konto usunięte

Temat: Katalogowe spalanie wzrośnie. Kolejny etap wdrażania WLTP

Katalogowe spalanie wzrośnie. Kolejny etap wdrażania WLTP

1 września 2018 r. rozpoczął się kolejny etap wdrażania cyklu WLTP. Służy on do pomiaru spalania i emisji w samochodach. Skala przekłamań w katalogowych danych o spalaniu ulegnie zmniejszeniu.

Koniec miraży

Zakup samochodu to duży wydatek. Spore sumy trzeba przeznaczać również na jego bieżące utrzymanie - w tym na paliwo . Nic więc dziwnego w tym, że oszczędność danego modelu potrafi przechylić szalę na jego stronę. Problem w tym, że jeśli potencjalny klient chciał dowiedzieć się czegoś na temat tego parametru z katalogu, mógł się srodze zawieść. W oficjalnych dokumentach producenci podawali bowiem wartości uzyskane w laboratoryjnym teście NEDC , który był bardzo odległy od tego, jak dziś używa się samochodów. W efekcie oficjalne dane nie mówiły nam, ile samochód spali naprawdę .
...
Od początku września 2018 r. wszystkie nowe samochody muszą być poddane nowemu rodzajowi testu spalania i emisji - WLTP. Wprowadzony we wrześniu 2017 r. cykl do tej pory był obligatoryjny tylko dla nowo homologowanych modeli. Od teraz wszystkie nowo wyprodukowane samochody muszą spełniać nową normę Euro 6d i jest to sprawdzane w teście WLTP. Producenci mogą jednak do września 2019 r. sprzedawać już wyprodukowane pojazdy badane według starego cyklu NEDC. Niektórzy poczynili w tej materii spore zapasy.

NEDC a WLTP ...
(...)
https://www.wp.pl/?s=https://moto.wp.pl/katalogowe-spal...