konto usunięte
Temat: Raport "Stan kapitału ludzkiego w Polsce 2008"
Witam serdecznie,po przeczytaniu raportu przygotowanego przez PSZK i SGH, nasuwa mi się kilka pytań, które będą mam nadzieję punktem wyjścia do dalszej dyskusji.
Wiele mówi się obecnie o wpływie sytuacji rynkowej na proces rekrutacji. Problem z pozyskaniem pracowników wymusza na HRowcach odpowiedzialnych za dobór i selekcję,zmianę w podejściu do tych procesów: dostosowanie narzędzi i metod, szybkość w podejmowaniu decyzji o złożeniu oferty, uproszczenie procedur.. Do tego wszystkiego employer branding, CSR, marketing personalny.
A tymczasem.. nadal słyszy się o nieprofesjonalnych zachowaniach rekruterów (wiem to z własnego i znajomych doświadczenia) i to w globalnych koncernach, które nie szczędzą wydatków na aktywności wizerunkowe. Mówię tu o braku jakiejkolwiek informacji zwrotnej o wynikach procesu rekrutacji, nawet jeśli kandydat odbył już rozmowy i spotkania. Nadal komunikat 'Dostanie Pan odpowiedź w ciągu 2 tyg niezależnie od wyniku spotkania' i cisza..mają się dobrze i są niestety stosowane. Czy zanim wydamy duże pieniądze na employer branding, nie powinniśmy wrócić do korzeni i zacząć od sprawdzenia, jaki wizerunek budujemy poprzez codzienne kontakty z kandydatammi??
Co myślicie na ten temat, jakie są Wasze doświadczenia?