Damian Kamiński

Damian Kamiński Zamieniam informacje
w wiedzę ...

Temat: Wycieki oleju ... silnik sie "poci"

Byłem w Krakowie na delegacji i padł mi alternator. Mój kierownik zaholował mnie do sprawdzonego elektryka samochodowego. Taki miły dziadek ok. 60 lat prawdziwy Old School. Naprawił mi tanio auto jestem bardzo zadowolony.

Tyle kwestią wstępu … ten dziadek w ramach pogaduszek z klientem opowiadał mi o czymś co dolewa się do silnika, aby go uszczelnić, żeby nie ciekło z różnych miejsc jak to się często zdarza jeżdżąc na LPG. Mówił że kiedyś to były jakieś preparaty teflonowe, ale ponoć zapychały jakieś dysze. Mówił też że są jakieś płyny (niby za ok. 20zł) już nie teflonowe, które można dolać do oleju i świetnie się sprawdzają.

Mam złe doświadczenia z tzm Ceramizerami (50zł zero efektu), mogę więc spróbować czegoś magicznego za 20 zł :) znacie jakieś względnie sprawdzone płyny tego typu. Coś z wielkim napisem STOP OIL LEAK ? albo coś w tym stylu ?

Każda wskazówka mile widziana.

Temat: Wycieki oleju ... silnik sie "poci"

Są takie preparaty, ale zazwyczaj są wlewane tuz przed sprzedażą, co by klient sie nie czepiał. Ja do swojego nigdy bym nie wlał uszczelniacza. Jeśli silnik zaczyna się pocić to po prostu trzeba wyeliminować przyczynę. BTW co ma gaz do zaolejnego silnika? Możesz przy okazji najbliższej wymiany oleju nalać półsyntetyk, albo mineralny. Pomyśl lepiej o jakimś gruntownym przeglądzie.
Marcin Tabak

Marcin Tabak Store Manager, Makro
Cash and Carry
Polska S.A.

Temat: Wycieki oleju ... silnik sie "poci"

1. Jak najdalej trzymaj sie od wszelkich dodatków typu moto-doktor czy inne syfy. To jest krótka droga do zamordowania silnika! Pamietaj, ze olej nie tylko spełnia funkcje smarujące, ale także chłodzące silnik. Widziałem juz kanaliki pozapychane takim syfem

2. Zacznij od przyglądniecia sie wszelkim łączeniom, odmie, uszczelce zaworów ( byłoby łatwiej gdybyś napisał o jaki samochód chodzi)

3. Jesli problematyczne jest tez spalanie oleju, to wskazana jest tez wymiana uszczelniaczy zaworów, szczegolnie w silnikach VAG

4. W zależności od przebiegu można tez zdecydować sie na nieco gęstszy olej lub przejść z np synt->półsyntetyk->mineralny


Marcin Tabak edytował(a) ten post dnia 13.02.07 o godzinie 12:55
Michał Jaskólski

Michał Jaskólski Arvato SCM Solutions
- Lider Procesu

Temat: Wycieki oleju ... silnik sie "poci"

Witam,

Jeśli chcesz sobie zaszkodzić eksperymentuj. Jeśli nie chcesz, a masz wycieki oleju, najlepiej zobacz co się dzieje, co jest powodem i najzwyczajniej w świecie napraw to. Nie ma cudownych środków, uszczelniaczy itp, to są środki działające na bardzo krótką metę, które robią więcej szkody dla silnika. Moja rada: stosować możliwie najlepszy jakościowo olej, regularnie wymieniać. A jak cieknie to naprawić.

Od strony producenta oleju i samochodu wygląda to tak: stosowanie tego typu środków jest zabronione. W pewnym uproszczeniu: producent oleju opracowuje olej wg wskazówek producenta samochodu. Z tego powodu stosowanie wszelkiego rodzaju dodatków do oleju, mogących wchodzić w niepożądane reakcje z olejem skutkuje utratą gwarancji zarówno ze strony producenta oleju, jak i przede wszystkim producenta samochodu.
Marcin Tabak

Marcin Tabak Store Manager, Makro
Cash and Carry
Polska S.A.

Temat: Wycieki oleju ... silnik sie "poci"

Michał J.:Od strony producenta oleju i samochodu wygląda to tak: stosowanie tego typu środków jest zabronione. W pewnym uproszczeniu: producent oleju opracowuje olej wg wskazówek producenta samochodu.


Zgadzam sie w całej rozciągłości z przedmówcą :)

A swoją drogą polecam olej LiquiMoly z dodatkiem MOS. Bardzo sobie chwalę, wycisza silnik i zawory ( w moim przypadku 20) i do silników z wiekszymi przebiegami zdecydowanie sie nadaje
Damian Kamiński

Damian Kamiński Zamieniam informacje
w wiedzę ...

Temat: Wycieki oleju ... silnik sie "poci"

Moja machina to Ford Escord MK6 z 94r (przebieg 190k) 1.3 Benzyna przerobiony na gaz :) czyli tragedia na 4 kołach. Generalnie wszyscy moi znajomi narzekają na eskorty że „piją” olej, a ci co mają gaz narzekają jeszcze bardziej.

Gaz regulowałem już 2x i zawsze kończy się to tym że po jakimś czasie silnik strasznie klekocze zaworami … zwłaszcza przy obrotach poniżej 2k (na biegu czy ruszanie), a na benzynie tak nie klekocze.

No ale najbardziej mnie wnerwia te spalanie oleju prawie 3 l na 1500 km.

Tzn. przy gwałtownym hamowaniu, mryga do mnie lampka oleju, wiec dolewam ok. 3 l , no i po 1500 km ta sama bajka.


Olej jaki leje to Valvoline durablend Valvoline MaxLife 10-40W półsyntetyk.

Macie jakiś pomysł co zrobić z tym cieknącym olejem ? (nie wydając na remont połowy wartości auta) ?
Michał Jaskólski

Michał Jaskólski Arvato SCM Solutions
- Lider Procesu

Temat: Wycieki oleju ... silnik sie "poci"

Ja bym na twoim miejscu zrezygnował z gazu. To po pierwsze. Fordy nie lubią gazu. Bez względu na rodzaj silnika.

Jeśli dolewasz 3L co 1500 km to ja bym pomyślał o remoncie silnika.

Po trzecie proponuję MOTUL 4100 Power 15W-50 (jest to olej półsyntetyczny) ale opracowany specjalnie do samochodów z dużym przebiegiem, które biorą olej, dodatkowo w przypadku gazu gdzie temperatura pracy jest wyższa klasa lepkości 50 będzie właściwsza. Jeśli jeszcze miałbyś jakieś pytania proszę o kontakt ale może to już na priv, żeby nie było, że komercję uprawiam.
Damian Kamiński

Damian Kamiński Zamieniam informacje
w wiedzę ...

Temat: Wycieki oleju ... silnik sie "poci"

A.Dodatek do oleju silnikowego z dwusiarczkiem molibdenu (MoS2) zapewnia stabilną pracę i niezawodność silnika. Dwusiarczek molibdenu znajdujący się w tym dodatku wytwarza na powierzchniach podlegających tarciu wysokiej jakości film olejowy, który zapobiega tarciu i zużyciu silnika. MoS2 ma doskonałe właściwości smarne i dużą odporność na ścinanie, przez co zwiększa efektywność pracy silnika.

Opis działania MoS2 :

Odpalamy silnik, gdy silnik złapię temperaturę dwusiarczek molibdenu osadza się na wszystkich częściach w silniku, tworząc film olejowy (błonę) z dwusiarczku molibdenu. Po wyłączeniu silnika warstwa, która się osadziła w 100% spływa z olejem do miski, nie osadza się w żadnych szczelinach, zakamarkach jak to jest w przypadku występującego dodatku w proszku, który pojawił się na rynku innych firm


Co myślicie o takich zapewnieniach ?
Marcin Tabak

Marcin Tabak Store Manager, Makro
Cash and Carry
Polska S.A.

Temat: Wycieki oleju ... silnik sie "poci"

Damian K.:
A.Dodatek do oleju silnikowego z dwusiarczkiem molibdenu (MoS2) zapewnia stabilną pracę i niezawodność silnika. Dwusiarczek molibdenu znajdujący się w tym dodatku wytwarza na powierzchniach podlegających tarciu wysokiej jakości film olejowy, który zapobiega tarciu i zużyciu silnika. MoS2 ma doskonałe właściwości smarne i dużą odporność na ścinanie, przez co zwiększa efektywność pracy silnika.

Opis działania MoS2 :

Odpalamy silnik, gdy silnik złapię temperaturę dwusiarczek molibdenu osadza się na wszystkich częściach w silniku, tworząc film olejowy (błonę) z dwusiarczku molibdenu. Po wyłączeniu silnika warstwa, która się osadziła w 100% spływa z olejem do miski, nie osadza się w żadnych szczelinach, zakamarkach jak to jest w przypadku występującego dodatku w proszku, który pojawił się na rynku innych firm


Co myślicie o takich zapewnieniach ?


No to jest to, o czym Ci pisałem. U mnie sie sprawdza, chociaz nie mam zadnego problemu z konsumpcją oleju- poprostu silnik pracuje odczuwalnie "gładziej" i spokojniej.

Jesli chodzi o to zuzycie, to jesli to jest 3l/1500 km to:

- pierscieni na tłokach juz nie ma=remont silnika lub inny silnik
- gubi olej na uszczelkach przewodach=przepatrzec, powymienic
- przy takim przebiegu na 100% wymienic uszczelniacze zaworów

Jesli chodzi o gaz, to podejzewam, ze masz najprostsza instalacje I generacji. Jesli dalej chcesz uzywac LPG, proponuje zalozyc BLOSa, taki gaźnik dla gazu
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Wycieki oleju ... silnik sie "poci"

Michał J.:Ja bym na twoim miejscu zrezygnował z gazu. To po pierwsze. Fordy nie lubią gazu. Bez względu na rodzaj silnika.


ale bzdura.. odwiedź kiedyś ford club polska, ford scorpio team, sierrafan i powiedz tam że fordy nie lubią gazu, albo raczej poczytaj najpierw co nieco :) kompletny bezsens. silnik bierze olej, bo nie ma już uszczelniaczy, skończyły się pierścienie olejowe, gdzieś wycieka.. i gaz kompletnie nie ma tu nic do rzeczy. Co do zaworów to głowica nadaje się do remontu.. Gaz ma wyższe wymagania niż Pb dlatego ten efekt jest mniej zauważalny na Pb, ale to tylko kwestia czasu. A temperatura spalania rośnie o całe 150st :) i zwykły mineralny 15W40 radzi sobie z tymi parametrami lekko.. Mówię to z autopsji. No i przedwczoraj kolega sprzedał escorta 93r. 1.4 z LPG 180tys i oleju nie brał na gazie lata połowę swojego życia, jeździł nim pół roku i przez ten czas zero przygód. A co do tych zaworów to masz regulacje mechaniczna czy hydrauliczne popychacze?

konto usunięte

Temat: Wycieki oleju ... silnik sie "poci"

3 litry na 1500 km ŁAŁ!!!
To chyba nawet w "pezio" tyle nie wlewałem!

Temat: Wycieki oleju ... silnik sie "poci"

Robienie remontu jest zupełnie nieopłacalne. 2k włozysz spokojnie.
Przy takim chlaniu oleju to już bym ten silnik wywalił i kupił inny używany, tylko z mniejszym przebiegiem i sprawny. Weź jakiegoś zaufanego mechaniora i niech Ci go przed kupnem obejrzy. Na allegro te silniki stoją po tysiaka z kawałkiem, a samo przełożenie to już małe piwo. Może uda Ci się zostawić stary silnik w rozliczeniu i problemu ze starym sie pozbedziesz. Odkąd zmieniły sie przepisy silnik traktowany jest jako część zamienna, więc czepiać sie nikt nie będzie.
Chyba że zrobisz swapa na 1,6, ale nie wiem jak tam w fordach z mocowaniami, wiązką itd.
Ale po pierwsze odpowiedz sobie na jedno zaj....ście ważne pytanie. Ile chcesz tym autem jeździć? I albo sprzedaj go w takim stanie jak jest (bez ściemniania) i za kasę ze sprzedaży i remontu weź coś lepszego, albo weź się za niego, ale zrób porzadnie. Tylko pamiętaj, jesli za rok, dwa będziesz sprzedawał, nikt nie będize patrzył, że robiłeś remont silnika. Z tym jak z tuningiem nigdy sie nie zwraca.

konto usunięte

Temat: Wycieki oleju ... silnik sie "poci"

Mateusz...dozgonny orędownik FORDA ;-) Ja rozumię przywiązanie do marki ale bez przesady! Kiedyś jeździłęm escortem 1,6 16 v w wersji ghia bardzo lubiem ten samochód ale....zauważyłem że cokolwiek by nie powiedzieć o Fordzie bronisz tego zażarcie. No offence takie moje skromne zdanie
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Wycieki oleju ... silnik sie "poci"

nie do końca.. ale gadki typu silniki forda nie lubią gazu to no przepraszam.. stare fordy gniją, psuje się elektryka, wybija zawieszenie to ok wiem rozumiem.. ale bez takich bzdur.. a takie przywiązanie do marki że citroen jest ;)

Temat: Wycieki oleju ... silnik sie "poci"

z takim zużyciem oleju to szybko się zwróci nowy(używany silnik) pewnie płacisz ze 100 pln za baniak:) no ale najpierw sprawdź jeszcze u jakiegoś ludzkiego mechanika...
Sebastian Wroni

Sebastian Wroni Account Manager,
Własna działaność

Temat: Wycieki oleju ... silnik sie "poci"

W takim razie jeżeli będziecie potrzebowali dobrego systemu naprawczego do silników to tutaj jak najbardziej mogę polecić Wam, żebyście w przypadku samochodów ciężarowych wzięli pod uwagę ofertę przygotowaną przez https://arcoore.com/produkty/uszczelki/ u których znajdziecie co potrzebne, jednocześnie licząc na pomoc obsługi która na pewno pomoże Wam dopasować optymalne rozwiązanie do danego typu silnika.

Następna dyskusja:

silnik hybrydowy czy diesel ?




Wyślij zaproszenie do