Temat: skuteczność coachingu
przede wszystkim jestem ci wdzieczna za to pytanie bo sama sie od dluzszego czasu nad tym zastanawiam
ludzie maja rozne wzorce przekonywania: jedni przekonuja sie gdy widza, inni gdy slysza, jedni sie przekonuja przez przyklady inni przez kontrprzyklady, jedni sie przekonuja "bo znajomi powiedzieli", inni bo sami szukali i znalezli, jedni przez metafory, inni poprzez konkrety, jedni szukaja czegos szybkiego inni czegos wolnego, jedni sie ciesza ze jest tanio inni mysla ze jak jest drogo to musi byc dobrze, na pewno wiesz sporo o wzorcach przekonywania sie
zadbaj aby twoje przeslanie zawieralo jak najwieksza ilosci roznych elemntow wplywajacych na przekonanie,
uczciwe jest tez powiedzenie klientowi ze jest to podroz w nieznane i efekty zaleza od niego i ze nie mozesz bardziej wierzyc w swojego klienta niz on sam, mozesz dostarczyc mu jak najlepszych narzedzi ale spora robota jest po jego stronie
zastanow sie czego poszukuje potencjalny klient coachingu, mysle ze moze sam nie wiedziec, bo gdyby wiedzial czego szuka i jak to osiagnac to po co bylby mu coach? jedna z moich metafor to jak mysle o sobie jak o ratowniku w gorach (b. lubie gory), musze znalezc zgubionego ktory wysyla do mnie slaby sygnal s.o.s. i bezpiecznie sprowadzic go do miejsca, w ktorym pomoge nauczyc mu sie jak korzystac z mapy zeby nastepnym razem sie juz nie zgubil, badz wyczulony na te sygnaly i pomagaj ludziom czytac mapy
na razie sie ucze i pomagam ludziom z otoczenia nawet za darmo, ale juz teraz widze ze trzeba dbac o rekomendacje,
z tego co podpatrzylam konkurencje to widze kilka sposobow dotarcia do klienta - sprzedaz coachingu w pakiecie z innymi uslugami (najczesciej szkoleniami), pierwsza sesja gratis, bycie wszedzie gdzie tylko sie da (bycie a nie nachalne sprzedawanie i wciskanie coachingu w promocji, to nie jest szampon ze sie kupuje dwie butelki w cenie jednej na zapas), nic zlego sie nie stanie jesli od czasu do czasu komus wreczysz wizytowke z napisem "coach", profesjonalna i przemyslana strona www, pisanie o sobie i doradzanie na forum, jak bedziesz mial juz kilku klientow to mozesz zamodelowac ich strategie wyboru coacha i na tej podstawie powiekszac swoja wiedze
i pamietaj skoro jestesmy przy takich generalizacjach: nikt nie lubie jak mu sie cos sprzedaje ale kazdy lubi kupowac ;) i tu wchodza prawa marketingu, klient chce miec poczucie dobrze zainwestowanych pieniedzy, daj mu to badajac dokladnie jego potrzeby, pamietaj o koncepcjach ilustam-P z marketingu: produkt, cena, dystrybucja, promocja, personel, materialne swiadectwo, proces uslugowy i tak dalej, co jest twoim produktem, do jakich klientow go oferujesz, zadbaj o rekomendacje klientow podobnych, co musialoby sie stac zeby klienci sami miedzy soba cie polecali?, jak dostarczasz coaching? w jakiej formie, w jakich godzinach? czy zapewniasz jakies materialy - coaching to usluga ale daj klientowi cos co moze dotknac i zabrac do domu? im wiecej odpowiedzi udzielisz w ofercie tym lepiej
tu masz sciage
http://www.sciaga.pl/tekst/23633-24-marketing_uslug
jak na wiedze dla sprzedazowca jest bardzo kiepskiej jakosci ale jest tam kilka hasel, na ktore warto zwrocic uwage i doczytac gdzies indziej, troche jest tam o ryzyku, zadbaj tez o poczucie bezpieczenstwa klienta i do dziela!