Temat: Moto - Niemcy
A tu jeszcze cała procedura rejestracji opisana przez moja ładniejszą Połówkę.
Instrukcja rejestracji:
Najsampierw trzeba sprawić, aby motocykl był używany - tzn. miał co najmniej 6 miesięcy i (nie: lub) nalatane co najmniej 6 tys.km. Nawet jeśli ma 10 lat, a przebieg 3 tys., jest traktowany jak nowy i wówczas trzeba zapłacić podatek VAT. To samo, jeśli ma 7 tys. przebiegu, a pierwszej rejestracji dokonano 4 miesiące wcześniej.
Dokonujemy tzw. zerowego (czy jak kto woli pierwszego) przeglądu technicznego w dowolnej stacji diagnostycznej.
Udajemy się właściwego Urzędu Skarbowego do kasy celem uiszczenia opłaty 160 zeta za zaświadczenie, że nie musimy płacić VAT-u.
Ze strony internetowej bądź bezpośrednio w urzędzie skarbowym pobieramy druk VAT-24 i wypełniamy skrupulatnie.
Umowę + tłumaczenie, dokumenty pojazdu + tłumaczenia, przegląd zerowy kserujemy (aby zaoszczędzić cenny czas pani w US) i kopie składamy w US wraz z drukiem VAT-24 i kwitkiem za 160 zeta (oryginały oczywiście przedstawiamy do wglądu!!)
UWAGA 1: US ma 7 dni na wystawienie zaświadczenia VAT-25, że nie musimy płacić podatku. Ja otrzymałam swoje oczywiście dnia siódmego, ale ponoć są US, w których można coś ugrać (ha ha ha).
Dopiero po otrzymaniu VAT-25 możemy udać się wraz z pozostałymi dokumentami do wydziału komunikacji "naszego" urzędu właściwego. Radzę skopiować oryginały dokumentów ponieważ wydział komunikacji je zabiera.Tam oczywiście wypełniamy stosowny wniosek o rejestrację i wpłacamy do kasy 188 PLN.
UWAGA 2: jeśli sprowadziliśmy motocykl bez blach (np. z Niemiec), to musimy napisać stosowne oświadczenie - druczek dostaniemy od pani/pana w okienku).
UWAGA 3: motocykle nie podlegają ustawie o recyklingu i w związku z tym nie płaci się od nich dodatkowych 500 zeta opłaty recyklingowej.
Dostajemy tymczasowy dowód rejestracyjny, a po 30 dniach stały.
Powodzenia!
AG
Adam Dereń edytował(a) ten post dnia 29.06.10 o godzinie 10:17