konto usunięte

Temat: Zachowania konsumentów w dobie zakupów omnichannel

Zachowania konsumentów w dobie zakupów omnichannel

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)


Obrazek

Do zakupów przez internet przyznaje się już 57% Polaków, jednocześnie 43% korzysta tylko i wyłącznie z oferty placówek stacjonarnych. Dlaczego? Okazuje się, że główną przeszkodą, która powstrzymuje nas od kupowania w sieci jest chęć obejrzenia produktów "na żywo" (68%). Z tego też powodu 55% ankietowanych zamawia produkt w sieci i odbiera go osobiście w sklepie. Niezależnie od kategorii produktu, jednym z głównych źródeł wiedzy na temat ceny jest gazetka reklamowa. To kilka wniosków płynących z badania opracowanego przez EY.


Pierwszy z opracowanych przez EY raportów („Konsument w dobie omni-channel”) rzucał światło na wielkość grupy kupującej w sieci lub poza nią oraz ujawniał kategorie najczęściej nabywanych produktów. Jego drugą część poświęcono z kolei analizie zachowań konsumentów, ich doświadczeń zakupowych, a także odpowiedzi na pytania o powody niekorzystania z zakupów online oraz sposoby korzystania z dostępnych opcji logistycznych.

Badanie dowodzi, że na zakupy przez internet nie decyduje się aż 43% polskich konsumentów. Jakie są tego powody? Okazuje się, że największą barierą jest tu chęć osobistego obejrzenia produktów. Takiego wskazania dokonało niemal 7 na 10 respondentów (68%). Dla 57% badanych istotna okazała się możliwość natychmiastowego odbioru zakupów, a 43% ankietowanych stwierdziło po prostu, że nie chcą sobie odbierać przyjemności czerpanej z chodzenia na zakupy. Podkreślenia wymaga również, że niemal co piąty z nas nie kupuje w sieci, ponieważ nie ufa internetowi, a 19% preferuje celebrowanie zakupów z bliskimi. Co istotne, konsumenci nie wskazywali często na kwestię wysokich kosztów wysyłki (10%) lub czasu dostawy (7%).
...
http://www.egospodarka.pl/art/galeria/159415,Zakupy,3,...