konto usunięte
Temat: prosze o pomoc - Prawo pracy
Proszę o pomoc.Z dniem 30 czerwca zakończyła się moja współpraca z dotychczasowym pracodawcą. Z dniem zakończenia umowy otrzymałem odprawę natomiast ekwiwalent za urlop został wstrzymany na poczet ewentualnych roszczeń pracodawcy z tytułu prawdopodobnych braków inwentaryzacyjnych.
W dniu dzisiejszym po kilkukrotnych upomnieniach o należy ekwiwalent otrzymałem na maila informację, że pracodawca podjął decyzję o obciążeniu mnie kwotą kilku tysięcy złotych za braki materiałowe powołując sie na notę obciążeniową z poprzedniej inwentaryzacji, której nie otrzymałem oraz na notę obciążeniową z ostatniej iwentaryzacji w momencie przekazywania obowiązków.
Miałem podpisaną umowę odpowiedzialności materialnej jako jedyny pracownik w miejscu wykonywania pracy.
Jednak do powierzonych produktów dostęp mieli również inni pracownicy oraz klienci korzystający ze szkoleń.
Rozliczanie produktów odbywało się na podstawie wypełnianych przez klientów i instruktorów tzw diagnoz pracy, w których była zapisywana ilość zużytych ml danego produktu. Na podstawie tych diagnoz wpisywałem zużycie do programu komputerowego i w określonych odstępach czasu przekazywałem dokumenty zużycia produktów do centrali wyrażone w szt tzn. suma ml dawała określoną ilość szt do rozliczenia.
Każdorazowo przy inwentaryzacjach wychodziły braki materiałowe i każdorazowo zwracałem pracodawcy uwagę na fakt, że nie ma zapewnionej pełnej kontroli oraz zabezpieczeń produktów przed dostępem osób trzecich w tym również współpracowników oraz że sposób rozliczania zużycia produktów jest zły.
Zwracałem również uwagę na fakt, że w opakowaniach pojawiają się braki fabryczne, jak również że zdarzają się sytuację, że nie można wydobyć całego produktu czego nie da się ująć w rozliczeniach.
Ponadto na moje prośby, aby odpowiedzialność za powierzone produkty dotyczyła również pozostałych pracowników nie było żadnego odzewu.
Proszę o pomoc co mam z tym fatem zrobić, ponieważ nie zgadzam się z decyzją pracodawcy co do obciążenia.
1. Za poprzednią inwetaryzację nie otrzymałem żadnej noty obciążeniowej. Czy w takim wypadku pracodawca może się powoływać na notę której nie widziałem i której nie podpisałem?
Jaki jest termin wystawienia i doręczenia takiego dokumentu do pracownika.
2. Czy pracodawca ma prawo po ustaniu stosunku pracy dokonywać potrąceń z niewypłaconego w terminie ekwiwalentu na podstawie oświadczenia podpisanego przeze mnie w momencie zatrudnienia,a dotyczące potrącania bez ograczeń zobowiązań wobec pracodawcy na mocy art 91 KP?