Katarzyna B.

Katarzyna B. Wađciciel firmy,
Pneumotechnika Sp. z
o.o.

Temat: Co sądzicie o samochodach na sprężone powietrze?

Co sądzicie o samochodach na sprężone powietrze?
Proszę o odpowiedzi. Dziękuję

konto usunięte

Temat: Co sądzicie o samochodach na sprężone powietrze?

A co temat silników na sprężone powietrze ma wspólnego z OŹE ?

Pzdr.
TR
Katarzyna B.

Katarzyna B. Wađciciel firmy,
Pneumotechnika Sp. z
o.o.

Temat: Co sądzicie o samochodach na sprężone powietrze?

sprężone powietrze jest nośnikiem energii, OŹE są jej generatorem...Katarzyna B. edytował(a) ten post dnia 01.03.10 o godzinie 08:22

konto usunięte

Temat: Co sądzicie o samochodach na sprężone powietrze?

Katarzyna B.:
sprężone powietrze jest nośnikiem energii, OŹE są jej generatorem...Katarzyna B. edytował(a) ten post dnia 01.03.10 o godzinie 08:22

A mogłaby Pani rozwinąć w jaki sposób OŹE jest generatorem energii w tym przypadku ? Rozumiem, że układ kompresorowy jest zasilany z OŹE ?

Jakie jest zastosowanie CA w transporcie ciężkim ?

TR
Katarzyna B.

Katarzyna B. Wađciciel firmy,
Pneumotechnika Sp. z
o.o.

Temat: Co sądzicie o samochodach na sprężone powietrze?

tak, układy kompresorowe.
transport ciężki raczej nie bardzo ale coś takiego: http://mdi.lu/english , czemu nie?Katarzyna B. edytował(a) ten post dnia 01.03.10 o godzinie 09:37
Jacek M.

Jacek M. przedsiębiorca

Temat: Co sądzicie o samochodach na sprężone powietrze?

witam
---------
podobny watek ciagnie się na motoryzacji , polskie samochody , inne fora
---------
logiczne jest , ze alternatywa do paliw kopalnych sa
-elektryczność ( akumlatory , generator , ogniwa )
-paliwa palne ( wodór , alkohole , oleje roślinne )
-pneumatyka ( MDI i nowości )
---------
wszystkie maja mocne i słabe strony
te ostatnie rzeczywiście bedzie ciekawe i moze być konkurencyjne , po skonstruowaniu wysokosprawnego napędu nowej generacji...
---------
pamiętajmy jednak ze pozostałe tez ida do przodu , w elektrycznych czas ładowania baterii moze być przeszkoda - ale jest mozliwa technika bardzo szybkiej wymiany (2-3 min na stacjach ) na dzień dzisiejszy nikt się nie bawił bo nie było potrzeby.......
---------
chciałbym tylko na dzień dobry wywalić kubeł zimej wody na głowę , wszystkim marzycielom chcacym zbudować komercyjnie samochód Polskiej konstrukcji z w\w rodzajami napędów
---------
o ile da sie w polsce zaprojektować dobrze wygladajace nadwozie , nic rewelacyjnego ale akceptowalne na świecie , wykonanie ciekawe-proste , wnętrza . opracowanie układu jezdnego ( dość trudny temat ) , opracowanie ramy , klatki , stref zgniotu to...
dobija ekonomia . jesteśmy krajem dosyć drogim w produkcji i opodatkowaniu .
---------
konkurować w produkcji z chinami np nie mamy szans.......
---------
do tego dochodza jeszcze opłaty produkcyjne za utylizację w przyszłości pojazdu . obowiazek utylizacji przez producenta ...( nie znam dokładnie tych tematow , ale istnieja , jako ex importer opon miałem z nimi doczynienia )
---------
zaprojektowanie pojazdu i opracowanie procesu produkcji , montazu i utylizacji , by było ekonomicznie opłacalne i dało szansę wejscia na rynek z pozytywnym skutkiem .......no to nielada wyzwanie
---------
w tej dziedzinie jestem amatorem ale praktykujacym od lat , skupiłem sie na ramach , zawieszeniu i nadwoziach - kosztach , upraszczaniu budowy , szukaniu oszczednosci no i jest to niełatwe...
---------
trzy dni temu miałem okazję rozmawiać w temacie budowy samochodu elektrycznego - nie przypadkowo o nazwie Watenfal . Przedstawiciel na plskę planuje taki projekt , rozmawialiśmy w temacie połaczenia budowy samochodu z alternatywa zastosowania silnika pneumatycznego . Dopuszczenie do ruchu i produkcji seryjnej to powazne wyzwanie , nie wiem czy mozliwe i opłacalne , ale zostałem zaproszony do dalszych rozmów , więc mysle ze dowiem sie czegoś więcej.......
---------
poz

konto usunięte

Temat: Co sądzicie o samochodach na sprężone powietrze?

Katarzyna B.:
tak, układy kompresorowe.
a jak z certyfikatami na takie układy czy podlegają one jakimś dotacjom ?

konto usunięte

Temat: Co sądzicie o samochodach na sprężone powietrze?

jacek mazur:
---------
logiczne jest , ze alternatywa do paliw kopalnych sa
-elektryczność ( akumlatory , generator , ogniwa )

jaką maksymalną moc silnika możemy osiągnąć, stosując zasilanie elektryczne, i to samo pytanie co w przypadku transportu ciężkiego ?
-paliwa palne ( wodór , alkohole , oleje roślinne )

- wodór to temat, który już był tutaj wałkowany
- alkohole to temat, który mocno podupadł, bo okazało się, że ma to zbyt duży wpływ na zachwianie gospodarki rolnej -> Brazylia
- olej rośliny nie jest paliwem jest tylko komponentem
Jacek M.

Jacek M. przedsiębiorca

Temat: Co sądzicie o samochodach na sprężone powietrze?

Tomasz R.:
Katarzyna B.:
tak, układy kompresorowe.
a jak z certyfikatami na takie układy czy podlegają one jakimś dotacjom ?
witam
-----------
właśnie dotacje chwilowo wstrzymuja projekt Watenfala i ten temat jest ruszany na wszystkich mozliwych szczeblach , ale jest mozliwe wyrwanie bardzo powaznych kwot......myślę ze przełom nastapi w ciagu kilku miesięcy
-----------
UWAGA DLA WSZYSTKICH
-----------
jestem tylko amatorem i większość tematów zwiazanych z energetyka , paliwami , znam bardzo pobieznie - laik samouk , dlatego moje wypowiedzi moga zawierać błędy ,nie jestem autorytetem - proszę o wyrozumiałość.....
-----------
moja specjalnościa od 1986 roku do dziś jest amatorska budowa samochodów sportowych i na tej płaszczyznie mogę rozmawiać ale tylko watki :
-odchudzanie konstrukcji -kluczowe
-układ jezdny , zawieszenie ,hamulce
-kompozyty techniki przekładkowe
-ergonomia wnętrza
-bezpieczeństwo czynne i bierne (ograniczony temat-tylko teoria)
-ramy klatki projektowanie-wykonanie
-nadwozia z kompozytów , stali , aluminium
-produkcja i montaz na poziomie manufaktury ( proces technologiczny )
-wykorzystanie , łaczenie róznych materiałów w samochodzie
-plastyka + ( kalkulacja , reklama )
------------
w w\w przepracowałem grubo ponad 30 000 godzin
------------
skupiłem się tylko na tych dziedzinach , bo jest niemal bezkonkurencyjna i bardzo niszowa , w pozostałych to dziesiatki tysięcy warsztatów i specjalistów.....z usług których korzystam
------------
w tych dziedzinach jestem samoukiem , małem okazję przez 24 lata zdobywać wiedzę manualna z pomoca profesjonalistow
------------
pozjacek mazur edytował(a) ten post dnia 01.03.10 o godzinie 10:57
Jacek M.

Jacek M. przedsiębiorca

Temat: Co sądzicie o samochodach na sprężone powietrze?

Tomasz R.:
jacek mazur:
---------
logiczne jest , ze alternatywa do paliw kopalnych sa
-elektryczność ( akumlatory , generator , ogniwa )

jaką maksymalną moc silnika możemy osiągnąć, stosując zasilanie elektryczne, i to samo pytanie co w przypadku transportu ciężkiego ?
-paliwa palne ( wodór , alkohole , oleje roślinne )

- wodór to temat, który już był tutaj wałkowany
- alkohole to temat, który mocno podupadł, bo okazało się, że ma to zbyt duży wpływ na zachwianie gospodarki rolnej -> Brazylia
- olej rośliny nie jest paliwem jest tylko komponentem
witam
------------
-olej roślinny jest dodatkiem do paliw typu np ON i rozumiem ,ze w takim wypadku jest komponentem (kilka , podobno do 10% )
-silnik diesla moze pracować całkowicie na oleju roślinnym 100%( np program TopGear ) czy w takim wypadku tez jest komponentem ?
------------
poz

konto usunięte

Temat: Co sądzicie o samochodach na sprężone powietrze?

jacek mazur:
------------
-olej roślinny jest dodatkiem do paliw typu np ON i rozumiem ,ze w takim wypadku jest komponentem (kilka , podobno do 10% )
-silnik diesla moze pracować całkowicie na oleju roślinnym 100%( np program TopGear ) czy w takim wypadku tez jest komponentem ?
------------

stosować można, ale problem wynika z lepkości oleju roślinnego, stąd poddaje się go procesowi np. transestryfikacji (tzw. biodiesel) lub do oleju roślinnego wprowadza się dodatki np. benzyna, wtedy faktycznie nie będzie on tylko komponentem, ale jego właściwości użytkowe będą miały wpływ na działanie silnika oraz na ewentualną konieczność wykonaniu dodatkowego obiegu spalin lub zamontowania grzałek w celu podgrzania oleju roślinnego, co wpłynie na jego lepkość...

pzdr.
TR
Jacek M.

Jacek M. przedsiębiorca

Temat: Co sądzicie o samochodach na sprężone powietrze?

Katarzyna B.:
Co sądzicie o samochodach na sprężone powietrze?
Proszę o odpowiedzi. Dziękuję
----------
przy okazji ,takie pytanie techniczne , czy samochód wyposarzony w ten silnik jest w stanie pokonać 100km na 25 kg powietrza przy ciśnieniu 200bar waga z 2 pasazerami ok 650 kg
jaki dystans jest w stanie pokonać lub ile kg powietrza i przy jakim ciśnieniu .
-----------
ujawnienie tego typu danych nie jest moim zdaniem zagrozeniem , dla interesu projektu , ale daje podstawowa odpowiedz czy jest to projekt konkurencyjny........
poz
Katarzyna B.

Katarzyna B. Wađciciel firmy,
Pneumotechnika Sp. z
o.o.

Temat: Co sądzicie o samochodach na sprężone powietrze?

0,3 m3 zbiornik pod 3oo bar to energia ok. 19 KMh.
to trochę mniej niż miał 126p, który w stanie był "lecieć" 115 km/h.
zasięg setki jest więc realny. jeżeli zastosować do tego system rekuperacji energii, zasięg da się zwiększyć.

konto usunięte

Temat: Co sądzicie o samochodach na sprężone powietrze?

A jaki rodzaj sprężarek Pani zamierza stosować ? Lubie jakie są predysponowane ? I jakie są kalkulacje kosztów poniesionej energii OŹE? I z jakiego żródła OŹE ta energia na kompresor miałaby pochodzić, co Pani by sugerowała?
Jacek M.

Jacek M. przedsiębiorca

Temat: Co sądzicie o samochodach na sprężone powietrze?

witam
-----------
z tego co widzę ( teoria ) trochę gorzej ten silnik wypada w porownaniu z projektem - prawdopodobnie General Electric EDC , 200 bar zasięg ok 100 pojemność podobna
-----------
watenfal 45-90ps baterie + silnik 300kg zasięg 250-350km mozliwe zaprojektowanie wymiennego kasetonu z akumlatorami
-----------
mogę się tylko domyslac iz w przypadku pneumatyka silnik i butle powiedzmy ok 100kg przy załozeniu butli z kompozytów węglowych ( MDI twierdzę ze kevlar jest bezpieczniejszy )
być moze jest mozliwe upchanie w takich butlach ciśnienia 600\700atm co by podwoiło zasięg
-----------
jedynym i istotnym plusem pneumatyka sa nizsze koszty butle kontra baterie
-----------
przy jakim ciśnieniu mimimalnym silnik kończy pracę ?
-----------
co do pojazdu gołego bez napędu nalezy przyjac :
by się w ogóle sprzedawał indywidualnym odbiorcom i był traktowany jak samochód i tak postrzegany :( oparte na wielu rozmowach ludzi z branzy i nie tylko )ponizsze wymiary sa nieprzypadkowe , budowa mniejszego pojazdu nie da istotnego zejścia z cięzaru pojazdu przy zachowaniu bezpieczeństwa biernego.....i godnego prowadzenia się w zakrętach
- 3700+-300x1600x1400 pojazd tylko czterokolowy trzydrzwiowy ( z opcja czterodrzwiowego), bryła typu minivan
- poboznym zyczeniem jest cięzar bez napędu ok 350\450kg przy szerokim zastosowaniu materiałów
-płyta podłogowa i struktury bezpieczeństwa -aluminium
-wnętrze tworzywa sztuczne - jednorodne lite wytłoczki
-platy nadwozia kompozyt (etap prototypu i parti pilotowej , pozniej wytloczki z tworzyw sztucznych )
-strefa zgniotu kompozyt,wytłoczki
-----------
przy obnizaniu kosztow , przy budowie seryjnej samochodu z niskiego sektora B1 odpadaja takie materiały jak kompozyty węglowe i kevlarowe na rzecz aluminium
pozjacek mazur edytował(a) ten post dnia 02.03.10 o godzinie 13:08
Jacek M.

Jacek M. przedsiębiorca

Temat: Co sądzicie o samochodach na sprężone powietrze?

witam
----------
przy okazji mam pytanie do znawców tematu :

logiczne jest iz nabijanie butli spręzonym powietrzem kosztuje podobnie jak akumlatorów
pneumatyka
- prad potrzebny do spręzarki - straty mechaniczne na spręzarce ( zamiana energii elek . na ciśnienie )
- okresowa kontrola i wymiana butli ( starzenie się materiałów )
- smarowanie silnika , wymiana oleju
- przetworzenie spręzonego powietrza na pracę - sprawność

elektryka
- prad potrzebny do zespołu akumlatorów - niemal bez strat
- wymiana akumlatorów po x cyklach
- przetworzenie pradu na pracę - sprawność

pytanie
1 o ile jest wyzszy koszt % w przypadku pneumatyka do elektrycznego przy jednorazowym skumulowaniu energii do przejechania 100 km

2 jaka moze być róznica w\w w kosztach exploatacji
- okres 5 lat
- przebieg 50 000km
- ile cykli nabijania wytrzymaja butle ?
- ile oleju dostanie się do atmosfery w pneumatyku przez ten okres ( smsarowanie mgła olejowa lub ciśnieniowo - ponoć 1 kropla powoduje niezdatność 1m3 wody do picia )
zakładamy iz jednorazowo tyle wytrzymaja baterie polimerowe
czy jest ktoś kto robił takie porownanie i , czy komuś chce sie to policzyć?

---------
pozjacek mazur edytował(a) ten post dnia 02.03.10 o godzinie 12:53
Jacek M.

Jacek M. przedsiębiorca

Temat: Co sądzicie o samochodach na sprężone powietrze?

jacek mazur:
witam
----------

podawane koszty np 4-5ł za 100 km przez producentów sa dla mnie niewiarygodne tak do końca i nie daja mozliwości dokładnego porownania tych dwóch technologii

---------
pozjacek mazur edytował(a) ten post dnia 02.03.10 o godzinie 12:52

konto usunięte

Temat: Co sądzicie o samochodach na sprężone powietrze?

Zamykam temat. Nie ma konkretnych odniesień do OŹE.

TR

Następna dyskusja:

Spospob na wilgotne powietrze




Wyślij zaproszenie do