziej denerwują promocje dla nowych klientów. Rozumiem potrzebę zdobywania nowych, ale w ten sposób traci się "starych" a to podobno bardzo kosztowny błąd.
No, ale jakoś firmy muszą walczyć o nowych klientów. Są jakieś propozycje działania w tej kwestii?
konto usunięte
Temat: Moje obserwacje
Maciej Jędrzejowski:To odrębny temat. Nie buduje się lojalności u nowych klientów. Chyba, że chodzi o promocję "trzecia godzina gratis" ;)
Maciej Tesławski:
Mnie bardziej denerwują promocje dla nowych klientów. Rozumiem potrzebę zdobywania nowych, ale w ten sposób traci się "starych" a to podobno bardzo kosztowny błąd.
No, ale jakoś firmy muszą walczyć o nowych klientów. Są jakieś propozycje działania w tej kwestii?
konto usunięte
Temat: Moje obserwacje
Maciej Tesławski:
Maciej Jędrzejowski:To odrębny temat. Nie buduje się lojalności u nowych klientów. Chyba, że chodzi o promocję "trzecia godzina gratis" ;)
Maciej Tesławski:
Mnie bardziej denerwują promocje dla nowych klientów. Rozumiem potrzebę zdobywania nowych, ale w ten sposób traci się "starych" a to podobno bardzo kosztowny błąd.
No, ale jakoś firmy muszą walczyć o nowych klientów. Są jakieś propozycje działania w tej kwestii?
A jak zdobyć nowych nie tracąc dotychczasowych? Zwłaszcza tych już lojalnych? W "nalotach dywanowych" raczą giną wszyscy :)
konto usunięte
Temat: Moje obserwacje
Maciej Jędrzejowski:Myślenie tu też się przydaje. Jeśli jedziemy w promocje cenowe to chcemy zarabiać na starych klientach i ich tracimy. Jeśli będziemy mieli prawdziwie lojalnych, to sami nam przyprowadzą nowych.
Maciej Tesławski:
Maciej Jędrzejowski:To odrębny temat. Nie buduje się lojalności u nowych klientów. Chyba, że chodzi o promocję "trzecia godzina gratis" ;)
Maciej Tesławski:
Mnie bardziej denerwują promocje dla nowych klientów. Rozumiem potrzebę zdobywania nowych, ale w ten sposób traci się "starych" a to podobno bardzo kosztowny błąd.
No, ale jakoś firmy muszą walczyć o nowych klientów. Są jakieś propozycje działania w tej kwestii?
A jak zdobyć nowych nie tracąc dotychczasowych? Zwłaszcza tych już lojalnych? W "nalotach dywanowych" raczą giną wszyscy :)
konto usunięte
Temat: Moje obserwacje
Maciej Tesławski:
Maciej Jędrzejowski:Myślenie tu też się przydaje. Jeśli jedziemy w promocje cenowe to chcemy zarabiać na starych klientach i ich tracimy. Jeśli będziemy mieli prawdziwie lojalnych, to sami nam przyprowadzą nowych.
Maciej Tesławski:
Maciej Jędrzejowski:To odrębny temat. Nie buduje się lojalności u nowych klientów. Chyba, że chodzi o promocję "trzecia godzina gratis" ;)
Maciej Tesławski:
Mnie bardziej denerwują promocje dla nowych klientów. Rozumiem potrzebę zdobywania nowych, ale w ten sposób traci się "starych" a to podobno bardzo kosztowny błąd.
No, ale jakoś firmy muszą walczyć o nowych klientów. Są jakieś propozycje działania w tej kwestii?
A jak zdobyć nowych nie tracąc dotychczasowych? Zwłaszcza tych już lojalnych? W "nalotach dywanowych" raczą giną wszyscy :)
Racja. "migracja opinii" wdzięcznie działa np. w środowisku medycznym. Ale często prezes firmy chce sprzedawać więcej i więcej i to od zaraz :) Ot i mamy galimatias ;(Maciej Jędrzejowski edytował(a) ten post dnia 26.06.10 o godzinie 20:45
konto usunięte
Temat: Moje obserwacje
Maciej Jędrzejowski:Każdy prezes tak chce. I ma problem, jak widać na rynku.
Maciej Tesławski:
Maciej Jędrzejowski:Myślenie tu też się przydaje. Jeśli jedziemy w promocje cenowe to chcemy zarabiać na starych klientach i ich tracimy. Jeśli będziemy mieli prawdziwie lojalnych, to sami nam przyprowadzą nowych.
Maciej Tesławski:
Maciej Jędrzejowski:To odrębny temat. Nie buduje się lojalności u nowych klientów. Chyba, że chodzi o promocję "trzecia godzina gratis" ;)
Maciej Tesławski:
Mnie bardziej denerwują promocje dla nowych klientów. Rozumiem potrzebę zdobywania nowych, ale w ten sposób traci się "starych" a to podobno bardzo kosztowny błąd.
No, ale jakoś firmy muszą walczyć o nowych klientów. Są jakieś propozycje działania w tej kwestii?
A jak zdobyć nowych nie tracąc dotychczasowych? Zwłaszcza tych już lojalnych? W "nalotach dywanowych" raczą giną wszyscy :)
Racja. "migracja opinii" wdzięcznie działa np. w środowisku medycznym. Ale często prezes firmy chce sprzedawać więcej i więcej i to od zaraz :) Ot i mamy galimatias ;(Maciej Jędrzejowski edytował(a) ten post dnia 26.06.10 o godzinie 20:45
Bawią mnie telekomy, które już nie mają "nowych" a promocje są wyłącznie cenowe. Chyba, że chodzi o odebranie "lojalnych" konkurencji ;) Tylko to bardzo kosztowne przedsięwzięcie.
konto usunięte
Temat: Moje obserwacje
Maciej Tesławski:
Maciej Jędrzejowski:Każdy prezes tak chce. I ma problem, jak widać na rynku.
Maciej Tesławski:
Maciej Jędrzejowski:Myślenie tu też się przydaje. Jeśli jedziemy w promocje cenowe to chcemy zarabiać na starych klientach i ich tracimy. Jeśli będziemy mieli prawdziwie lojalnych, to sami nam przyprowadzą nowych.
Maciej Tesławski:
Maciej Jędrzejowski:To odrębny temat. Nie buduje się lojalności u nowych klientów. Chyba, że chodzi o promocję "trzecia godzina gratis" ;)
Maciej Tesławski:
Mnie bardziej denerwują promocje dla nowych klientów. Rozumiem potrzebę zdobywania nowych, ale w ten sposób traci się "starych" a to podobno bardzo kosztowny błąd.
No, ale jakoś firmy muszą walczyć o nowych klientów. Są jakieś propozycje działania w tej kwestii?
A jak zdobyć nowych nie tracąc dotychczasowych? Zwłaszcza tych już lojalnych? W "nalotach dywanowych" raczą giną wszyscy :)
Racja. "migracja opinii" wdzięcznie działa np. w środowisku medycznym. Ale często prezes firmy chce sprzedawać więcej i więcej i to od zaraz :) Ot i mamy galimatias ;(
Bawią mnie telekomy, które już nie mają "nowych" a promocje są wyłącznie cenowe. Chyba, że chodzi o odebranie "lojalnych" konkurencji ;) Tylko to bardzo kosztowne przedsięwzięcie.
I potem mamy:
ROI - Result Of Invention :)))Maciej Jędrzejowski edytował(a) ten post dnia 26.06.10 o godzinie 21:16
- 1
- 2
Podobne tematy
-
Bezpłatne porady prawne » Telewizja a moje prawa.. -
-
Bezpłatne porady prawne » W sprawie odpowiedzi na moje pytanie dotyczące wypadku... -
-
aranżacja wnętrz » moje pierwsze mieszkanie 62 m2-prosze o rady -
-
Praca » Właśnie takiego pracownika poszukujesz - przeczytaj moje CV -
-
NEW YORK » Moje fotki z Nowego Jorku -
-
I love NY » Moje fotki z NY -
-
Gitara » Poszukuję gitarzysty-wokalisty, który zrealizowałby moje... -
-
EMOCJE » zapraszam na performance w moim wykonaniu :)moje emocje -
-
Cesky jazyk » Moje oblíbené české knihy -
-
Gliwice » Twoje-moje Gliwce? :) -
Następna dyskusja: