konto usunięte

Temat: QT uncompressed 442 10bit vs. QT ProRes 4444

Czy jest jakaś zauważalna różnica?

W jakich formatach oddajecie materiał do kolorowania?

Dostałem skan materiału z 35mm w klatkach (HD) i zastanawiam się w jakich plikach oddać dalej

pozdrowienia

konto usunięte

Temat: QT uncompressed 442 10bit vs. QT ProRes 4444

najlepiej w takich samych i nie pakowac w zadne qt / avi. ale zalezy tez kto jest kolejnym odbiorca.
Olaf Przybyszewski

Olaf Przybyszewski 3DE - CG SUPERVISOR

Temat: QT uncompressed 442 10bit vs. QT ProRes 4444

Albert słusznie mówi. Oczywiście zależy dużo od tzw. pipeline'u.Kto co z tym będzie robił dalej i poco????...i naczym, jaki soft, system???...

Generalnie jeśli odbiorca niema super mega wymagań wystarczy jak zrobisz DPX'y.
Jeżeli ktos chce więcej bitów na kolor np. 16 to TIFF. Nieradzę pakować się w jakieś inne trudniejsze formaty jak np. OpenEXR.

powodzenia.

konto usunięte

Temat: QT uncompressed 442 10bit vs. QT ProRes 4444

Olaf Przybyszewski:
Generalnie jeśli odbiorca niema super mega wymagań wystarczy jak zrobisz DPX'y.
Jeżeli ktos chce więcej bitów na kolor np. 16 to TIFF. Nieradzę pakować się w jakieś inne trudniejsze formaty jak np. OpenEXR.

Nie do konca sie zgodze... ale mozemy powiekszyc temat:

Format DPX (Cineon by Kodak) ma najlepsze odzwierciedlenie kolorow negatywu (logarytmiczne), standardowo uzywa sie 10bit na kanał (bo to wystarczy) ale moze pomiescic znacznie wiecej bitow na kanal.

OpenEXR (by ILM) obsluguje 16 float, 32 float i 32 unsigned, struktura trzymania obrazu w pliku jest bardziej przyjazna composigingu lecz w niektorych programach jest dosc powolny (jak w Nuke'u).

Tiff dosc czesto zmienia swoja specyfikacje z tego powodu sa czesto problemy (bo jakis program zapisuje w innej specyfikacji niz 2gi ).. uzywa sie go na codzien gdy potrzebna jest bezstratna jakosc do compositingu.
Nie daje głowy ale chyba ma linearny zapis koloru.

Wielokrotnie wypuszcza sie w malych studiach 100% jpgi do stacji... bo i tak przechodzi to po kompresji MPEG-2 potem :)

ale nigdy kompresja avi/qt czy inne wydziwnienia. (no chyba, ze TVN ktory caly "pipeline" ma na 8bit QT w H264)

konto usunięte

Temat: QT uncompressed 442 10bit vs. QT ProRes 4444

Co do samej różnicy przy prores -

Prores HQ to bardzo podobna kompresja do HDCAM, z kolei Prores 4444 jest porównywalny z HDCAM SR. To bardzo fajne kodeki mocno ułatwiające życie w wielu sytuacjach - np gdy surówka to xdcam, avchd albo materiał z jakiegoś 5D-7D. Warto jednak pamiętać że mimo wszystko jest to kompresja stratna, co przy pracy czasami (chociaż rzadko) potrafi wyjść, zwłaszcza przy którejś generacji.

Niemniej, nie ma to jak gołe klaty :)

Wszystko zależy od tego gdzie ten materiał idzie dalej. Jeśli na emisyjną - HDCam/Digibeta - to proresem większej krzywdy mu nie zrobisz. Ale jeśli leci dalej do obróbki 3D, kolor, kompozycja... no to klaty - najlepiej takie jakie sobie następny delikwent zażyczy, wtedy można uniknąć standardowej sytuacji "ojezu, co za debil, dał mi DPXy a ja potrzebuję TIFFy"

konto usunięte

Temat: QT uncompressed 442 10bit vs. QT ProRes 4444

"ojezu, co za debil, dał mi DPXy a ja potrzebuję TIFFy"

Slyszalem juz takie teksty aczkolwiek nie rozumiem ich, wydaje mi sie, ze w wiekszosci przypadkow wynikaja z niewiedzy...Albert Szostkiewicz edytował(a) ten post dnia 08.10.10 o godzinie 12:02
Jerzy Drozda

Jerzy Drozda Artysta Technik
Nowych Mediów,
Ekspert i Ambasador
Adobe,...

Temat: QT uncompressed 442 10bit vs. QT ProRes 4444

Albert Szostkiewicz:
"ojezu, co za debil, dał mi DPXy a ja potrzebuję TIFFy"

Slyszalem juz takie teksty aczkolwiek nie rozumiem ich, wydaje mi sie, ze w wiekszosci przypadkow wynikaja z niewiedzy...Albert Szostkiewicz edytował(a) ten post dnia 08.10.10 o godzinie 12:02

Z niewiedzy, z zawisci, z wymigiwania sie, z bledow komunikacyjnych... powody moga byc tak rozne jak ludzie. Ale naturalnie zgodze sie z Toba, bo ciezko zrozumiec, ze ktos narzeka na dwa formaty, ktore w koncu sa solidne i w wielu przypadkach (choc nie wszystkich) wystarczy troche checi i minimum wysilku, zeby sobie przekonwertowac na taki format jak nam pasuje, bo czesto (choc nie zawsze) nie robi to wiekszej roznicy.

Temat: QT uncompressed 442 10bit vs. QT ProRes 4444

Jerzy Drozda:
Albert Szostkiewicz:
"ojezu, co za debil, dał mi DPXy a ja potrzebuję TIFFy"

Slyszalem juz takie teksty aczkolwiek nie rozumiem ich, wydaje mi sie, ze w wiekszosci przypadkow wynikaja z niewiedzy...Albert Szostkiewicz edytował(a) ten post dnia 08.10.10 o godzinie 12:02

Z niewiedzy, z zawisci, z wymigiwania sie, z bledow komunikacyjnych... powody moga byc tak rozne jak ludzie. Ale naturalnie zgodze sie z Toba, bo ciezko zrozumiec, ze ktos narzeka na dwa formaty, ktore w koncu sa solidne i w wielu przypadkach (choc nie wszystkich) wystarczy troche checi i minimum wysilku, zeby sobie przekonwertowac na taki format jak nam pasuje, bo czesto (choc nie zawsze) nie robi to wiekszej

jak się w domu bawicie, to sobie możecie konwertować ile chcecie. jak pracujecie w studiu i macie 4 projekty na głowie, a grafik na zajęcie maszyn pęka w szwach, a macie obcykany na tiptop workflow pracy na tiff i dostajecie dpx to szlag was trafia, i nie macie ani chęci ani czasu na dodatkowe czynności, jak konwertowanie. z drugiej strony jak można nie dograć najoczywistrzej sprawy: ustalenie w jakim formacie mają przyjść materiały do pracy....
Paweł Krzemiński

Paweł Krzemiński Online supervisor,
Televisor

Temat: QT uncompressed 442 10bit vs. QT ProRes 4444

wystarczy wczesniej powiedziec ludziom ktorzy dostarczaja jakie pliki chcesz i po sprawie, nie sadze zeby tu ktos chcial specjalnie zlosliwie robic takie akcje.
Łukasz Omasta

Łukasz Omasta Operator online,
compositing

Temat: QT uncompressed 442 10bit vs. QT ProRes 4444

Jesteś 100% pewny, że nikt?
Grzegorz Jóźwik

Grzegorz Jóźwik Producent, Kierownik
Produkcji,
Montażysta

Temat: QT uncompressed 442 10bit vs. QT ProRes 4444

Nie wiem w jakim świecie żyjecie, ale mnie zawsze udawało się dogadać z onlinowcami ;-)
pozdro
g-)

Następna dyskusja:

RH 442




Wyślij zaproszenie do