Mariusz Górski

Mariusz Górski główny specjalista
ds. projektowania i
programowania,
Wro...

Temat: Propozycje usprawnień, udogodnień, ulepszeń w Poczcie...

W firmie następują dynamiczne zmiany w kierownictwie. Może i ta część, której nie cierpisz też ulegnie zmianie. Ale nie mogę Ci tego zaręczyć, ani tego, że nowe kierownictwo będzie chciało skorzystać z Twoich pomysłów na świetność Poczty i zadowolenie klientów.
Obserwuj uważnie, bo widzę, że temat Cię interesuje, mimo negatywnych emocji jakie mu towarzyszą. Nowe kierownictwo obiecuje sporo zmian i nowości.
Może skontaktuj się z kimś od strategii w naszej firmie i sprzedaj im kilka własnych pomysłów?

Co prawda jestem kierownikiem od informatyki w naszej firmie, i na większość stawianych przez Ciebie zarzutów nie mam wpływu, jednak nie mogę się zgodzić na to, że obrażasz tysiące pracowników naszej firmy tylko dlatego, że są kierownikami a działania naszej firmy przez ostatnie lata nie są zgodne z Twoimi oczekiwaniami.Mariusz Górski edytował(a) ten post dnia 25.05.11 o godzinie 22:11

konto usunięte

Temat: Propozycje usprawnień, udogodnień, ulepszeń w Poczcie...

Mariusz Górski:

Masz wyraźne problemy z czytaniem ze zrozumieniem, co dyskredytuje Cię jako kierownika informatyki. Informatyka polega na przetwarzaniu informacji a nie na pracy z komputerem, który jest jedynie narzędziem przetwarzania informacji. Gdybyś to rozumiał, to potrafiłbyś czytać ze zrozumieniem moje informacje.

Druga sprawa to taka, że nie masz pojęcia po co Twoja firma, którą jak twierdzisz informatyzujesz istnieje, czyli jesteś zbędny w tej firmie. Ta firma żyje (co samo w sobie jest obecnie kpiną jako dziwadło słowne) z klientów i robi wszystko, żeby im utrudnić życie. Wprowadzono księgowanie w okienkach, co skutecznie opóźnia obsługę. Nie skomputeryzowano najbardziej powszechnych usług, co powoduje, że kupienie znaczka odbywa się w standardach sprzed 20-lat.

Niestety Twoja wypowiedź świadczy o tym, że kompletnie nie rozumiesz na czym polega działanie firmy nastawionej na przewagę konkurencyjną wynikającą z wartości dodanej dla klienta.

Twoja rola to tylko i wyłącznie techniczne obsłużenie procesu, w którym ta wartość dodana jest sprzedawana klientowi! Niestety to co się odbywa na Poczcie Polskiej przeczy zrozumieniu tej oczywistości.

I nie obrażam żadnej osoby z ciężko lub bez sensu ciężko pracujących pracowników. Uważam po prostu, że wszyscy, którzy udają, że kierują Pocztą Polską przez ostatnie 20 lat powinni z dnia na dzień wylecieć na zbity pysk z firmy. No może poza tym, kto wymyślił Bank Pocztowy - bo choć to karykaturalna instytucja, to jest jedynym realnym innowacyjnym działaniem w tym molochu o glinianych nogach, przez ostatnie 20 lat.

"Kierownicy" i "dyrektorzy" swoją niekompetencją i brakiem zrozumienia tego, że jedynie korzyść klienta daje szanse ich firmie kopią poczcie grób. I przerażające jest, że mają w poważaniu setki tam pracujących ludzi.

Zamiast więc bredzić o tym, że ja obrażam pracowników poczty przyjmij do wiadomości, że jakość pracy kierownictwa Poczty Polskiej obraża ciężką albo bezsensownie zorganizowaną pracę pracowników Poczty.

A jak masz coś do powiedzenia merytorycznego nt. przewagi konkurencyjnej - to oświeć tutaj pisząc co efektywnego, potrzebnego Twoja praca dała w ostatnich 5 latach klientom... KLIENTOM a nie Tobie albo szefostwu.

Przy okazji - nie wiem, kto odpowiada za stronę www Poczty, ale jest ona kpiną.Jerzy Bielec edytował(a) ten post dnia 27.05.11 o godzinie 11:11
Mariusz Górski

Mariusz Górski główny specjalista
ds. projektowania i
programowania,
Wro...

Temat: Propozycje usprawnień, udogodnień, ulepszeń w Poczcie...

No cóż, może i mam problemy, ale moje przy Twoich to pikuś, Pan Pikuś.
Jako informatyk o małym rozumku nie jestem w stanie Ci pomóc, a dyskusja na Twoim poziomie jest bezcelowa, pokonasz mnie doświadczeniem.

konto usunięte

Temat: Propozycje usprawnień, udogodnień, ulepszeń w Poczcie...

Mariusz Górski:
No cóż, może i mam problemy, ale moje przy Twoich to pikuś, Pan Pikuś.
Jako informatyk o małym rozumku nie jestem w stanie Ci pomóc, a dyskusja na Twoim poziomie jest bezcelowa, pokonasz mnie doświadczeniem.

Jaki śliczny argument ad persona w formie zlepku różnych tekstów z forów, który w oryginale brzmi: "nie gadaj z głupim, bo Cię ściągnie na swój poziom i na nim pokona".

Rzecz w tym, że rzeczywistość pokazuje, że na Poczcie Polskiej rządzą ludzie, którzy nie rozumieją jak spowodować, żeby ludzie chcieli z ich usług korzystać, lubili płacić a nie MUSIELI. A Poczta nie robi kompletnie nic, żeby klient czuł się lepiej, szybciej, kompetentniej obsłużony.

Ale wiesz co? Przeczytaj tytuł wątku - ten jest do proponowania udogodnień a sąsiedni do pouczania. Dorosłym działaniem byłoby przedstawić jakieś pomysły i tu podyskutować, ale zapewne są ona tak tajne, że dopiero jak się okażą nietrafione, to z nich zrezygnujecie :-))
Mariusz Górski

Mariusz Górski główny specjalista
ds. projektowania i
programowania,
Wro...

Temat: Propozycje usprawnień, udogodnień, ulepszeń w Poczcie...

Przypomnę tylko, Pocztą Polską zarządza Zarząd Spółki, który za wyjątkiem przedstawiciela wybranego przez załogę został całkowicie wymieniony w ciągu ostatnich miesięcy.

Pewnie uważnie wysłucha każdą rozsądną propozycję usprawnień, udogodnień i ulepszeń. Ale pewnie nad żadną się nie pochyli, jeśli będą jej towarzyszyły epitety pod adresem obecnego jak i poprzedniego kierownictwa Firmy.

Obiecuję już więcej nie reagować ad personam na takie samo zachowanie wobec mnie.Mariusz Górski edytował(a) ten post dnia 27.05.11 o godzinie 12:10

konto usunięte

Temat: Propozycje usprawnień, udogodnień, ulepszeń w Poczcie...

Mariusz Górski:
Przypomnę tylko, Pocztą Polską zarządza Zarząd Spółki, który za wyjątkiem przedstawiciela wybranego przez załogę został całkowicie wymieniony w ciągu ostatnich miesięcy.

Pewnie uważnie wysłucha każdą rozsądną propozycję usprawnień, udogodnień i ulepszeń. Ale pewnie nad żadną się nie pochyli, jeśli będą jej towarzyszyły epitety pod adresem obecnego jak i poprzedniego kierownictwa Firmy.

Obiecuję już więcej nie reagować ad personam na takie samo zachowanie wobec mnie.

Osobiście mnie zupełnie nie interesuje, czy zarząd będzie fochy strzelał, nad brutalną krytyką firmy, czy będzie konstruktywnie przyjmował ostre słowa.

Interesuje mnie w tym wątku, czy potrafi Pan wymienić jakieś usprawnienia, które można podać, by firma, która Panu pensję płaci nie upadła? Niech się Pan trzyma tematu i nie zaczyna pisania w wątku od ataku personalnego, to nie dostanie Pan w zamian tego samego.

Do rzeczy kierowniku: wartość dodana dla klienta?
Mariusz Górski

Mariusz Górski główny specjalista
ds. projektowania i
programowania,
Wro...

Temat: Propozycje usprawnień, udogodnień, ulepszeń w Poczcie...

Jestem pracownikiem Poczty więc jeśli mam jakieś pomysły dotyczące usprawnienia czegokolwiek w firmie, zgłaszam je osobom kompetentnym w naszej firmie.
Oczywiście w znakomitej większości dotyczą działki, którą siew Poczcie zajmuje, czyli informatyzacji.

Niestety, przebić się z pomysłami prowincjonalnemu pracownikowi w takiej organizacji jak Poczta Polska jest niezwykle ciężko.
Prędzej ktoś z firmy zewnętrznej (dostawcy rozwiązań) ma szanse się przebić :(

Na szczęście kilka pomysłów udało się zrealizować.
Piotr J О.

Piotr J О. doświadczony
analityk i kierownik
projektów

Temat: Propozycje usprawnień, udogodnień, ulepszeń w Poczcie...

Mariusz Górski:
Piotrze, a dostałeś kiedyś przesyłkę w terminie odpowiadającym wymogom jakościowym dla przesyłek priorytetowych i ekonomicznych?

Dostałem, aczkolwiek ostatnio to zjawisko występuje coraz rzadziej. Rozumiem też, że denna terminowość jest głównym powodem wyłączenia możliwości śledzenia w internecie przesyłek poleconych?
Piotr J О.

Piotr J О. doświadczony
analityk i kierownik
projektów

Temat: Propozycje usprawnień, udogodnień, ulepszeń w Poczcie...

Jerzy B.:
głębszy wymiar. A była tylko kolejną poronioną strategią na zasadzie "zróbmy coś", może "coś wyjdzie".

Mnie się najbardziej podobało wysyłanie przez pracowników Poczty Polskiej przesyłek pocztex do samych siebie, aby wykonać kwartalny plan sprzedaży i dostać tzw. premię, czyli część należnego wynagrodzenia. Mrożek by tego nie wymyślił. Pamiętam, że jak w 2004 r. zaoferowałem w moim urzędzie, że wyślę z ich UP w kwartale 15 Pocztexów to mnie wręcz chcieli ozłocić :-)

I jeszcze inna sprawa - kiedyś miałem umowę z Pocztą umożliwiającą opłatę z dołu za usługi pocztowe. Parę lat temu umowa została wypowiedziana, gdyż "nie robi pan obrotu 500 zł miesięcznie" i w związku z tym "nie opłaca się nam wystawiać i wysyłać panu co miesiąc faktury". Powiedziałem trudno, dalej wysyłam 3-4 Pocztexy miesięcznie, płacę gotówką, a za każdy dostaję OSOBNYM służbowym poleconym OSOBNĄ fakturę. I rozumiem, że tak jest poczcie wygodniej i to się jej bardziej opłaca?
Łukasz Nowak

Łukasz Nowak Ciągły rozwój i
szukanie nowych
szans na biznes

Temat: Propozycje usprawnień, udogodnień, ulepszeń w Poczcie...

Piotrek, znowu nam się opłaca i podpiszemy umowę. Tamto to był czysty kretynizm.

konto usunięte

Temat: Propozycje usprawnień, udogodnień, ulepszeń w Poczcie...

Mariusz Górski:

Ja mam ten komfort, że nikt z mojej rodziny nie pracuje w Poczcie Polskiej, że są w Polsce fora społecznościowe i że mogę sobie pozwolić na daleko idącą krytykę firmy, która zamiast się rozwijać z roku na rok staje się coraz bardziej karykaturalnym tworem.

To co piszesz o braku przepływu informacji "z prowincji" do NACZALSTWA też świadczy o patologii w firmie. Przy okazji: przekazywanie pomysłów usprawnień z dołu do kierownictwa to PODSTAWA!

Może w końcu ktoś z tej firmy, jeśli dostatecznie otwarcie i długo będzie się ją krytykować pójdzie po rozum do głowy i przeczyta ze zrozumieniem propozycje, jakie są tu stawiane?Jerzy Bielec edytował(a) ten post dnia 28.05.11 o godzinie 00:13
Mariusz Górski

Mariusz Górski główny specjalista
ds. projektowania i
programowania,
Wro...

Temat: Propozycje usprawnień, udogodnień, ulepszeń w Poczcie...

Jest mnóstwo "wujków Dobra Rada", którzy mówią Poczcie co powinna zrobić, żeby wyjść do klienta za wszelka cenę, tylko nie wskazuje źródeł finansowania swoich pomysłów. I wewnątrz i na zewnątrz Poczty.
O wiele mniej tych wujków chce wziąć na siebie odpowiedzialność za realizację tych pomysłów.
Wiele osób twierdzi, że obecna strategia Poczty, opracowana przez firmę konsultingową przy szerokim udziale samych Pocztowców jest do bani i wiele z tych osób podaje jakieś własne, cząstkowe pomysły na ratowanie firmy czy zagłaskanie klienta.
Na szczęście nie na moich barkach spoczywa odpowiedzialność za tego typu decyzje w Poczcie.
Ja pisałem na serio. To wolny kraj, można krytykować wszystko i wszystkich, bo jest wolność słowa. Ale jeśli masz jakieś propozycje, to prześlij je oficjalnie do kierownictwa Poczty, zamiast czekać aż ktoś się pochyli nad tekstami pisanymi na forach społecznościowych.
A i szacunku w słowie pisanym wobec innych, nawet tych nieobecnych na GoldenLine jeszcze nikomu nie zaszkodziło.
I to nie jest zaczepka ad personam, tylko jeden ze sposóbów na usprawnienia, udogodnienia czy też ulepszenia w Poczcie.
Piotr J О.

Piotr J О. doświadczony
analityk i kierownik
projektów

Temat: Propozycje usprawnień, udogodnień, ulepszeń w Poczcie...

Mariusz Górski:
Jest mnóstwo "wujków Dobra Rada", którzy mówią Poczcie co powinna zrobić, żeby wyjść do klienta za wszelka cenę, tylko nie wskazuje źródeł finansowania swoich pomysłów.

Mariusz, ja na już mam kilka pomysłów (w 2003 też je miałem i zgłąszałem gdzie trzeba - bez skutku), które można wprowadzić praktycznie bezkosztowo. Przykład: znana w wielu krajach usługa dodatkowa "doręczenie do rąk własnych" dla przesyłek rejestrowanych. Koszt uruchomienia - wydrukowanie stosownych nalepek i dopisanie jej do cennika przy okazji najbliższej podwyżki opłat. Przypominam, że ta usługa jest obecnie świadczona przez Pocztę Polską - ale nie dla wszystkich.
Drugi przykład - Nadawanie przekazów pocztowych poprzez wysłanie przelewu na określony numer konta Poczty w Banku Pocztowym. W tytule przelewu podawałoby się odpowiednio sformatowane - adresata, adres, świadczenia dodatkowe i wiadomość dla adresata, np.
XPO#JAN NOWAK#UL. STARA 12/5#21-123
WOJCIECHÓW#PRZEDPŁATA ZA WCZASY W
SIODLE 4-12.08.2011 I TU JESZCZE MI
EJSCE NA RESZTĘ INFORMACJI DLA ADRE (sata)
Obecnie przekaz kosztuje 4,70 + 1% kwoty. "Przelewowy" mógłby dla ułatwienia kosztować 5 zł + 1%, a w promocji na wakacje moglibyście go dać np. za 2 zł.
Z otrzymanej na konto kwoty potrącalibyście sobie prowizję, a resztę przesyłali przekazem do adresata.
Koszty - praktycznie zerowe, bo COR (czy jak to się teraz nazywa) świadczy bardzo podobną usługę od lat dla banków.
Trzeci przykład - jak wyżej, ale z możliwością wysłania z internetu i dokonania płatności (transakcja "SPRZEDAŻ") kartą i - co się z tym wiąże - prowizją 3-4% oraz możliwością wysłania tego przez PZW, EP czy jak się ten wasz ekspresowy przekaz teraz nazywa. Koszty - napisanie aplikacji webowej i zintegrowanie jej z eCardem, Platnosci.pl czy innym agregatorem - masz w tym zdaje się jakieś doświadczenie ;-)

Mam wymyślać dalej?
Piotr J О.

Piotr J О. doświadczony
analityk i kierownik
projektów

Temat: Propozycje usprawnień, udogodnień, ulepszeń w Poczcie...

Łukasz Nowak:
Piotrek, znowu nam się opłaca i podpiszemy umowę. Tamto to był czysty kretynizm.

Nie, to nie był czysty kretynizm. CUP ORJ w Katowicach odpisał mi, że to świadoma i racjonalna polityka przedsiębiorstwa. Nie kalaj gniazda, w którym siedzisz :] Poza tem jaką mam gwarancję, że za pół roku znowu się wam nie odwidzi? Ja se pieczątki porobiłem, nawet taką z datownikiem (miałem zgodę na niestemplowane), żebyście już nie musieli stemplować całej torby priorytetów, jak wam na urząd o 14:30 przyniosę...

Następna dyskusja:

Pomoc dla klienta Poczty Po...




Wyślij zaproszenie do