Marcin Morus

Marcin Morus Kierownik Regionu
ds. Handlowych,
Automonitoring GPS

Temat: GPS - pomoc czy utrapienie?

Witam,

Zajmuje sie w swojej firmie doradctwem w kwestii wdrażania systemów monitorowania pojazdów GPS.

Zwracam sie do Was moi drodzy o pomoc. Opowiedzcie o swoich doświadczeniach z tego typu systemami. Co zmienilibyście w tych rozwiazaniach a co warte jest pochwalenia.

Korzystając z waszych informacji zwrotnych rozbudowujemy nasz produkt.

Jezeli chcielibyście sie dowiedziec co nieco o systemie Automonitorig zapraszam do kontaktu.

Pozdrawiam i dzieki za opinie. Marcin

konto usunięte

Temat: GPS - pomoc czy utrapienie?

Z punktu widzenia pracodawcy - pomoc. System nie tylko pozwala śledzić pracownika (gdzie był itp.). Odpowiednie podłączenie do elementów pojazdu pozwala namierzyć łamanie przepisów na drogach, próby kradzieży paliwa (brak wzrostu poziomu paliwa, lub nieodpowiedni poziom, w stosunku do faktur zakupowych), stosowanie tzw. "oszczędności" np. na agregatach w chłodziarkach, pozwala zdalnie wyłączyć skradziony pojazd - wielkie plusy. Z punktu widzenia uczciwego pracownika - system stanowi dowód jego uczciwości, rozwiewający pomówienia.
Marek Biesiekierski

Marek Biesiekierski poszukuje nowych
wyzwań

Temat: GPS - pomoc czy utrapienie?

Dla floty pojazdów osobowych jak najbardziej, czyli tam gdzie pracodawca chce zweryfikować co pracownicy robią z jego samochodami i jego paliwem.

Dla samochodów przewożących towar sam GPS to zdecydowanie za mało. Trzeba zastanowić się jakie korzyści wraz z Państwa produktem otrzymają wasi klienci. Zatem trzeba poznać ich problemy.

W jednej z Firm mieliśmy duży dylemat z wożeniem ładunków drogich, bądź podatnych na kradzieże. Myśleliśmy o GPS, ale to zbyt mało, bo może sygnał odczepienia naczepy, może nieuprawnionego otwarcia drzwi, a jeszcze kontakt z kierowcą, a jeszcze informacja o opuszczeniu zaplanowanej trasy itd. Oczywiście wszystko można zrobić, tyle że w grę zaczęły wchodzić koszty. Chcieliśmy wyposażyć w takie urządzenia naszych podwykonawców, oczywiście czasy Świętego Mikołaja za nami, także przewoźnicy mieli za to zapłacić. A cena za transport ładunku drogiego (uznaliśmy, że ładunek drogi to taki którego wartość przekracza 500 tysięcy złotych) wcale nie jest wyższa niż stawka za klasyczny przewóz. Niestety Firmy nie chcą dodatkowo płacić za bezpieczeństwo dostawy.

Zatem sam GPS to dziś za mało, dla rynku TSL trzeba dodać wartość dodaną i to za niezbyt duże pieniądze.
Maciej Poskrop

Maciej Poskrop CEO - programista,
wdrożeniowiec,
Maciosoft

Temat: GPS - pomoc czy utrapienie?

Co do wartości dodanej .... Dzięki integracji z oprogramowaniem do transportu można znacząco obciąć koszty związane z rozliczeniem zleceń transportu/wyjazdu. Tj. Rozliczenie delegacji, paliwa, kilometrów. Dalej ... Automatyzacja statusów realizacji zleceń. Z mojego doświadczenia wynika, ze dla typowej firmy transportowej 20-40 samochodów min. Dwa etaty to klikacze od delegacji i rozliczania kierowców ... I paliwa. Zapraszam do zapoznania się z naszym programem SpedTrans SQL 4.000 posiadamy gotowy interfejs (webservice) do CMA!!! http://listprzewozowy.com.pl

http://www.listprzewozowy.com.pl/program_dla_transport...

Gwarantuję, że inwestycja zwróci się po kilku miesiącach.Maciej Poskrop edytował(a) ten post dnia 20.10.12 o godzinie 08:24
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: GPS - pomoc czy utrapienie?

nie ma to jak darmowy feedback - chcemy udziałów w premii :P

A na poważnie - GPS to spora pomoc, a zintegrowane urządzenia monitoringu (otwarcie naczepy, prędkość, spalanie, ilość paliwa w baku, odpalony silnik na postoju etc.) pozwalają optymalizować koszty. Pośrednio wpływa to też pozytywnie na bezpieczeństwo.

Jest to też oczywiście środek dyscyplinujący kierowców i potwierdzający ich prawdomówność.

Z drugiej strony mamy koszty zakupu, montażu, serwisu i zawodność tego typu urządzeń (np auto w jednej chwili jest w Hiszpanii, a za ,minutę GPS pokazuje pozycję w Szwajcarii - i to nie by transport lotniczy;)). Problemem jest też sygnał np w górach (a Alpy to spory kawałek Europy).

Więc ogólnie jako wsparcie procesów logistycznych i optymalizacji kosztów to jak najbardziej tak. Jako jedyne źródło komunikacji/informacji spedytora z kierowcą - zdecydowanie nie.

Edit: czy instalacja systemu GPS nie wpływa pozytywnie na wysokość ubezpieczenia??Bogusz Kasowski edytował(a) ten post dnia 20.10.12 o godzinie 04:06



Wyślij zaproszenie do