konto usunięte

Temat: Jak napisać CV?

Jak napisać CV?

Dobrze przygotowane CV to pierwszy krok do odniesienia sukcesu podczas poszukiwania pracy. Przygotowanie profesjonalnego życiorysu nie jest na szczęście trudne, jeśli weźmie się pod uwagę kilka wskazówek. O czym musimy pamiętać, a czego unikać?

Wysłanie aplikacji z załączonym życiorysem zawodowym to zwykle pierwszy etap, przez który musimy przejść ubiegając się o pracę na danym stanowisku. Od jego formy zależy w dużej mierze czy przejdziemy selekcję osoby prowadzącej rekrutację czy też zostaniemy skreśleni już na samym początku. CV stwarza możliwość zaprezentowania się przyszłemu pracodawcy w taki sposób, aby uznał, że dany kandydat jest dokładnie tym, kogo szukał.

Warto poświęcić czas na przygotowanie takiego dokumentu pod kątem oczekiwań zawartych w ogłoszeniu rekrutacyjnym. Doświadczenia specjalistów HR pokazują, że czas, jaki przeznaczają na analizę jednego życiorysu wynosi ok. dziesięć sekund. Z tego powodu powinniśmy zamieścić w nim jedynie informacje istotne na stanowisku, na które kandydujemy. Jego objętość nie powinna przekraczać więcej niż dwie-trzy strony. Uzasadnieniem dla obszerniejszego dokumentu może być jedynie długa kariera zawodowa.

Kreatywne czy klasycznie eleganckie? ...

Jak Cię widzą, tak Cię piszą ...

Jak napisać CV?

1. Przejrzysty podział

2. Dane osobowe

3. Wykształcenie i doświadczenie zawodowe

4. O czym pisać?

5. Szkolenia i kursy

6. Umiejętności

7. Zainteresowania w CV

8. Nie zapomnij o formalnościach

Czego unikać w CV?

Pełny tekst: http://manager.nf.pl/jak-napisac-cv,,50039,34