Temat: Protest przeciw działaniom Poczty Polskiej...
Cud na Poczcie
Poczta się poprawia na potęgę. Paczki i listy pierwszy raz od lat zaczęły dochodzić terminowo. Urzędy pocztowe o nadejściu przesyłki będą od kwietnia informować SMS-em albo maiłem. Cud? Nie po prostu presja konkurencji.
- Listonosz wysłał mi SMS-a z pytaniem, kiedy może dostarczyć paczkę. Dostarcz ją punktualnie co do minuty!! Paczka z Warszawy nadana wczoraj pojawiła się u mnie dziś. Jestem w szoku – opowiada pani Magda z Wrocławia, która jako osoba zajęta większość rzeczy kupuje w internecie, a przesyłki dostaje właśnie pocztą
PP chce się stać czymś na kształt Western Union. Od lutego pieniądze wysłane w pocztowym okienku w ciągu pół godziny są dostępne na każdej poczcie w całym kraju.
Poczta dostarczy pieniądze nawet w pół godziny
Już w pół godziny po nadaniu pieniędzy w urzędzie pocztowym adresat będzie mógł je odebrać w dowolnym, wybranym przez siebie urzędzie. Będzie to możliwe dzięki udoskonalonej przez Pocztę Polską usłudze – Pocztowe Zlecenie Wypłaty (PZW).
Od lutego firma wprowadza jej trzy rodzaje, dzięki temu Klienci Poczty Polskiej będą mieli możliwość przekazywania pieniędzy Błyskawicznie, Ekspresowo lub Standardowo.
Te trzy rodzaje usługi PZW różnią się terminem realizacji i sposobem doręczenia do adresata. Niezależnie od tego każdy rodzaj PZW może być nadany w dowolnym urzędzie pocztowym na terenie całego kraju w godzinach jego pracy lub całodobowo, we wszystkie dni tygodnia poprzez stronę internetową
http://www.poczta-polska.pl.
Korzystając z usługi PZW Błyskawiczne, gotówka będzie do dyspozycji adresata już po 30 minutach od momentu nadania w dowolnym urzędzie pocztowym. Przy usłudze PZW Ekspres doręczenie pod wskazany adres nastąpi w ciągu 6 godzin od czasu nadania, natomiast wykupując PZW Standard pieniądze doręczymy pod wskazany adres w następnym dniu roboczym po dniu nadania. – Wprowadzamy tę usługę by Klienci Poczty Polskiej mieli możliwość wysyłania gotówki tak, jak się to robi w wielu krajach Europy – mówi Zbigniew Baranowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
Przypominamy, że w przypadku korzystania z PZW nadanego przez Internet w/w terminy realizacji usługi liczone są od momentu potwierdzenia zgodności wpływu środków pieniężnych na wskazany rachunek bankowy Poczty Polskiej.
Wypłata przekazów
Wypłata PZW Błyskawiczne będzie realizowana we wszystkich urzędach pocztowych na terenie kraju. Nie przewiduje się doręczania tego rodzaju PZW pod wskazany adres.
Podstawą do zrealizowania wypłaty jest podanie przez adresata Unikalnego Identyfikatora PZW (ustalanego podczas procesu nadania PZW). Nadawca zobowiązany jest do przekazania adresatowi Unikalnego Identyfikatora PZW. Usługa ta nie podlega awizowaniu, a wypłata następuje tylko
i wyłącznie adresatowi po potwierdzeniu jego tożsamości.
PZW Ekspres i Standard wypłacane są w urzędzie pocztowym na podstawie Zawiadomienia
o nadejściu PZW (awizo) adresatowi lub pełnomocnikowi adresata, przedstawicielowi ustawowemu lub osobie pełnoletniej zamieszkałej razem z adresatem, jeżeli adresat nie złożył zastrzeżenia – po potwierdzeniu tożsamości. Natomiast PZW Standard ze wskazaniem poste restante jest wypłacane
w urzędzie pocztowym wyłącznie adresatowi po potwierdzeniu tożsamości.
PZW Ekspres oraz Standard są doręczane pod wskazany adres. Doręczanie tych PZW odbywa się
w dniach i godzinach pracy urzędów pocztowych..
Zawiadomienie o nadejściu PZW Ekspres oraz Standard pozostawiane jest tylko raz, PZW niewypłacone w ciągu 7 dni roboczych licząc od następnego dnia po dniu jego nadania, zwracane jest do nadawcy przekazem pocztowym. – Do terminów realizacji usługi nie wlicza się czasu poza godzinami pracy urzędu oddawczego, a jeśli urząd pocztowy czynny jest całodobowo, czasu między godziną 22:00 a 6:00 oraz czasu od chwili pozostawienia zawiadomienia o nadejściu PZW do chwili podjęcia przez adresata – dodaje Zbigniew Baranowski.
Sprawdzanie stanu realizacji nadanego PZW
Poczta Polska umożliwia Klientom swobodne sprawdzanie stanu realizacji nadanego PZW, które odbywa się w dowolnym urzędzie pocztowym lub poprzez dedykowany serwis internetowy – sprawdzenie stanu realizacji PZW przez Internet. Podstawą do sprawdzenia jest znajomość Unikalnego Identyfikatora PZW. Zaznaczamy, że ma ono tylko i wyłącznie charakter informacyjny – dotyczący etapu realizacji zlecenia, nie ujawnia natomiast szczegółów nadanego PZW (w tym danych osobowych i kwoty).
Opłata za świadczenie usługi PZW uiszczana jest przy nadaniu lub przelewem na rachunek jednostki Poczty Polskiej (w przypadku nadania poprzez stronę internetową). Wysokość opłat określa Cennik.
Poczta Polska gwarantuje wykonanie usługi na zasadach określonych w Regulaminie świadczenia usługi POCZTOWE ZLECENIE WYPŁATY w obrocie krajowym.
Infolinia
Dla dzwoniących z telefonów stacjonarnych – 0 801 333 444 (opłata jak za połączenie lokalne),
Dla dzwoniących z telefonów komórkowych – 0 43… (opłata wg cennika operatora).
Zapraszamy do zapoznania się z następującymi tematami (dostępne na stronie internetowej Poczty Polskiej od 1 lutego 2009 r.):
cennik wpłat i wypłat gotówkowych w Poczcie Polskiej
Regulamin świadczenia usługi POCZTOWE ZLECENIE WYPŁATY w obrocie krajowym
nadawanie PZW przez Internet
sprawdzenie stanu realizacji PZW przez Internet.
SMS lub e-mail powiadomi o nadejściu przesyłki
Poczta Polska pracuje nad wdrożeniem nowej usługi pocztowej. Dzięki niej Klient dowie się o nadejściu przesyłki za pomocą sms-a lub e-maila. Usługa skierowana jest do tych osób, które chcą odebrać przesyłkę we wskazanej przez siebie placówce pocztowej. Będzie to oferta przeznaczona przede wszystkim dla klientów sklepów internetowych, firm wysyłkowych i osób, które z różnych względów chciałyby odebrać swoją przesyłkę w urzędzie pocztowym.
Klienci będą mieli do dyspozycji dwa rodzaje przesyłek: standard i standard pobranie, które będzie można nadawać za pośrednictwem placówek pocztowych. Trzy dni robocze to czas przebiegu przesyłki od nadania do wydania w urzędzie pocztowym.
Dodatkowo Klienci będą mogli skorzystać z opcji:
sprawdzenie zawartości
ostrożnie
potwierdzenie wydania przesyłki sms-em lub pocztą elektroniczną
zadeklarowanie wartości
– Rynek usług pocztowych rozwija się dynamicznie, a wraz z nim rosną oczekiwania Klientów – mówi Marek Borowicz – zastępca dyrektora ds. usług pocztowych Centrum Poczty. – Zależy nam na ciągłej poprawie jakości naszych usług. Liczymy, że nowe rozwiązania przyciągną do Poczty nowych Klientów, pozwolą na zwiększenie udziałów w rynku oraz zwiększenie dostępności cenowej dla Klientów – dodaje Marek Borowicz.
A TERAZ O KONKURENCJI TROSZKĘ NA POPRAWE HUMORU
InPost wyrzuca korespondencję
Od kilku miesięcy nie otrzymuję faktur z Tepsy. Zagadka wyjaśniła się kiedy jeden z lokatorów budynku sporo oddalonego od mojego przyniósł leżące u nich na klatce, NA KALORYFERZE!!!, koperty z fakturami Tepsy nie tylko moje, ale i innych lokatorów, i to z listopada. Leżakowały tam jakiś czas. Koperty obciążone były metalowymi płytkami z logo InPostu. Jak widać, kurier InPostu zamiast zanieść pod wskazany adres, wyrzuca gdzie bądż. Równie dobrze może wyrzucać do śmietnika… A Tepsa ma w nosie informacje klientów, że rachunek nie doszedł i wali karne odsetki. Oczywiście dzwoniliśmy w tej sprawie do Tepsy, opisywaliśmy gdzie znalazły się listy, ale czy to coś zmieni? Na dobrą sprawę to granda. Jeśli i wasze rachunki gdzieś wcięło, to reklamujcie i nie godżcie się na odsetki (wywalone listy należały do lokatorów z Ostrobramskiej 104, gdzie oczywiście są już od dawna tzw. euroskrzynki).
Średni czas doręczenia listu zwykłego – 6 dni (rozrzut: od 2 do 38). 4% nadanych listów (próba: 118 sztuk) zginęło po drodze. Średni czas doręczenia listu poleconego „ekspresowego” – 5 dni (rozrzut od 2 do 17 dni). Jeden (na 35 nadanych) zaginął (to znaczy: InPost twierdzi, że doręczył, sprawa zgłoszona na policję).
Wysłałem ponadto 10 listów poleconych z potwierdzeniem odbioru. Do dziś doszło do mnie sześć potwierdzeń odbioru, z czego aż trzy mają poprawnie wpisany numer kwitowanej przesyłki, dwa mają wpisany BŁĘDNY numer kwitowanej przesyłki, jedno NIE MA wpisanego numeru przesyłki, dwa wyglądają jak wyjęte psu z gardła, a jedno wygląda jakby ktoś zanurzył je w grochówce i potem starannie przeżuł.
Dwa z nich opatrzone są datownikiem InPost z ustawioną datą doręczenia, dwa – opatrzone tylko nieczytelnym zawijasem doręczającego, jedno – nieczytelnym zawijasem oraz czytelnym numerem (D-3) doręczającego, a jedno jest w ogóle niepodpisane.
Zdecydowanie odradzam.
Jesli jednak chodzi o obsluge w punktach – to tragedia! zupelny brak koordynacji miedzy kurierami a punktami i zupelny brak jakichkolwiek standardow obslugi klienta. Czekalam na przesylke – dostaje powiadomienie w czwartek ze przesylka czeka w punkcie – do odebrania niestety dopiero nastepnego dnia – koniecznie PO 14. Mysle sobie, jest dobrze, zdaze sie urwac z pracy i odebrac w piatek(prezent, kotry potrzebuje w sobote). Punkt standardowo czynny: UWAGA: w godz 10-17 (buhaha). Urywam sie wiec z pracy, lece do punktu, a na drzwiach karteczka: „w dniu dzisiejszym punkt NIECZYNNY!”
Myslalam ze mnie krew zaleje! ale co CALY WLASNIE INPOST.
do mnie przesyła ekspresowa InPostem szła prawie miesiąc ! pan doręczyciel tłumaczył to tym że on rzadko w okolicy bywa, w sumie tylko raz na miesiąc jak rachunki przywozi, miasto doręczenia – Gdańsk, szło gdzieś z południa Polski
od tej pory wszystkim znajomym, zwłaszcza tym którzy mają sklepy internetowe, odradzamy tę firmę
Ja wysłałam kilka przesyłek inpostem. Wszystkie szły do adresatów minimum miesiąc. Myślałam, że żaden operator pocztowy nie może być mniej profesjonalny od poczty polskiej- myliłam się.
To nie pierwsza wtopa inPostu.
Artykuł sprzed parenastu dni..
http://www.ithink.pl/artykuly/aktualnosci/polska/inpos...
sam się przekonałem o nierzetelności owej firmy. Jako sprzedawca na all zeszłej zimy gdy firma pojawiła się na naszym rynku postanowiłem skorzystać z tej super taniej i szybkiej oferty. Równy 2 tygodnie wysyłałem inpostem. Z ok 40 przesyłek zginęło równo 15 !! żadna się nie odnalazła a procedury reklamacyjne ciągły się prawie rok.
Firma miała kiepski start i nadal nie nauczyli się profesjonalizmu.
A TERAZ O DRUGIEJ FIRMIE KONKURENCYJNEJ POCZTY
Paf jest gorszy od poczty polskiej… bałagan bałagan bałagan….
Paf to oszuści, skopiowali inpost i nasladują ich, wystarczy ze sam inpost nie jest najcudowniejszy a oni są jeszcze gorsi. Miałem wątpliwą przyjemność przekonania się o jakości usług jakie świadczy paf. Co można powiedzieć o prywatnych pocztach to można ale to co się dzieje w pafie to już przechodzi pojecie. Najciekawsza jest ich zmiana kolorystyki wygląda na to że zamiast upodabniać się dopoczty polskiej bardziej opłaca się do inpost CO ZA cwaniacy
wysłałem w placówce PAF kilkadziesiąt listów licząc na to, że prywatny operator pocztowy czymś się różni od socjalistycznego reliktu przeszłości, jakim jest Poczta Polska. Jak się okazało, moje nadzieje były płonne.
Listy, które PAF dostarcza pod nieobecność adresatów, są rzucane na podłogę klatki schodowej przy drzwiach odbiorców. I tak, przykładowo, moja znajoma otrzymała zaproszenie na ślub wytarzane w brudzie. Odbiorcą miała być osoba zamieszkała na ul. Chłopskiej w Gdańsku. Ale to akurat najmniejszy problem – ok. 10% listów nie dotarła w ogóle do adresatów (m.in. w Sopocie, Gdyni i Warszawie).
No więc muszę stwierdzić, że porównanie jakości usług PAF do działalności Poczty Polskiej, byłoby wielce krzywdzące dla tej drugiej instytucji. PAF jest gorszy niż nieudaczna państowa poczta! Tam przynajmniej jest pewność, że jeśli listonosz nie ukradnie listu lub go nie zagubi, to przesyłka trafi do adresata w sposób właściwy. A już na pewno nie zostanie wyrzucona na ziemię.
Proszę wystrzegać się agencji PAF – u. Zapewniają, że przelew na konto trwa trzy dni robocze, a po sześciu dniach nie ma jeszcze pieniędzy na koncie. ...
Zostawili mi kawałek niechlujnego świstka i że niby ktoś z PAF-u u mnie o godz. 13 był i mnie w domu nie zastał i mam sobie coś odebrać ( pisze coś bo nie raczyli zaznaczyć co do mnie przyszło czy paczka , czy list , czy jeszcze coś tam) w placówce PAF-u , bo inaczej odeślą to do adresata.Napisali , że placówka w Poznaniu itp. itd. – tyle tylko , że do tej ich placówki to ja mam ponad 80 kilometrów. Naprawdę szczerze odradzam tą pseudo pocztę !!!!
PAF nie dostarczył przesyłki przez 20dni… i nadal nie wiadomo kiedy dostarczy.
Kontakt z infolinią i działem reklamacji nie przynosi żadnych efektów
nie nażekajmy na PP bo może byc gorzej u konkurencji