Maciej Mikolajczyk

Maciej Mikolajczyk Key Account Manager,
Micro-Star
International ( MSI)

Temat: pytanie- reklamacja- wymagany oryginal paragonu

witam, bylem dzisiaj z raklamcja butow w sklepie big star, oczywiscie to jakas franczyza. no i na wstapie zauwazylem ze reklamacje sa nie mile widziane. po pierwsze pani kazala mi oddac wymyte buty, wiec to uczynilem i wrocilem. no i mialem buty z opakowaniem i xero paragonu. z uwagi na to ze paragon poprostu wyblakl. no i pani sprzedawczyni nie przyjela mi reklamacji twierdzac ze musi byc oryginal, przypuszczam ze to wbrew prawu konsumenta itd. dzwonila rowniez do szefa ktory kazal odmowic przyjecia towaru bez oryginaly paragonu. mam pytanie co radzicie zrobic? federacja konsumenta, inspektor handlowy. czy pisac pismo do centrali firmy z niezgodnoscia towaru z umowa?

konto usunięte

Temat: pytanie- reklamacja- wymagany oryginal paragonu

Łaski nie robią, że reklamację przyjmują. Proponuję złożyć reklamację nie przejmując się narzekaniem ekspedientek. A jak nie będą chciały pokwitować przyjęcia, to wysłać im pocztą przesyłkę poleconą i czekać na ich odpowiedź. Jak nie odpowiedzą w terminie 14 dni, to domniemywa się, że reklamację uznano za zasadną.
Ważne: w reklamacji trzeba napisać czego się żąda - naprawy czy wymiany butów.
No i wysyłasz do tego konkretnego sklepu, a nie do centrali.
Maciej Mikolajczyk

Maciej Mikolajczyk Key Account Manager,
Micro-Star
International ( MSI)

Temat: pytanie- reklamacja- wymagany oryginal paragonu

DZIEKI WIELKIE. A POWIEDZ MI JESZCZE WYSYLAC SAMO PISMO? CZY PRZESYLKE Z BUTAMI I PISMEM? I POWOLYWAC SIE NA odstapienie kupna sprzedazy ITD...?

konto usunięte

Temat: pytanie- reklamacja- wymagany oryginal paragonu

Wydaje mi się, że lepiej wysłać przesyłkę z butami i pismem. Jak nie otrzymają butów, to mogą się później zasłaniać tym, że nie mogli ich sprawdzić i tym samym rozparzeć reklamacji.
W piśmie napisz, że powołujesz się na ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i żądasz wymiany butów na nowe.
Potem czekasz, aż się z Tobą skontaktują. Mają na to 14 dni kalendarzowych. Jak się nie odezwą to lepiej dla Ciebie, bo wtedy nie mogą reklamacji odrzucić.
W razie jakichś problemów warto iść do Rzecznika Konsumentów albo do Federacji Konsumentów.
Arleta O.

Arleta O. konsultant HR -
trener

Temat: pytanie- reklamacja- wymagany oryginal paragonu

Nie, no skąd :) Po co przesyłkę z butami? Proszę wysłać pismo na adres sklepu za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Sprzwedawca ma 14 dni na ustosunkowanie sie do Pana żadania. Pisemne ustosunkowanie się. Dopiero po odpowiedzi sprzedawcy można przesłac obuwie, bo tak w jakim celu?
Prosze pamiętać o terminie na "wykrycie wady". W ustawie konsumenckiej jest to 2 miesiące, po tym terminie nie może Pan dochodzić roszczeń.

konto usunięte

Temat: pytanie- reklamacja- wymagany oryginal paragonu

Ale jak można nakładać na sprzedawcę obowiązek rozstrzygnięcia reklamacji butów, których nie widzi i nie ma możliwości jakkolwiek zbadać? Jak sprzedawca ma ocenić, czy reklamacja jest zasadna, skoro reklamowane buty są w domu u klienta? :)
Arleta O.

Arleta O. konsultant HR -
trener

Temat: pytanie- reklamacja- wymagany oryginal paragonu

Jacek Skupień:
Ale jak można nakładać na sprzedawcę obowiązek rozstrzygnięcia reklamacji butów, których nie widzi i nie ma możliwości jakkolwiek zbadać? Jak sprzedawca ma ocenić, czy reklamacja jest zasadna, skoro reklamowane buty są w domu u klienta? :)

Nie nakładamy na sprzedawcę obowiązku rozstrzygnięcia reklamacji butów tylko obowiązek ustosunkowania się do żądania klienta. Przeciez sprzedawca może nie zgodzić się na żadanie naprawy lub wymiany. I ma na to 14 dni.

konto usunięte

Temat: pytanie- reklamacja- wymagany oryginal paragonu

maciej mikolajczyk:
witam, bylem dzisiaj z raklamcja butow w sklepie big star, oczywiscie to jakas franczyza. no i na wstapie zauwazylem ze reklamacje sa nie mile widziane. po pierwsze pani kazala mi oddac wymyte buty, wiec to uczynilem i wrocilem. no i mialem buty z opakowaniem i xero paragonu. z uwagi na to ze paragon poprostu wyblakl. no i pani sprzedawczyni nie przyjela mi reklamacji twierdzac ze musi byc oryginal, przypuszczam ze to wbrew prawu konsumenta itd. dzwonila rowniez do szefa ktory kazal odmowic przyjecia towaru bez oryginaly paragonu. mam pytanie co radzicie zrobic? federacja konsumenta, inspektor handlowy. czy pisac pismo do centrali firmy z niezgodnoscia towaru z umowa?

Miałam podobną sytuację.
Wystosuj oficjalne pismo do Centrali lub Producenta Obuwia - zrób kopię paragonu i załącz do tego pisma. Opisz krótko, że w sklepie nie chcieli przyjąć reklamacji - powinno wystarczyć.
Aha - pisma wysyłaj listem poleconym!

konto usunięte

Temat: pytanie- reklamacja- wymagany oryginal paragonu

Arleta O.:
Jacek Skupień:
Ale jak można nakładać na sprzedawcę obowiązek rozstrzygnięcia reklamacji butów, których nie widzi i nie ma możliwości jakkolwiek zbadać? Jak sprzedawca ma ocenić, czy reklamacja jest zasadna, skoro reklamowane buty są w domu u klienta? :)

Nie nakładamy na sprzedawcę obowiązku rozstrzygnięcia reklamacji butów tylko obowiązek ustosunkowania się do żądania klienta. Przeciez sprzedawca może nie zgodzić się na żadanie naprawy lub wymiany. I ma na to 14 dni.

A jak sprzedawca ma się ustosunkować do żądania klienta dotyczącego towaru, którego nie ma możliwości nawet zobaczyć?
A priori?
Arleta O.

Arleta O. konsultant HR -
trener

Temat: pytanie- reklamacja- wymagany oryginal paragonu

A jak reklamuje Pan okno to wymontuje je Pan? :))

konto usunięte

Temat: pytanie- reklamacja- wymagany oryginal paragonu

Literalnie traktując ustawę ma Pani rację - nie ma tam słowa o konieczności dostarczenia towaru do sprzedawcy.

Ale skąd ten biedny sprzedawca ma wiedzieć, czy buty były wadliwe, czy to klient je zniszczył, jeżeli nie ma możliwości ich zobaczyć? Jak ma się ustosunkować do usterki znanej tylko z opisu konsumenta? Jak to ma wyglądać w praktyce?
Arleta O.

Arleta O. konsultant HR -
trener

Temat: pytanie- reklamacja- wymagany oryginal paragonu

Odnosimy się tu do sytuacji, w której konsument był w sklepie i odrzucono ustnie jego reklamacje. Można przyjąc, że polityka reklamacyjna tego sklepu (jak wielu sklepow obuwniczych)po prostu tak wygląda - nie przyjąc i zobaczymy co dalej. Wiele osób odpuszcza, bo nie chcą tracić czasu i stresować się w walce ze sklepem. I na to często liczą sprzedawcy.
To prawda, że sprzedawca musi buty zobaczyc by móc odrzucić reklamacje, jednak w tym wypadku tak sie juz raz stało.
Chciałabym odnieśc sie takze do pomysłu wysyłania pisma do centrali lub do producenta. W przypadku wybrania drogi ustawowej, a więc skorzystania z zapisów ustawy konsumenckiej to sprzedawca jest jedynym podmiotem, do którego konsument kieruje pisma. Bo ani centrala ani producent tych butów nie sprzedali.

konto usunięte

Temat: pytanie- reklamacja- wymagany oryginal paragonu

Arleta O.:
Chciałabym odnieśc sie takze do pomysłu wysyłania pisma do centrali lub do producenta. W przypadku wybrania drogi ustawowej, a więc skorzystania z zapisów ustawy konsumenckiej to sprzedawca jest jedynym podmiotem, do którego konsument kieruje pisma. Bo ani centrala ani producent tych butów nie sprzedali.

Nie do końca się z tym zgodzę, Centrala czy producent ma ogromny wpływ na sklep (Sprzedawcę) który w ten sposób potraktował KLienta.
Jeśli sam Sprzedawca odmawia przyjęcia reklamacji to trzeba próbować "innych" możliwości - ja widzę taką w powiadomieniu o zaistniałej sytuacji Centrali czy samego Producenta.
Arleta O.

Arleta O. konsultant HR -
trener

Temat: pytanie- reklamacja- wymagany oryginal paragonu

Ustawa konsumencka wprowadziła szczególne uprawnienie sprzedawcy, polegające na tym, iż może on wystąpić z roszczeniem zwrotnym do każdego z poprzednich sprzedawców (art. 12)np. do producenta. Jednak konsument nie ma żadnego powodu by prawnie się czegokolwiek domagać od producenta, ponieważ to nie producent sprzedał buty. ( o ile wystepuje na drodze ustawowej)

Do centrali firmy mozna wysłać skargę na jakość obsługi, tylko w tym względzie wydaje się być to słuszne. Pytanie do kogo nalezy pismo kierować, skoro polityka reklamacyjna wygląda na nieprzyjazną sla klienta?

konto usunięte

Temat: pytanie- reklamacja- wymagany oryginal paragonu

przepisy przepisami ale jak widzisz niczego nowego nie wniosą, bo sprzedawca już wyraził swoją opinię...
Sądy Konsumenckie - powodzenia w dochodzeniu swoich praw :-)
Arleta O.

Arleta O. konsultant HR -
trener

Temat: pytanie- reklamacja- wymagany oryginal paragonu

Justyna Kamila P.:
przepisy przepisami ale jak widzisz niczego nowego nie wniosą, bo sprzedawca już wyraził swoją opinię...
Sądy Konsumenckie - powodzenia w dochodzeniu swoich praw :-)

To że sprzedawca powiedział, że nie rozpatrzy reklamacji nie zamyka drogi konsumentowi w dochodzeniu swoich praw.
Sprawa w Sądzie Konsumenckim jest wówczas rozpatrywana kiedy godzi sie na nia i konsument i sprzedawca.
Maciej Mikolajczyk

Maciej Mikolajczyk Key Account Manager,
Micro-Star
International ( MSI)

Temat: pytanie- reklamacja- wymagany oryginal paragonu

Dziękuję Wszystkim za odpowiedzi!
Pomógł w tym przypadku list z prośbą do rzecznika konsumenta, który wystąpił w moim imieniu. Ciśnienie kierownika sklepu tym spowodowane pomogło załatwić nową parę butów po 3 miesiącach.

Następna dyskusja:

dentysta a reklamacja??




Wyślij zaproszenie do