Temat: reklamacja a opakowanie

Witam
Mam mały problem z monitorem (nie tak dawno zakupionym)i chciałem oddać go do naprawy.
Zawiozłem ów do sklepu, jednak sprzedawca nie przyjął mi go do reklamacji tłumacząc się że powinienem przywieźć go w oryginalnym opakowaniu i tylko wtedy reklamacja zostanie uwzględniona.
Nie mam oryginalnego opakowania. Mogę jedynie zakupić jakiś karton zastępczy jednak sprzedawca dał mi do zrozumienia że raczej to nie przejdzie.

Czy opakowanie jest potrzebne do reklamacji??? Mam przecież dowód zakupu i gwarancję!!

Na jakiej podstawie prawnej sprzedawca nakazuje mi oddać sprzęt w opakowaniu lub czy jest jakaś paragraf, na podstawie którego mogę podeprzeć swoją reklamację ?

Dziękuję
Ryszard

konto usunięte

Temat: reklamacja a opakowanie

Witam.
Jeżeli reklamujesz z tytułu gwarancji, to zastosowanie mają jej postanowienia. Jeżeli jest na niej napisane, że trzeba mieć oryginalne opakowanie, to reklamując z tytułu gwarancji godzisz się na to.

Jednak nie trzeba korzystać z gwarancji, żeby zareklamować.
Zakładam, że monitor został kupiony do prywatnego użytku, a nie na firmę. Jeżeli do prywatnego, to zastosowanie ma ustawa konsumencka.

Należy wtedy napisać pismo do sprzedawcy, że zawiadamia się go o niezgodności monitora z umową i żąda się doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną wymianę na nowy. Jedną kopię pisma zostawić sprzedawcy, a drugą (potwierdzoną przez sprzedawcę) zachować dla siebie. Zostawić przedawcy sprzęt i czekać na decyzję sprzedawcy, czy uznał reklamację - ma na to 14 dni. Jeżeli tego nie zrobi, to nie może już reklamacji odrzucić.
Ustawa nie przewiduje konieczności posiadania żadnego opakowania. Ważne, żeby zareklamować monitor z tytułu niezgodności z umową, a nie z gwarancji (proponuję w ogóle nie brać ze sobą gwarancji do sklepu, a jedynie dowód zakupu). Postwą prawną takiego działania jest ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
Jeżeli coś jest niejasne, to chętnie doprecyzuję.

Temat: reklamacja a opakowanie

Przyznaję nie znałem takiego sposobu rozwiązania sprawy.
Rozumiem, że ów umową jest paragon zawarty między sklepem a mną (osobą prywatną)oraz techniczna specyfikacja zakupionego sprzętu.

A co zrobić jeśli sprzedawca nie uzna reklamacji twierdząc np że "ten typ tak ma"??
Czy mogę się jakoś od tego odwołać?

konto usunięte

Temat: reklamacja a opakowanie

Polecam lekturę strony Federacji Konsumentów: http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?stor... Dość jasno wyjaśniają czym jest niezgodność towaru z umową. Paragon jest potwierdzeniem umowy, którą zawarłeś ze sprzedawcą. Warunki tej umowy określa m.in. techniczna specyfikcja sprzętu, zapewnienia sprzedawcy. Jeżeli towar nie działa tak, jak można się tego spodziewać, to jest niezgodny z umową (wszakże poprzez zakup umawiałeś się na otrzymanie pełnowartościowego towaru).

Jeżeli sprzedawca nie uzna reklamacji, to można skrzystać z pomocy Miejskiego Rzecznika Konsumentów (lub Federacji Konsumentów). Często samo wystąpienie rzecznika do sprzedawcy pomaga.
Warto pilnować terminów - to na sprzedawcy ciąży obowiązek powiadomienia konsumenta o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Jeżeli sprzedawca nie odezwie się w terminie 14 dni (kalendarzowych), to musi reklamację uznać.

Temat: reklamacja a opakowanie

Dzięki za rady i za linka Ciekawe informacje są tam zawarte :d
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: reklamacja a opakowanie

dodam tylko, że nie wiem jak w innych miastach, ale w Warszawie na odpowiedz Rzecznika Konsumentów czeka się ponad 2 miesiące. W razie czego warto wystąpić z prośbą o negocjacje bezpośrednio do inspektoratu handlowego.
Damian Kotowski

Damian Kotowski Właściciel, Top-Sim

Temat: reklamacja a opakowanie

Jacek Skupień:
Witam.
Jeżeli reklamujesz z tytułu gwarancji, to zastosowanie mają jej postanowienia. Jeżeli jest na niej napisane, że trzeba mieć oryginalne opakowanie, to reklamując z tytułu gwarancji godzisz się na to.

Jednak nie trzeba korzystać z gwarancji, żeby zareklamować.
Zakładam, że monitor został kupiony do prywatnego użytku, a nie na firmę. Jeżeli do prywatnego, to zastosowanie ma ustawa konsumencka.

Należy wtedy napisać pismo do sprzedawcy, że zawiadamia się go o niezgodności monitora z umową i żąda się doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną wymianę na nowy. Jedną kopię pisma zostawić sprzedawcy, a drugą (potwierdzoną przez sprzedawcę) zachować dla siebie. Zostawić przedawcy sprzęt i czekać na decyzję sprzedawcy, czy uznał reklamację - ma na to 14 dni. Jeżeli tego nie zrobi, to nie może już reklamacji odrzucić.
Ustawa nie przewiduje konieczności posiadania żadnego opakowania. Ważne, żeby zareklamować monitor z tytułu niezgodności z umową, a nie z gwarancji (proponuję w ogóle nie brać ze sobą gwarancji do sklepu, a jedynie dowód zakupu). Postwą prawną takiego działania jest ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
Jeżeli coś jest niejasne, to chętnie doprecyzuję.

Witam!
Przez jaki okres czasu mogę zareklamować produkt nie korzystając z gwarancji. Jeśli w gwarancji jest okres 2 lat na zareklamowanie bądź naprawę produktu ale jeśli nie spełniam warunków gwarancji np.brak oryginalnego opakowania i chciałbym skorzystać z ustawy konsumenckiej to w jakim terminie od daty zakupu mogę to zrobić ( produkt ma już 1,5 roku i wystąpiła w nim dopiero teraz wada której nie można naprawić tylko wymienić na nowy).

konto usunięte

Temat: reklamacja a opakowanie

Sprzedawca odpowiada za wady towaru przez 2 lata od chwili zakupu. Czyli jeżeli minęło 1,5 roku to nadal można zgłaszać reklamację z powodu niezgodności towaru z umową do sprzedawcy.
Sprzedawcę należy powiadomić w terminie 2 miesięcy od daty wykrycia wady. Jeżeli w tym czasie nie zgłosi się tego sprzedawcy, to może odrzucić reklamację.

Następna dyskusja:

dentysta a reklamacja??




Wyślij zaproszenie do