Michał Pogodowski

Michał Pogodowski Projekty medialne

Temat: Zlecanie materiałów - kto i co pisze

Czy całą zawartość gazety zlecić na zewnątrz (agencji, dziennikarzom), czy też większość tekstów powinna powstać w firmie? Ja uważam, że minusem materiałów które powstają wewnątrz, jest ich słaby poziom edytorski. Z drugiej strony, nikt nie zna tak firmy, jak jej pracownicy. Jakie jest wasze zdanie?
Tomasz K.

Tomasz K. Dyrektor
zarządzający, Agape
custom publishing

Temat: Zlecanie materiałów - kto i co pisze

Merytorycznie - najlepiej, by pracownicy pisali, właśnie ze względu na wiedzę o firmie i wydarzeniach w niej. Zgadzam się, że nie zawsze poziom edytorski jest zadawalający, ale od tego właśnie jest agencja zewnętrzna. Dlatego najlepszym rozwiazaniem jest opcja, w któej pracownicy piszą, a agencja szlifuje teksty.

_____________________
Custom publishingPrasa firmowaNewsletteryTen post został edytowany przez Autora dnia 04.02.15 o godzinie 16:10
Michał Pogodowski

Michał Pogodowski Projekty medialne

Temat: Zlecanie materiałów - kto i co pisze

No tak, ale czy tylko o szlifowanie tekstu chodzi?
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Zlecanie materiałów - kto i co pisze

Pierwszym krokiem może byc przygotowanie scenariusza tekstu, a jeszcze lepiej warsztaty dziennikarskie. Potem i łatwiej tekst przygotować, i napisać, i zredagować :)

konto usunięte

Temat: Zlecanie materiałów - kto i co pisze

Ja uwazam ze tylko pracownicy powinni pisac, nie wyobrazam sobie zlecac tego na zewnatrz. Z praktyki niestety wiem, ze bardzo trudno jest naklonic ludzi do pisania.
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Zlecanie materiałów - kto i co pisze

Czasami w biuletynie są artykuły w żaden sposób nie związane z firmą, branżą, pracownikami itd. Takie materiały nawet lepiej zlecić na zewnątrz - oszczędność czasu. Dla lepszego obrazu np. artykuł o formach spędzania urlopu w gazetce producenta mebli.
Tomasz K.

Tomasz K. Dyrektor
zarządzający, Agape
custom publishing

Temat: Zlecanie materiałów - kto i co pisze

Michał P.:
No tak, ale czy tylko o szlifowanie tekstu chodzi?

Jeżeli mamy układ, w którym pracownik pisze, wtedy chodzi o szlifowanie. Jeżeli natomiast, tak jak wspomniała Karolina, jest to temat uniwersalny, agencja zewnętrzna spokojnie może napisać taki tekst i zazwyczaj jest to lepsze rozwiązanie.

_____________________
Custom publishingPrasa firmowaNewsletteryTen post został edytowany przez Autora dnia 04.02.15 o godzinie 16:10
Łukasz Skalski

Łukasz Skalski Członek Zarządu, Ad
Concept

Temat: Zlecanie materiałów - kto i co pisze

Ala chyba rzecz w tym by zrobić to najlepiej - dlatego wzorem agencji reklamowych istotnym by nie rzec niezbednym etapem musi być szczególowy briefing (czasami właczniez odniesieniem się do poszczególnych artykułów)
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Zlecanie materiałów - kto i co pisze

Myślę, że w przypadku artykułów "nie na temat" szczegółowość briefingu jest dość umowna. Ważniejsze, by piszący podszedł do tematu solidnie.
Łukasz Skalski

Łukasz Skalski Członek Zarządu, Ad
Concept

Temat: Zlecanie materiałów - kto i co pisze

otóż wrecz przeciwnie - prpfesjonalny magazyn firmowy to nie zlepek artykułów "na temat" i "nie na temat". To właśnie kazdy artykuł stsownie działa - jedne bardziej inwazyjnie inne mniej (podprogowo) naprzykład budując klimat - i właśnie dlatego potrzebny jest precyzyjny brief !
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Zlecanie materiałów - kto i co pisze

Przepraszam, ale trąci mi to "permanenetną inwigilacją" ;) A przecież nie o to chodzi, nie o to.
Łukasz Skalski

Łukasz Skalski Członek Zarządu, Ad
Concept

Temat: Zlecanie materiałów - kto i co pisze

Oj niestety ... o to tu właśnie chodzi - choć nie określałbym tego az tak perioratywnie ... :)
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Zlecanie materiałów - kto i co pisze

Łukasz, to może ja Cię zaproszę do grupy mej, z naciskiem na opis jej ;)
http://www.goldenline.pl/grupa/komunikacja-wewnetrzna

Pozdrawiam i miłego popołudnia życzę :)
Łukasz Skalski

Łukasz Skalski Członek Zarządu, Ad
Concept

Temat: Zlecanie materiałów - kto i co pisze

dziekuję - już jestem :)
Paulina T.

Paulina T. corporate & brand
communication

Temat: Zlecanie materiałów - kto i co pisze

Tomasz K.:
Michał P.:
No tak, ale czy tylko o szlifowanie tekstu chodzi?

Jeżeli mamy układ, w którym pracownik pisze, wtedy chodzi o szlifowanie. Jeżeli natomiast, tak jak wspomniała Karolina, jest to temat uniwersalny, agencja zewnętrzna spokojnie może napisać taki tekst i zazwyczaj jest to lepsze rozwiązanie.


Jest to lepsze rozwiązanie, bo agencja - inny podmiot zewnętrzny mają przewagę w swej obiektywności, której często brakuje prezesowi, pracownikom, a nawet członkom biura prasowego... Wówczas trudniej o utratę wiarygodności. Prawda leży jednak po dwóch stronach - agencji bowiem łatwiej o infantylizm, zabójczy infantylizm.
Michał Pogodowski

Michał Pogodowski Projekty medialne

Temat: Zlecanie materiałów - kto i co pisze

Infantylizm niestety jest powszechny we współczesnych mediach. Wszystkich.

Paulina T.:
Tomasz Kościelny:
Michał Pogodowski:
No tak, ale czy tylko o szlifowanie tekstu chodzi?

Jeżeli mamy układ, w którym pracownik pisze, wtedy chodzi o szlifowanie. Jeżeli natomiast, tak jak wspomniała Karolina, jest to temat uniwersalny, agencja zewnętrzna spokojnie może napisać taki tekst i zazwyczaj jest to lepsze rozwiązanie.


Jest to lepsze rozwiązanie, bo agencja - inny podmiot zewnętrzny mają przewagę w swej obiektywności, której często brakuje prezesowi, pracownikom, a nawet członkom biura prasowego... Wówczas trudniej o utratę wiarygodności. Prawda leży jednak po dwóch stronach - agencji bowiem łatwiej o infantylizm, zabójczy infantylizm.

konto usunięte

Temat: Zlecanie materiałów - kto i co pisze

Infantylizm grozi jednak obu stronom, bez wyraźnego wskazania. Mozna pogodzić obie racje, jednak wymaga to, moim zdaniem, większej sprawności organizacyjnej firmy tworzącej magazyn. Wolałbym nawet nazwać - zarządzającej projektem, bo właśnie tylko wtedy, gdy potraktujemy wydanie jako projekt, możemy rozmawiać o celu i doborze optymalnych środków. Każdy artykuł może napisać osoba z wewnątrz i z zewnątrz. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wysiłki połączyć. Celem jest z jednej strony profesjonalny tekst służący komunikacji, edukacji, z drugiej - funkcję edukacyjną zrealizuje odwołanie do indywidualnych doświadczeń pracowników. Jeśli temat wakacji - to napisany zewnątrznie z wypowiedziami i aplami dotyczacymi celów wyjazdów pana Franka z administracji i pani Teresy z księgowości.

Następna dyskusja:

Cash Flow, WGI kto następny?




Wyślij zaproszenie do