Joanna Wieczorek

Joanna Wieczorek transport spedycja

Temat: pomoc w zadaniu

witam,
mam do zrobienia system-"planowanie operacyjne"/dowolne/ składające się z etapów
-cel procesu
-elementy systemu
-kluczowe podsystemy
-kryterium oceny/wskaźnik/
-ewentualne działania usprawniające.

Byłabym bardzo wdzięczna za pomoc

konto usunięte

Temat: pomoc w zadaniu

Hej, podaj więcej informacji. Czego ma dotyczyć system itp. :)
Joanna Wieczorek

Joanna Wieczorek transport spedycja

Temat: pomoc w zadaniu

witam,
Jest to zadanie z przedmiotu "Inżynieria systemów i analiza systemowa".
Temat:Analiza systemów zarządzania,(jedną z funkcji systemów zarządzania jest planowanie).
Zadanie to: stworzyć system "planowanie operacyjne"-sama mogę wybrać czego będzie konkretnie dotyczył, byle był z planowania operacyjnego(np.planowanie produkcji w przedsiębiorstwie).
Etapy procesu to:
-sformułować cel
-określić elementy systemu oraz jego otoczenie
-graficznie przedstawić system
-wybrać kluczowe podsystemy
-określić jak będzie realizowana analiza struktury zachowań systemu(np.bezpośrednio poprzez bieżącą obserwację zejść godzinowych produktu z linii produkcyjnej)
-kryterium oceny/wskaźnik/
-działania usprawniające,
pozdrawiam

Temat: pomoc w zadaniu

Wytyczne są więc do dzieła!
Agata K.

Agata K. Sprzedaż i Zakupy

Temat: pomoc w zadaniu

Witam,
Planowanie produkcji to tylko jedna z opcji, można zająć się tematem prostszym np. planowaniem zakupów lub planowaniem sprzedaży.
Cel: w pierwszym zabezpieczenie stanów magazynowych komponentów pod produkcję lub wyrobów gotowych pod dystrybucję. W drugim np. realizacja planów sprzedaży.
Reszta to już najlepiej na przykładzie sobie wyobrazić proces i go opisać.
Pozdrawiam
Łukasz Trafny

Łukasz Trafny Raw Material
Purchasing Analist
PPG EMEA

Temat: pomoc w zadaniu

Witam

Agata: "Witam,
Planowanie produkcji to tylko jedna z opcji, można zająć się tematem prostszym np. planowaniem zakupów lub planowaniem sprzedaży." - z ta prostota planowania sprzedażny to grubo pojechałaś ;-) ale do rzeczy:

CEL - przy planowaniu produkcji z reguły/ dosyć często:
- zapewnienie realizacji zamówień / dostępności wyrobu gotowego realizowanych z safety stockow na założonym poziomie (to pada jakiś procent - z reguły w granicy 95 - 98)
- zapewnienie realizacji zamówień MTO w założonym lead Timie
- utrzymanie kapitalu pracujacego na zalozonym poziomie - planisci- jeśli chodzi o wyroby gotowe, zakupy jeśli chodzi o surowce i komponenty
- zdążają się cele w planowaniu jeśli chodzi o terminowe wdrażanie nowych produktów - ale z tym to już tak rożnie

Elementy - w zależności ile stron ma mieć twój projekt można skrócić lub doda:
dział planowania
dział zakupów
dial logistyki
dział sprzedaży
dział obsługi klienta
magazyn

Ze strony planowania: Prognoza sprzedaży (z działu sprzedaży)-> ustawienie produkcji w celu zapewnienia dostępności wyr gotowego-> bieżące modyfikacje planu prod

Ze strony zakupów - monitoring materiałów - zapewnienie dostępności w celu wykonania planu produkcyjnego

Po otrzymanej prognozie i zaplanowanej produkcji - mamy pięknie zbudowane zapasy (pięknie znaczy nie za dożo nie za mało ;) ) - > dział sprzedażny łapie klienta - > dział obsługi wrzuca do systemu zamówienie klienta-> produkt dostępny na stanie -> logistyka i magazyny realizują zamówienie.

Tak to mniej więcej wygląda przy założeniu - wszystko gra ;-)

Pozdrawiam
Lukasz



Wyślij zaproszenie do