Krzysztof Dalasiński Trener - freelancer
Temat: Coś nowego ...
Witam,podstawowym problemem każdej osoby prowadzącej jakąkolwiek działalność jest sprzedaż swoich towarów lub usług. Z tego powodu najczęściej podejmowanym działaniem jest szukanie nowych klientów. Prowadząc zespoły sprzedażowe, zauważyłem, że najwięcej czasu i energii sprzedawcy poświęcali na szukanie nowych klientów. Wystarczyła jednak drobna zmiana kierunku działań a zwiększyli o kilkadziesiąt (niektórzy o kilkaset) procent swoją sprzedaż. Wystarczyło, że zaoferowali swoim stałym, "starym" klientom nowe produkty. Okazało się, że dużo łatwiej jest znaleźć nowy produkt, czy usługę, niż nowego klienta.
Proponuję, by w tej grupie była możliwość znalezienia, dla swoich stałych, "starych" klientów nowych szkoleń, nowych szkoleniowców, nowych ośrodków szkoleniowych.
Zdaję sobie sprawę z pewnej bariery psychologicznej. Jest nią obawa u utratę klienta na rzecz wykonawcy szkolenia. Uważam, że jest to obawa bezpodstawna z kilku powodów:
1. Firma (trener) mający dobry kontakt ze swoimi klientami, może liczyć na ich lojalność.
2. Ktoś, kto dobrze zna swoją wartość, nie musi się obawiać nieuczciwej konkurencji.
2. Szkoleniowiec, trener musi zdawać sobie sprawę, że jego nieetyczne zachowanie zostanie natychmiast upublicznione w naszej społeczności.
Serdecznie pozdrawiam i ... czekam:-)