Andrzej R.

Andrzej R. Przedstawiciel
handlowy,
organizator,
fotograf

Temat: wycofanie zamówienia

Witam!
Mam mały problem i nie za bardzo wiem jak go ugryźć.

Kilka dni temu znalazłem na ceneo.pl ofertę jednego z e-sklepów
fotograficznych na obiektyw do aparatu. Oferta bardzo atrakcyjna, bo
praktycznie cena o połowę niższa niż gdzie indziej, a obiektyw
rzeczywiście mi potrzebny. Wszedłem na stronę tej firmy, opis
obiektywu i cena ta sama, więc ucieszyłem się z promocji i złożyłem
zamówienie z opcją zapłaty przy odbiorze. Po kilku minutach dostałem
maila potwierdzającego zamówienie z numerem na ten konkretny
obiektyw i za podaną na stronach www cenę oraz w pliku pdf fakturę
pro forma. Dzisiaj zadzwonił do mnie pracownik z tego e-sklepu i
powiedział, że zamówienie jest nieważne, bo nastąpiła pomyłka,
oferta została wycofana, proponują obiektyw po wyższej cenie i w
związku z tym jaka jest moja decyzja. Ja na to, że przecież dostałem
od nich potwierdzenie i fakturę, a on mi na to, że to wysyłane
było "z automatu" więc nie jest ważne. Odpowiedziałem, że w związku
z tym poradzę się swojego radcy prawnego, bo zależy mi na
zrealizowaniu tej transakcji i do nich oddzwonię. Mam screeny
zarówno z ceneo jak też ich strony. Jakie mam szanse?

Pozdrawiam
Adam Kossakowski

Adam Kossakowski łapacz myśli
ciężkich

Temat: wycofanie zamówienia

Niestety, wątłe. Byłem uczestnikiem podobnego casusu: sklep internetowy sprzedawał za niezwykle atrakcyjne kwoty sprzęt elektroniczny. Zamówiłem około 100 monitorów, które miały kosztować (w sumie) około 1000 zł. Zamówienie zostało potwierdzone przez "automat", po czym odrzucone przez przedsiębiorcę. Stanowisko przedsiębiorcy zostało potwierdzone w piśmie do Miejskiego Rzecznika Konsumentów. W tym piśmie zostałem nazwany wyłudzaczem etc. MRK poparł stanowisko przedsiębiorcy. Nie chciało mi się sądzić bo nie lubię z siebie robić idioty.

Krótko mówiąc: w przypadku ceny, nazwijmy ją "rażąco atrakcyjną", nie ma sensu domagać się realizacji zamówienia bo przepisy są tak skonstruowane, że chronią przedsiębiorcę przed skutkami jego własnych błędów. Jako konsument powiem: niestety. Jako przedstawiciel przedsiębiorcy: na szczęście.
Andrzej R.

Andrzej R. Przedstawiciel
handlowy,
organizator,
fotograf

Temat: wycofanie zamówienia

No u mnie aż tak atrakcyjnie jak te monitory to nie wyglądało:)
Poza tym dostałem już poza potwierdzeniem fakturę na ten właśnie towar. Otrzymałem sporo porad od róznych osób i każda przyznawała mi rację. Poszedłem jednak na kompromis ze sprzedawcą, bo zależało mi bardzo na czasie, wypośrodkowaliśmy cenę i obiektyw już jest u mnie.

Dzięki wielkie i pozdrawiam



Wyślij zaproszenie do