konto usunięte

Temat: Łódź zachęca do płacenia podatków.

Łódź zachęca do płacenia podatków. Aż chce się sparafrazować reklamę: "To absurd, że nowi klienci mają lepiej".

Miasta za wszelką cenę chcą zachęcić do płacenia w nich podatków tych mieszkańców, którzy z sobie wiadomych powodów nadal rozliczają się w innym miejscu. Gdy prośby nie przynoszą efektu, coraz chętniej sięgają po loterie. W tym roku z konkursem startuje też Łódź, ale na nagrody nie mają szansy ci, którzy od lat dorzucają się do budżetu.


Obrazek

Jakiś szczęśliwiec zgarnie sto tysięcy złotych, kilkadziesiąt innych osób dostanie po tysiąc złotych. W sumie na nagrody pójdzie 220 tys. zł, ale władze Łodzi są przekonane, że to się opłaci i to po wielokroć. Skoro pomimo próśb, apeli i akcji marketingowych tak wiele osób mieszkających w mieście nie płaci tam podatków, to trzeba sięgnąć po broń ostateczną: zachęty finansowe. Bo nie ma dla miasta lepszego źródła dochodu niż płacący w nim podatki.

Pomysł jest prosty: osoby, które w Łodzi mieszkają, ale dotychczas nie płaciły w niej podatków, mogą zadeklarować, że będą rozliczały się w Łodzi, a następnie zgłosić się do udziału w loterii. Co miesiąc będą brać udział w losowaniu nagród finansowych w wysokości 10 tys. zł, a co tydzień – dwóch nagród po tysiąc złotych. Nagroda główna to, bagatela, sto tysięcy złotych. Żeby jeszcze bardziej zadziałać na wyobraźnię potencjalnych podatników, urząd wziął na siebie zapłatę podatku od nagrody, więc premie będą wypłacane w całości.

Sosnowcowi "starzy podatnicy" nie przeszkadzają
Czy gratyfikacja osób, które płacą podatki w mieście, w którym mieszkają (a więc pokazują, że jego rozwój leży im na sercu), to dobry pomysł? Biorąc pod uwagę, że pozyskanie nowych podatników szybko się zwróci, tak. Łódź postanowiła jednak zrobić ukłon wyłącznie w stronę osób, które dotychczas tu podatków nie płaciły, zaś tym, którzy od lat dorzucają pieniądze do budżetu, pozostaje co najwyżej poczucie dumy z powodu nowych wiat przystankowych, większej liczby miejsc w przedszkolach i lepszych dróg. Oni do loterii dopuszczenie nie zostali, a miasto wpisało swoje działania w jakże nam dobrze znaną politykę konsumencką pod nazwą "nowi klienci zawsze mają lepiej".
...
https://www.money.pl/gospodarka/lodz-zacheca-do-placeni...