konto usunięte

Temat: E-commerce vs handel tradycyjny, czyli kurczący się dystans

E-commerce vs handel tradycyjny, czyli kurczący się dystans

Tempo, w którym rozwija się branża e-commerce, godne jet pozazdroszczenia. Szacunki Boston Consulting Group wskazują, że do 2022 roku handel internetowy w Europie i USA wzrośnie o kolejne 76%. W tym samym czasie jego tradycyjny odpowiednik ma zyskać jedynie 16%. Podobne tendencje zauważalne są również na polskim rynku, gdzie kurczy się nie tylko liczba nowo otwieranych sklepów stacjonarnych, ale również ich powierzchnia. Branża handlowa coraz częściej poszukuje wsparcia w nowych technologiach. Tylko w minionym roku, na narzędzia służące analizie półek sklepowych, amerykańscy producenci wydali 655 mln dolarów.


Z opracowanego przez Boston Consulting Group raportu dla rynku handlowego wynika, że dystans, jaki dzieli wartość rynkową sprzedaży w kanałach elektronicznych i tradycyjnych, pozostaje olbrzymi. Jak można się domyślić, zdecydowanym liderem - zarówno w Europie jak i w USA - jest handel stacjonarny. Różnica jest aż ośmiokrotna. W tym roku handel tradycyjny w tych dwóch regionach ma osiągnąć wartość 6,6 bln dolarów. 56% tej kwoty wygenerują konsumenci ze Stanów Zjednoczonych, a pozostałą część - Europejczycy.

Jak Dawid z Goliatem ...
Więcej produktów, mniej powierzchni ...
(...)
http://www.egospodarka.pl/151133,E-commerce-vs-handel-...