Sylwia Ł.

Sylwia Ł. st. inspektor ds.
pracowniczych -
koordynator

Temat: czy powinnam podawać imię i nazwisko przez telefon......??

Witam,
pracownik wyraził zgodę na udostępnienie wybranemu bankowi swoich danych osobowych i informacji o zatrudnieniu. Pracownik banku, kiedy zadzwonił do pracodawcy potwierdził dane pracownika a następnie poprosił osobę potwierdzającą dane, by przedstawiła się z imienia i nazwiska. Podane zostało tylko stanowisko osoby udzielającej informację. Na drugi dzień przyszedł pracownik informując, że nie może otrzymać kredytu, gdyż osoba potwierdzająca dane nie przedstawiła się z imienia i nazwiska. Pierwszy raz spotykam się z taką sytuacją. Czy bank ma prawo żądać danych osobowych (imienia i nazwiska) pracownika udzielającego informację o innym pracowniku. Jeśli tak to na jakiej podstawie?
Pozdrawiam
Agnieszka S.

Agnieszka S. Specjalista ds Kadr
i Płac

Temat: czy powinnam podawać imię i nazwisko przez telefon......??

Zakładam, że jeśli udzielacie telefonicznych informacji o danych osobowych pracowników to macie opracowane i wdrożone odpowiednie procedury zapewniające bezpieczeństwo tych danych.
Tym samym pracodawca zdecydował się wyjść naprzeciw potrzebom swoich pracowników i godzi się na telefoniczną wymianę informacji w tym zakresie z bankami.

Jeśli pracodawca (firma) podjął taką decyzję to nam jako kadrowcom niewiele pozostaje do powiedzenia: to nie jest wówczas prywatna wymiana zdań przez telefon podczas której występuję jako A.S. i mogę swobodnie decydować o tym czy podam imię i nazwisko mojemu rozmówcy. W czasie pracy jestem pracownikiem firmy. Specjalistą ds. kadr i płac odpowiedzialnym wobec firmy za to co mówię, lub robię w zakresie powierzonych obowiązków. Nie ma opcji żebym nie potwierdziła imieniem i nazwiskiem tego, co w imieniu firmy oświadczam (telefonicznie lub pisemnie). Za biurkiem przestaję być tylko "prywatną osobą". Na podstawie łączącej mnie z moim pracodawcą umowy udzieliłam mu upoważnienia do przetwarzania moich danych osobowych w zakresie wykonywanych czynności przez co nie są one w tym zakresie poufne; a informacji dla banku udzielałabym w takiej sytuacji właśnie w jego (pracodawcy) imieniu.

Tak jak podpisuję imieniem i nazwiskiem każde wydane w imieniu pracodawcy zaświadczenie dla banku , tak też nie mam podstaw do unikania odpowiedzialności za słowa, jakie w imieniu mojego pracodawcy padną podczas rozmowy telefonicznej. To są podstawy do podawania mojego imienia i nazwiska. Przedstawiając się potwierdzam, że biorę pełną odpowiedzialność za to co powiedziałam w imieniu mojego pracodawcy. W końcu za to mi płacą :)Ten post został edytowany przez Autora dnia 29.07.15 o godzinie 09:18
Maria Kuczewska

Maria Kuczewska Talent Manager

Temat: czy powinnam podawać imię i nazwisko przez telefon......??

Warto też dodać, że samo imię i nazwisko to jeszcze nie są dane osobowe (niewystarczające do identyfikacji danej osoby). W zestawieniu z peselem czy datą ur, o którą bank nie pytał, byłyby. A tak, to rozumiem, że bank po prostu chce wiedzieć, kto konkretnie z kadr dane pracownika potwierdza.
Małgorzata Z.

Małgorzata Z. dział kadr, "ze
świata każdy ma
tyle, ile sam
weźmie" G. ...

Temat: czy powinnam podawać imię i nazwisko przez telefon......??

a czy w ogóle powinno się potwierdzać przez telefon informacje dotyczące pracownika ?? mnie uczono na szkoleniu że nie powinno - ochrona danych osobowych.
Agnieszka S.

Agnieszka S. Specjalista ds Kadr
i Płac

Temat: czy powinnam podawać imię i nazwisko przez telefon......??

tak jak zaznaczyłam na początku wypowiedzi -w skrócie: jeśli wdrożysz odpowiednie procedury, które zapewnią bezpieczną wymianę informacji, to możesz . Temat OGROMNY... zupełnie nie pod ten wpis...
Rzeczywistość jest taka: bank nie ma prawa żądać telefonicznej weryfikacji ale żąda - moim zdaniem z pełną świadomością, korzystając ze swojej dominującej pozycji. Dlaczego dominującej? Bo nie musi się tłumaczyć dlaczego nie udzielił pracownikowi kredytu, a bardzo często nie udzieli bez telefonicznej weryfikacji.
Jeśli odmawiasz telefonicznej weryfikacji zaświadczenia prawo jest po Twojej stronie; ale bank tylko "wzrusza ramionami" i ostatecznie cierpi na tym pracownik bo nie dostaje kredytu

TEMAT - RZEKA
Małgosia K.

Małgosia K. Specjalista ds.
personalnych

Temat: czy powinnam podawać imię i nazwisko przez telefon......??

Jeśli potwierdza osoba upoważniona przez pracodawcę, to nie powinno być problemu.
Bank zabezpiecza się przed wyłudzeniami, jeśli zaświadczenie nie jest prawdziwe.
A, tak zgodnie z przepisami powinien Bank na piśmie wystąpić o potwierdzenie zaświadczenia. Ale, chcą sami szybciej zarabiać na kredytach, a ich pracownicy na prowizji, a w razie odmowy cierpią właśnie pracownicy-kredytobiorcy.

Następna dyskusja:

wypowiedzenie pracy przez p...




Wyślij zaproszenie do