Marcin Szyszka

Marcin Szyszka Dyrektor ds. Jakości

Temat: najczęściej stosowane narzędzia jakości...

Z jakich narzędzi jakośći korzystacie najczęściej w Waszych firmach przy rozwiązywaniu problemów???
Ryszard Budniok

Ryszard Budniok Quality Manager /
Członek Rady
Ekspertów AWSB

Temat: najczęściej stosowane narzędzia jakości...

W naszym przedsiębiorstwie narzędziem numer jest QRQC, które jest rozwijane od poziomu linii po sam szczyt struktury. dodatkowo narzedziem zaawansowanym jest PDCA FTA - czyli analiza problemu począwszy od szybkiego opisu QR po ACT czyli rozszerzenie.
jesli potrzebujesz kilka szczegółów to nie ma sprawy :-))
Adrianna Wróbel

Adrianna Wróbel lider jakości,
Meblotex sp zoo

Temat: najczęściej stosowane narzędzia jakości...

Witam

Mam zapytanie: jak w waszych firmach zapenia się jakość produkcji. Mam na myśli stosowanie takich rozwiązań aby zawsze otrzymać produkt zgodny, np. stosowanie przyrządów Poka-yoke. Co praktykujecie?

Może jakaś podpowiedź jakie stosujecie narzędzia jakościowe aby zapewnić wymaganą jakość produktów. Jakie jest podejście do pacownika w waszych firmach?

ADA
Marcin Szyszka

Marcin Szyszka Dyrektor ds. Jakości

Temat: najczęściej stosowane narzędzia jakości...

Zapobieganie problemom jakościowym to chyba jedna z najtrudniejszych kwestii ;) popatrzmy chociazby na Toyote - nawet tak zaawansowana korporacja nie moze w 100% zapewnić jakości.
I to jest chyba prawda z ktora trzeba sie pogodzić - nie ma produkcji nie ma problemów. Mozna je ograniczyć to minimum. Nawet produkcja na poziomie 6simga nie eliminuje problemow jakosciowych do zera a jedynie je ogranicza i minimalizuje.
Ale przechodząc do sedna: wedłgum mnie podejscie do problemu to jedna z podstawowych spraw a mianowicie nie ukrywanie problemow a uwypaklanie ich moze sktuczenie wyeliminować. Tzw. "niepotępianie pracowników" moze w skuteczny sposob ograniczyć problemy. Co za tym sie kryje: a więc wykrywanie problemow dyskusja na poziome operacyjnym poniewaz to w miejscu powstania problemu jest najwiecej inforamcji o problemie.
Poka-Yoke rowniez eliminuje problemy. Kwestia czy bedzie to PY stworzone na poziomie projketowania czy tez stworzone jako Corrective Action.
Tzw; Kliniki Jakości pozwalają na eliminację ale niestety juz powstalych problemow.

Nie ma potępiania pracownika i obwiniania go za problem (no chyba ze jest to umyślny sabotaz ;) to jest to problem) bo jak cos sie dzieje zlego to jest to wina systemu.

Pozdrawiam,
Marcin

konto usunięte

Temat: najczęściej stosowane narzędzia jakości...

Według mnie najlepszym zapewnieniem (oprócz wszystkich znanych tzw Japońskich narzędzi) jest zmiana organizacji pracy, ułatwianie oracy ludziom (operatorom) usprawnianie procesów (wszystkich procesów)
Ja jestem gorącym zwolennikeim myśli E.Deminga
"..... tylko max 7% wszystkich błędów jest winą pracownika, cała reszta jest winą organizacji pracy. Rola kierownictwa polega na usprawnianiu procesów a nie na nagabywaniu ludzi o więcej wysiłku..."
Generalnie należy pokazac ludziom, że jednak sie da, ze jednak można.
Wszyscy to słyszeliśmy od pracowników "... że się nia da.." :-)

Następna dyskusja:

Audit jakości: zło?




Wyślij zaproszenie do