konto usunięte

Temat: Publikacje, artykuły, informacje...

Protesty przeciw cięciom w administracji

data aktualizacji: 2010-11-29

NSZZ „Solidarność” zamierza zorganizować akcję protestacyjną przed siedzibą Parlamentu Europejskiego w Brukseli.

Związkowcy chcą w ten sposób zaprotestować przeciw haniebnemu – ich zdaniem – forsowaniu przez polski rząd ustawy o racjonalizacji zatrudnienia w administracji w „kształcie bardziej przypominającym dekrety z mrocznych czasów stanu wojennego niż akty prawne funkcjonujące w demokratycznych państwach prawa”.

Chodzi o projekt ustawy o racjonalizacji zatrudnienia w państwowych jednostkach budżetowych i niektórych innych jednostkach sektora finansów publicznych w latach 2011 – 2013, nad którym pracuje Sejm.

źródło: Rzeczpospolita

konto usunięte

Temat: Publikacje, artykuły, informacje...

e-urząd jest bardziej efektywny

data aktualizacji: 2010-12-02

MSWiA przedstawiło wyniki badań przeprowadzonych w tym roku w obszarze elektronicznej administracji. Dane dotyczyły m.in. oddziaływania informatyzacji na jakość pracy urzędu. Wynika z nich, że informatyzacja urzędów wpłynęła m.in. na szybsze załatwianie spraw i lepszą koordynację pracy (w 71%) oraz na skrócenie czasu realizacji usług (w 75%), a także na uproszczenie procedur obsługi klienta (w 52%).

Z danych zaprezentowanych przez MSWiA podczas konferencji podsumowującej działania w ramach "Strategii rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013", która odbyła się 30 listopada br. w Warszawie wynika, że na stronach internetowych urzędów najczęściej poszukiwanymi informacjami są: informacje podatkowe 49% badanych, dotyczące pracy 43% (np. informacje o zasiłkach dla bezrobotnych, rejestracja w urzędzie pracy, szkolenia), sprawy osobowe 41% (np. dowód osobisty, paszport, meldunek, akty stanu cywilnego), działalność gospodarcza 33% (zakładanie firmy, zezwolenia, koncesje), sprawy motoryzacyjne 25% (np. prawo jazdy, rejestracje).

Za pomocą strony internetowej można m.in. pobierać formularze (z tego korzystało 86% badanych), wyrażać opinie w sprawach urzędowych (47%), śledzić na jakim etapie jest załatwiana sprawa (22%).

Podczas konferencji przedstawiciel Głównego Urzędu Statystycznego omówił dane dotyczące m.in. dostępu do Internetu i rozwoju usług internetowych w Polsce za 2009 r. Z usług administracji publicznej za pomocą sieci internetowej najczęściej korzystają duże przedsiębiorstwa. W 2009 roku aż 99% z nich kontaktowało się z urzędem w taki właśnie sposób. Przedsiębiorstwa korzystające z usług elektronicznej administracji publicznej w ubiegłym roku najczęściej kontaktowały się z urzędem, w celu: odsyłania wypełnionych formularzy (blisko 90%), otrzymywania formularzy (80%), pozyskiwania informacji (77%), składania ofert w elektronicznym systemie zamówień publicznych (niespełna 14%).

źródło: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji :: http://mswia.gov.pl, publiczni.pl

konto usunięte

Temat: Publikacje, artykuły, informacje...

Prostszy meldunek
2010-12-02

Formularze meldunkowe od sierpnia będzie mógł wypełnić urzędnik. Zadanie obywatela będzie polegało jedynie na sprawdzeniu danych i złożeniu podpisu – wynika z projektu rozporządzenia do nowej ustawy o ewidencji ludności.

Zgodnie z decyzją parlamentu obowiązek meldunkowy zniknie dopiero od 2014 roku. Do tego czasu gminy nadal będą zajmować się ewidencją ludności na podobnych do obecnych zasadach. Procedury meldunkowe dla mieszkańców mają być jednak nieco prostsze.

Meldując się w urzędzie gminy będzie można złożyć jednocześnie wniosek o wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu. Projekt rozporządzenia w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego dopuszcza także możliwość wydrukowania przez pracownika gminy z systemu teleinformatycznego formularza zgłoszenia wypełnionego na podstawie danych z rejestru PESEL oraz informacji podanych przez obywatela.

Wówczas wystarczy jedynie złożenia podpisu przez zainteresowanego mieszkańca oraz właściciela lokalu w przypadku meldunku.

Nadal będzie można formularze meldunkowe wypełnić ręcznie (kolorem niebieskim lub czarnym, drukowanym literami). Możliwa będzie też droga elektroniczna przy wykorzystaniu profilu zaufanego ePUAP, kwalifikowanego certyfikatu lub certyfikatu podpisu osobistego.

Przygotowane w MSWiA rozporządzenie zawiera także nowe wzory formularzy meldunkowych. Chodzi m.in. o zgłoszenie: pobytu stałego, pobytu czasowego, wymeldowania, a także zaświadczenia o zameldowaniu.

Zarówno nowa ustawa o ewidencji ludności, jak i rozporządzenie wejdą w życie 1 sierpnia 2011 roku.

Wcześniej jednak zaczną obowiązywać poprawione formularze wydane na podstawie starej ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych i uwzględniające zmiany wprowadzone w 2008 roku.

Projekty uzupełnionych wzorów dokumentów trafiły już do konsultacji społecznych, w tym Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. Będą obowiązywać od 1 stycznia 2011 do 31 lipca 2011.

/dp/

http://samorzad.pap.pl

konto usunięte

Temat: Publikacje, artykuły, informacje...

Cięcia w administracji ominą kolejne urzędy

data aktualizacji: 2010-12-07

Nie będzie zwolnień w instytucjach z normą ISO. Dodatkowe 10 tys. urzędników może spać spokojnie. Pracę zachowają między innymi pracownicy KRUS

W piątkowym głosowaniu nad ustawą posłowie opozycji i PSL przegłosowali poprawkę, która ochroni kolejne urzędy przed koniecznością przeprowadzania zwolnień. Wszyscy obecni na sali głosowań posłowie PO byli przeciwni tej poprawce.

Podczas prac nad kontrowersyjnym pomysłem rządu przewidującym zwolnienie ponad 20 tys. urzędników posłowie PSL zgłosili poprawkę, aby urzędy, które wprowadziły u siebie normę zarządzania personelem ISO 9001: 2009 oraz system przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym, nie musiały zwalniać pracowników.

Posłom PSL przede wszystkim chodziło o to, by ochronić przed zwolnieniami kilka tysięcy pracowników KRUS, który w ostatnim czasie uzyskał te certyfikaty. Przy okazji być może pomogli także innym urzędom mającym wspomniany w nowych przepisach certyfikat ISO 9001: 2009. Aby mogły one uniknąć redukcji, muszą jednak mieć także system przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym.

źródło: Rzeczpospolita

konto usunięte

Temat: Publikacje, artykuły, informacje...

OBWIESZCZENIE PAŃSTWOWEJ KOMISJI WYBORCZEJ
z dnia 6 grudnia 2010 r.
o zbiorczych wynikach wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast na obszarze kraju,
przeprowadzonych w dniu 21 listopada 2010 r. oraz w dniu 5 grudnia 2010 r.

http://dokumenty.rcl.gov.pl/D2010230152101.pdf

konto usunięte

Temat: Publikacje, artykuły, informacje...

Radni jednomandatowi
2011-01-05

W większości gmin radni będą wybierani w okręgach jednomandatowych – zdecydował Sejm. Wyjątkiem będą tylko miasta na prawach powiatu, gdzie pozostanie ordynacja proporcjonalna.

Podczas piątkowego głosowania, Sejm przyjął senacką poprawkę do kodeksu wyborczego wprowadzającą jednomandatowe okręgi wyborcze we wszystkich gminach, poza miastami na prawach powiatu. Wcześniej, posłowie proponowali, by dotyczyło to jedynie jednostek liczących do 40 tys mieszkańców.

Na wniosek Senatu posłowie zrezygnowali z zapisu umożliwiającego głosowanie za pomocą kart przygotowanych w języku Braille'a oraz z zapisu przewidującego powiadamianie wyborców m.in. o terminie i rodzaju wyborów.

Posłowie poparli także zapis ujednolicający przepisy dotyczące prawa wybieralności w poszczególnych rodzajach wyborów. Zgodnie z przegłosowanym zapisem, o mandat radnego nie może ubiegać się m.in. osoba skazana prawomocnym wyrokiem na karę pozbawienia wolności za umyślne przestępstwo skarbowe. Do tej pory takie ograniczenie obowiązywało w wyborach do Sejmu, Senatu i Parlamentu Europejskiego.

Kodeks przewiduje możliwość dwudniowego głosowania. Decyzja w tej sprawie będzie należeć do organu, który zarządza głosowania (w przypadku wyborów samorządowych będzie to premier, prezydenckich - marszałek Sejmu, a parlamentarnych – prezydent).

Nowe przepisy regulują również kwestie parytetów na listach wyborczych do rad miast na prawach powiatu, powiatów i sejmików województw. Przewidują, że nie mniej niż 35 proc. kobiet i nie mniej niż 35 proc. mężczyzn musi znaleźć się na liście wyborczej, aby została ona zarejestrowana.

Kodeks wprowadza także nowe godziny głosowania we wszystkich rodzajach wyborów. Lokale wyborcze będą otwarte w godz. 7-21.

Teraz kodeks wyborczy trafi do prezydenta, który ma 21 dni na podjęcie decyzji w sprawie podpisania ustawy.

Zgodnie z jednym z zapisów Kodeksu, nowe przepisy mają wejść w życie po upływie sześciu miesięcy od dnia ogłoszenia aktu prawnego w Dzienniku Ustaw.

/dp/
http://www.samorzad.pap.pl/palio/html.run?_Instance=cm...

konto usunięte

Temat: Publikacje, artykuły, informacje...

Prezydent RP podpisał "Kodeks wyborczy".

http://www.prezydent.pl/aktualnosci/wiadomosci/art,161...

Prezydent Bronisław Komorowski podpisał w środę Kodeks wyborczy wprowadzający m.in. jednomandatowe okręgi wyborcze w wyborach do Senatu. Prezydencki minister Olgierd Dziekoński powiedział, że prezydent przedstawi niebawem projekt dotyczący okręgów jednomandatowych w wyborach samorządowych.

Kodeks wyborczy podpisany przez prezydenta wprowadza jednomandatowe okręgi w wyborach radnych we wszystkich gminach bez względu na liczbę mieszkańców, poza miastami na prawach powiatu.

Z kolei prezydencka propozycja - jak zapowiedział Dziekoński - zakładać będzie wprowadzenie okręgów jednomandatowych radnych także w miastach na prawach powiatu i powiatach. Prezydent chce - podkreślił minister - by jego propozycja stała się przedmiotem szerszej refleksji wszystkich sił politycznych w Polsce przed jesiennymi wyborami parlamentarnymi.

Podpisany przez Komorowskiego Kodeks przewiduje możliwość dwudniowego głosowania, które - w myśl nowych przepisów - ma charakter fakultatywny. O tym, czy wybory będą trwały jeden czy dwa dni, zdecyduje osoba je zarządzająca, czyli np. w przypadku wyborów samorządowych będzie to premier, prezydenckich - marszałek Sejmu, parlamentarnych - prezydent.

Nowe przepisy regulują również kwestie parytetów na listach wyborczych. Przewidują, że nie mniej niż 35 proc. kobiet i nie mniej niż 35 proc. mężczyzn musi znaleźć się na liście wyborczej, aby została ona zarejestrowana. Kodeks wprowadza także nowe godziny głosowania we wszystkich rodzajach wyborów; lokale wyborcze będą otwarte w godz. 7-21.

(PAP)

konto usunięte

Temat: Publikacje, artykuły, informacje...

Brakuje urzędników
2011-02-23

W urzędach wciąż brakuje ludzi do pracy przy obsłudze programów unijnych. Tylko w samorządach województw na specjalistów od funduszy strukturalnych czeka prawie 450 etatów.

We wszystkich urzędach oraz jednostkach zaangażowanych w realizację programów unijnych pracuje niespełna 10 tys. osób. Potrzeby są jednak dużo większe.

Z wyliczeń ministerstwa rozwoju regionalnego wynika, że urzędy i instytucje zarządzające programami unijnymi chętnie zatrudnią ponad 1,4 tys. nowych pracowników do ich obsługi. Największe zapotrzebowanie zgłaszają urzędy marszałkowskie zarządzające regionalnymi programami operacyjnymi oraz niektórymi działaniami programu Kapitał Ludzki.

Z raportu „Potencjał administracyjny instytucji zaangażowanych we wdrażanie NSRO” wynika, że samorządy województw chcą stworzyć 443 nowe etaty, w tym aż 229 przy obsłudze RPO.

Małgorzata Pisarewicz, rzecznik pomorskiego urzędu marszałkowskiego przyznaje, że są poszukiwani nowi pracownicy do prowadzenia projektów europejskich. - W roku bieżącym nasz urząd planuje zwiększyć zatrudnienie o 21 etatów, w ramach realizowanych projektów, które finansowane będą ze środków UE – oświadcza i dodaje, że w tej chwili prowadzone są nabory na 16 wolnych stanowisk pracy.

Aż 150 specjalistów ds. funduszy UE potrzebują ministerstwa. Urzędy kontroli skarbowej chcą zatrudnić 155 pracowników, wojewódzkie urzędy pracy – 89, a urzędy wojewódzkie – 26.

Zdaniem autorów wspomnianego raportu, tak duży popyt na ekspertów od funduszy europejskich jest wynikiem stale rosnącej liczby i skali zadań w ramach poszczególnych programów operacyjnych. Chodzi głównie o nadzór nad ogromną liczbą projektów oraz kumulujące się obowiązki związane z ich rozliczaniem.

Ile więc zarabiają urzędnicy obsługujący programy unijne? Najgorzej opłacani są ci z wojewódzkich urzędów pracy (3400 zł) i urzędów marszałkowskich – 3550 zł brutto. W tych ostatnich pensje wyraźnie różnią się w zależności od regionu.

Najlepiej wynagradzani są specjaliści od funduszy UE w woj. mazowieckim - średnia pensja wyniosła tam 4,9 tys. zł brutto (stan na 30 czerwca 2010 r.). W UM woj. świętokrzyskiego średnie wynagrodzenie tej grupy urzędników wahało się w granicach 4,5 tys. zł.

Najmniejsze pensje, porównując poszczególne urzędy marszałkowskie, otrzymywali pracownicy w województwach śląskim oraz lubuskim, odpowiednio 3050 zł oraz 3000 zł.

Dla porównania urzędnicy zajmujący się funduszami unijnymi w ministerstwach otrzymywali średnio 5550 zł. Najmniej w MSWiA – 4,9 tys. zł, najwięcej w Kancelarii Premiera 6,4 tys. zł.

Marcin Przybylski

http://samorzad.pap.pl

konto usunięte

Temat: Publikacje, artykuły, informacje...

PAP 25-02-2011, 12:11

Mniej barier administracyjnych

Zamiast ponad 200 różnych zaświadczeń, odpisów oraz wypisów, przedsiębiorca i obywatel będzie mógł sam złożyć stosowne oświadczenie. To jego prawo, ale będzie też mógł zwrócić się o wydanie zaświadczenia i je złożyć.Wszystko dzięki nowej ustawie.

Przyjęta w piątek przez Sejm ustawa o ograniczaniu barier administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców, usprawni relacje między obywatelem, przedsiębiorcą a administracją państwową - poinformował w piątek wicepremier, minister gospodarki Waldemar Pawlak.

Ustawa wprowadza prawo do złożenia oświadczenia, zamiast obowiązku składania zaświadczeń, wymaganych do tej pory przez różne przepisy prawa.

Pawlak podkreślił na konferencji prasowej, że dzięki nowym przepisom poprawi się również sprawność w obrocie gospodarczym.

Przewodniczący sejmowej komisji "Przyjazne państwo" Adam Szejnfeld podkreślił na konferencji, że ustawa jest wyrazem zaufania państwa do obywateli. Zaznaczył, że redukuje obowiązki administracyjne oraz ogranicza koszty biurokracji przy prowadzeniu działalności gospodarczej.

Celem zaproponowanej przez rząd ustawy, nad którą w Sejmie pracowała komisja Przyjazne Państwo, jest ograniczenie biurokracji, zmniejszenie kosztów działalności gospodarczej, redukcja liczby zezwoleń, rejestrów, licencji i upoważnień oraz ograniczenie sprawozdawczości. Zmiany mają też ułatwić dostęp do wykonywania tzw. wolnych zawodów.

Ustawa przewiduje też m.in. rozszerzenie możliwości przekształcania działalności gospodarczej osób fizycznych w spółki, obniża - z obecnych 10 proc. przychodów do 3 proc. - maksymalną wysokość kar nakładanych na firmy, np. za stosowanie niedozwolonych praktyk, wykorzystywanie swojej pozycji rynkowej. Zmiany mają też zapewnić obecnie funkcjonującym spółdzielniom pracy możliwość przekształcenia w spółki prawa handlowego.

Wśród rozwiązań wprowadzonych w ustawie są m.in. przepisy pozwalające na sprzedaż i picie piwa oraz napojów o zawartości do 4,5 proc. alkoholu w wagonach restauracyjnych i barowych pociągów w komunikacji krajowej - obecnie można to robić tylko w pociągach międzynarodowych. Ustawa doprecyzowuje też zasady leasingu konsumenckiego.

Przygotowując projekt rozwiązań przyjętych w piątek przez Sejm resort gospodarki przeanalizował w sumie 209 obecnie obowiązujących ustaw. Zmiany dotyczą 96 z nich. W trzech ustawach nowe przepisy znoszą część sankcji karnych, a w 76 zastępują zaświadczenia obecnie wymagane od obywateli i przedsiębiorców - prawem do składania oświadczeń. Ustawa upraszcza przepisy 26 ustaw.

Zgodnie z analizą MG, obecnie obowiązuje 129 ustaw wprowadzających różnego typu koncesje, zezwolenia, zgody, licencje, pozwolenia i rejestry działalności regulowanej. W ustawach tych znajdują się też przepisy, które co prawda nie ograniczają działalności gospodarczej, ale przewidują licencje bądź zezwolenia na konkretne działanie - np. na wycinkę krzewów.

Nowe przepisy mają wejść w życie od 1 lipca 2011 roku. Teraz ustawa trafi do Senatu.

http://www.portalsamorzadowy.pl/prawo-i-finanse/mniej-...

konto usunięte

Temat: Publikacje, artykuły, informacje...

PAP 01-04-2011, 09:39

Senat przyspieszył postępowania administracyjne

Przyspieszenie postępowań w administracji publicznej przewiduje nowelizacja Prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi i Kodeksu postępowania administracyjnego.

Senat nie wprowadził do niej poprawek. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

Według nowelizacji w przypadku bezczynności organu administracji sąd będzie mógł ukarać go grzywną – z urzędu albo na wniosek strony. Według Ministerstwa Sprawiedliwości grzywna ta, w maksymalnej wysokości do 10-krotności przeciętnego wynagrodzenia w roku poprzednim, ma mieć charakter dyscyplinujący.

Zgodnie z obecnymi przepisami, kiedy urząd przekracza termin na wydanie zezwolenia czy innej decyzji administracyjnej, można wnieść skargę do organu wyższej instancji, a dopiero potem do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

Sąd nie może jednak nałożyć na organ administracji grzywny, lecz jedynie w wyroku zobowiązać do przestrzegania ustawowych terminów. Możliwość nałożenia grzywny istnieje aktualnie dopiero w przypadku, gdy – mimo decyzji sądu – organ administracji nadal nie wywiązuje się z ustawowych terminów.

Gdy nowelizacja wejdzie w życie, sąd przy rozpatrywaniu skargi na przewlekłość działania organów administracji będzie miał możliwość nałożenia grzywny wcześniej niż dotychczas – już w wyroku uwzględniającym skargę na bezczynność, a nie dopiero na etapie odrębnej skargi. Od uznania sądu ma zależeć, czy grzywnę wymierzać, czy też nie, w każdej konkretnej rozpatrywanej sprawie.

http://www.portalsamorzadowy.pl/prawo-i-finanse/,15367...

konto usunięte

Temat: Publikacje, artykuły, informacje...

Ciekawa akcja: urzędnicy spiszą się tylko przez sieć

Pracownicy świętokrzyskich urzędów - wojewódzkiego oraz marszałkowskiego - zadeklarowali udział w spisie powszechnym ludności i mieszkań wyłącznie przez internet i zachęcają do tego innych.

"Wykorzystanie systemu informatycznego do czynności spisowych ułatwi pracę wszystkim uczestnikom spisu, usprawni ją oraz znacznie skróci. Zachęcam wszystkich do naśladownictwa" - apelowała wojewoda Bożentyna Pałka-Koruba do mieszkańców województwa - za pośrednictwem dziennikarzy - jako osoba pełniąca funkcję wojewódzkiego komisarza spisowego. Wojewoda sama "spisała" się piątek podczas konferencji prasowej w Kielcach.

Więcej tu:
http://www.portalsamorzadowy.pl/spoleczenstwo-informac...

konto usunięte

Temat: Publikacje, artykuły, informacje...

Urzędy muszą odpowiadać na maile

Burmistrz musi odpowiedzieć na pytanie wysłane na adres e-mailowy urzędu – orzekł sąd.
Mieszkanka miasta wysłała maila do burmistrza, w którym prosiła o informację na temat ilości remontów wykonywanych w budynkach urzędu miasta – informuje „Rzeczpospolita”.

Więcej tu:
http://www.portalsamorzadowy.pl/spoleczenstwo-informac...
Marcin Rak

Marcin Rak Prezes Zarządu
Sanduro Group Sp. z
o.o., www.sanduro.pl

Temat: Publikacje, artykuły, informacje...


Obrazek

Zapraszam do zapoznania z odpowiedziami na pytania związane z kontrolą zarządczą:

Po co kontrola zarządcza w polskiej administracji i w sektorze finansów publicznych?Czy nie wystarczy tych problemów, które już są w tych obszarach?
http://sanduro.pl/kontrola-zarzadcza%2C%20ekspert-kont...

Kto powinien odpowiadać, zajmować się kontrolą zarządczą w jednostce sektora finansów publicznych?
http://sanduro.pl/pytania-kontrola-zarzadcza%2C%20zbig...

Obrazek
- Zobacz mnie na GoldenLine i na http://sanduro.pl
Marcin Rak

Marcin Rak Prezes Zarządu
Sanduro Group Sp. z
o.o., www.sanduro.pl

Temat: Publikacje, artykuły, informacje...


Obrazek

Nasz ekspert udziela kolejnej odpowiedzi na pytanie związane z kontrolą zarządczą:

Czy można źle wdrożyć kontrolę zarządczą? Jeśli tak, to co to praktycznie oznacza?
http://www.sanduro.pl/kontrola-zarzadcza%2C%20kontrola...


Obrazek
- Zobacz mnie na GoldenLine i na http://sanduro.pl
Marcin Rak

Marcin Rak Prezes Zarządu
Sanduro Group Sp. z
o.o., www.sanduro.pl

Temat: Publikacje, artykuły, informacje...


Obrazek

W tym tygodniu ekspert Sanduro Group udziela odpowiedzi na pytanie:

Czy jest możliwość i sens integrowania systemu kontroli zarządczej z innymi systemami zarządzania na przykład z ISO 9001, ISO 14001, czy ISO 27000?
http://www.sanduro.pl/kontrola_zarzadcza_iso

Obrazek
- Zobacz mnie na GoldenLine i na http://sanduro.pl
Marcin Rak

Marcin Rak Prezes Zarządu
Sanduro Group Sp. z
o.o., www.sanduro.pl

Temat: Publikacje, artykuły, informacje...


Obrazek

W tym tygodniu ekspert Sanduro Group udziela odpowiedzi na pytanie:

Jesteśmy małą jednostką (zatrudnienie ok. 20 osób) i chcemy przyjąć jakąś procedurę zarządzania ryzykiem. Mamy kilka wzorów, ale wszystkie wydają się nam strasznie zbiurokratyzowane i rozbudowane – jak sobie z tym poradzić?
http://www.sanduro.pl/zarzadzanie_ryzykiem

Obrazek
- Zobacz mnie na GoldenLine i na http://sanduro.pl
Marcin Rak

Marcin Rak Prezes Zarządu
Sanduro Group Sp. z
o.o., www.sanduro.pl

Temat: Publikacje, artykuły, informacje...


Obrazek

Cykl "Kontrola zarządcza: Masz pytanie-masz odpowiedź". Pytanie nr 8:

Czy „regulamin kontroli zarządczej” jest obowiązkowy?
http://www.sanduro.pl/regulamin_kontrola_zarzadcza

Obrazek
- Zobacz mnie na GoldenLine i na http://sanduro.pl
Marcin Rak

Marcin Rak Prezes Zarządu
Sanduro Group Sp. z
o.o., www.sanduro.pl

Temat: Publikacje, artykuły, informacje...


Obrazek

Cykl "Kontrola zarządcza: Masz pytanie-masz odpowiedź". Pytanie nr 9:

Czym kierować się identyfikując ryzyko??
http://www.sanduro.pl/identyfikacja_ryzyka

Obrazek
- Zobacz mnie na GoldenLine i na http://sanduro.pl
Marcin Rak

Marcin Rak Prezes Zarządu
Sanduro Group Sp. z
o.o., www.sanduro.pl

Temat: Publikacje, artykuły, informacje...


Obrazek

Cykl "Kontrola zarządcza: Masz pytanie-masz odpowiedź". Pytanie nr 10 z 24 września 2012r.:

W jaki sposób wybrać najlepszą ofertę na usługi audytu wewnętrznego?
Czym się kierować?

http://www.sanduro.pl/audytor_wewnetrzny

Obrazek
- Zobacz mnie na GoldenLine i na http://sanduro.pl
Marcin Rak

Marcin Rak Prezes Zarządu
Sanduro Group Sp. z
o.o., www.sanduro.pl

Temat: Publikacje, artykuły, informacje...


Obrazek

Nasz ekspert udzielił odpowiedzi na kolejne pytania zawiązane z kontrolą zarządczą w ramach cyklu: "Kontrola zarządcza: Masz pytanie-masz odpowiedź".

Pytanie nr 11 z 1 października 2012 r.:
Do czego ma być przydatna samoocena? Co należy zrobić, aby to osiągnąć?
http://www.sanduro.pl/kontrola_zarzadcza_samoocena

Pytanie nr 12 z 8 października 2012 r.:
W naszej jednostce zadania związane z zarządzaniem ryzykiem powierzono audytorowi wewnętrznemu, który analizuje ryzyko w obszarach będących przedmiotem jego zainteresowania. Czy takie rozwiązanie wyczerpuje intencje standardów 7-9 kontroli zarządczej?
http://www.sanduro.pl/kontrola_zarzadcza_standard_7-9

Obrazek
- Zobacz mnie na GoldenLine i na http://sanduro.pl



Wyślij zaproszenie do