Temat: Miękkie kompetencje jako cel i narzędzia rozwoju zawodowego

Witam serdecznie,

zapraszam Państwa do lektury mojej książki pt. "Generator charyzmy. Kreowanie osobowości menedżera" wydanej przez Onepress - książki klasy business.

W książce prezentuję miękkie kompetencje jako cel i narzędzia rozwoju zawodowego.

W rozdziale 5 - do ściągnięcia za free ze strony onepressu http://onepress.pl/ksiazki/charyz.htm - piszę o tym, w jaki sposób skutecznie wspierać rozwój kompetencji psychospołecznych

Poniżej zamieszczam spis treści książki:

Wstęp
1. Czym są miękkie kompetencje?
2. Zarządzanie sobą i kompetencje osobiste
3. Skuteczność interpersonalna i kompetencje społeczne
4. Dlaczego miękkie kompetencje są tak ważne?
5. W jaki sposób naprawdę skutecznie rozwijać miękkie kompetencje?
6. Motywowanie siebie - o tym, jak być osobą zorganizowaną, konsekwentną i systematyczną oraz w jaki sposób dowolnie kształtować i zmieniać własne nawyki

- Jakość czasu - czynnik o kluczowym znaczeniu dla efektywności zarządzania sobą

- Łatwość angażowania się w skuteczne działanie

- Konsekwencja i systematyczność w działaniu

- Zmiana nawyków i strategii działania - efektywna kontrola behawioralna

- Portfel kompetencji - kontekst tzw. kariery bez granic

7. Odporność psychiczna - o tym, jak skutecznie radzić sobie ze stresem, kontrolować własne emocje i budować pewność siebie

- Dbanie o zasoby odporności psychicznej

- Eliminacja stresorów - audyt czynników stresujących

- Przywracanie zdolności do sprawnego działania - techniki błyskawicznej redukcji stresu

- Budowanie pewności siebie - radzenie sobie z lękiem społecznym (tremą)

- Kontrolowanie własnej złości (gniewu)

8. Budowanie wizerunku - o tym, jak przekonywać innych ludzi do siebie samego i zjednywać ich sobie

- Autoprezentacja - potrzeba wizerunku oraz strategii

- Strategie interpersonalne

- Budowanie autorytetu - strategia eksperta

- Osobisty PR - mowa windowa w praktyce networkingu

9. Sprawne przywództwo - o tym, jak być wpływowym liderem, który skutecznie motywuje swoich współpracowników i potrafi zadbać o rozwój ich kompetencji

- Budowanie zespołu - minimalizowanie ryzyka personalnego

- Inspirowanie i stymulowanie współpracy

- Wspieranie rozwoju współpracowników

10. Jak zostać wpływową osobowością? Kilka przestróg i wskazówek na zakończenie

Pozdrawiam

Paweł SmółkaPaweł Smółka edytował(a) ten post dnia 27.08.07 o godzinie 15:16