Agata P.

Agata P. Kierownik regionu
ISSP UA Sp. z o. o.

Temat: fluktuacja pracowników tymczasowych - jak sobie z nią...

Witam wszystkich bardzo serdecznie,
od ponad dwóch lat pracuję jako koordynator w agencji pracy tymczasowej i zajmuję się obsługą biura in-house u klienta - firmy produkcyjnej zatrudniającej ponad 500 osób, z czego ok. 150 to pracownicy tymczasowi.
Obecnie piszę pracę dysertacyjną na temat rotacji pracowników tymczasowych i poszukuję praktycznych rozwiązań.
Wiadomo, że to co jest korzyścią pracodawcy, jest najczęściej minusem dla pracowników jak np.: krótkie umowy, niskie wynagrodzenie, etc.
ale jak zmotywować pracowników tymczasowych (dodam, że typowo produkcyjnych) do pracy i pozostania w organizacji, bez większych kosztów? tak, aby był wilk syty i owca cała? :)
Dłuższe umowy odpadają, podwyżka odpada...
Może większy nacisk na rekrutację i selekcję? employer branding? Systemy motywacyjne bez większych kosztów?
Drodzy koordynatorzy jak sobie z tym radzicie?
podzielicie się doświadczeniami?

konto usunięte

Temat: fluktuacja pracowników tymczasowych - jak sobie z nią...

Koleżanko, kpisz czy o drogę pytasz ?
Michał O.

Michał O. Mind Union -
Dedicated
Development
Solusions , Chief
Ex...

Temat: fluktuacja pracowników tymczasowych - jak sobie z nią...

Fluktuacja pracowników tymczasowych tylko w znikomym stopniu jest efektem stosowania krótkich umów terminowych. Są firmy gdzie mimo umów 1 miesięcznych rotacji praktycznie nie ma.

Jeśli PU dba o PT tak jak o swoich pracowników, wynagrodzenie jest odpowiednie, atmosfera w pracy jest dobra i APT wywiązuje się ze swoich obowiązków to fluktuacja jest niska.

Jeśli PU korzysta z usług APT bo sam miał problemy z fluktuacją to poprostu zrzucił problem na agencję.

Na początek proponuje zbierać powody odejścia PT z firmy, zazwyczaj są szczerzy i po 2-3 miesiącach pokazuje w czym leżą problemy.



Wyślij zaproszenie do