konto usunięte

Temat: Świat: wydarzenia tygodnia 44/2019

Świat: wydarzenia tygodnia 44/2019

Będzie fuzja koncernów Fiat Chrysler (FCA) i francuskiej Groupy PSA, powstanie czwarty największy na świecie producent samochodów. Analitycy szacują wartość transakcji na ok.50 mld USD. Koncerny uzgodniły, że będą zmierzać do całkowitego połączenia obu podmiotów w formie fuzji 50/50". Nowe przedsiębiorstwo będzie miało swoją siedzibę w Holandii. Uzgodniono, że na czele nowo powstałego przedsiębiorstwa stanie prezes FCA John Elkann, a prezes Grupy PSA Carlos Tavares zostanie dyrektorem generalnym (CEO). Połączenie ma dać 4,1 mld USD synergii rocznie, bez likwidacji fabryk. Warto przypomnieć, że sygnalizowaną decyzję podjęto po około pięciu miesiącach od załamania się negocjacji o fuzji Fiata Chryslera i francuskiego koncernu Renault.

Trudniejszy okres w działalności Tesli. W październikowym okresowym sprawozdaniu finansowym Tesla poinformowała o 8-proc. globalnym spadku sprzedaży elektrycznych samochodów. Koncern zanotował w ostatnim kwartale spadek sprzedaży na amerykańskim rynku o 39 proc., w trzecim kwartale 2019 r. sprzedaż amerykańskiego producenta samochodów elektrycznych na rynku rodzimym spadła do 3,13 mld USD (z 5,13 mld USD w tym samym okresie ubiegłego roku. Publikacji powyższych danych towarzyszyło poważne wahanie akcji koncernu na giełdzie. Jednak po ogłoszeniu pełnych wyników kwartalnych (wykazano zysk z działalności koncernu) notowania ustabilizowały się.

Amerykański koncern Boeing w dalszym ciągu w tarapatach. To skutek dochodzeń po dwóch katastrofach lotniczych samolotów B737 MAX 8 latających w indonezyjskiej i etiopskiej linii lotniczej w których łącznie zginęło 346 osób. Od tamtych wydarzeń flota tych samolotów została uziemiona, wstrzymano dostawy kolejnych maszyn, a linie lotnicze zaczęły rezygnować z kolejnych zamówień. To podważyło zaufanie do USA jako lidera w dziedzinie bezpieczeństwa lotniczego, ale mocno uderzyło w Boeinga. Okazało się, że bezpośrednią przyczyną obu katastrof było wadliwe działanie systemu MCAS. Obecnie dochodzenie przeniosło się do Kongresu, a zeznawał Dennis Muilenburg, CEO Boeinga. Tłumaczył, dlaczego uznawana za najnowocześniejszy samolot wąskokadłubowy na świecie maszyna rozbiła się dwukrotnie w ciągu niespełna pół roku. Warto dodać, że po ostatniej katastrofie w marcu wstrzymano loty B737 MAX 8 niemal na całym świecie, w tym pięciu samolotów należących do PLL LOT.
...
http://www.egospodarka.pl/159956,Swiat-wydarzenia-tygo...