Przemyslaw
M.
Jest osobą która
odważnie czerpie
pełną garścią z
doświ...
Temat: marketing rekrutacyjny
Strategia budowania wizerunku powinna odzwierciedlać i wspierać długoterminowe cele firmy. Dlatego przystępując do jej tworzenia, warto zacząć od diagnozy aktualnej sytuacji, tj. należy odpowiedzieć sobie na pytanie jaki jest obecny wizerunek pracodawcy, a do jakiego w przyszłości chciałby dążyć. Kolejnym krokiem jest dokładne zdefiniowanie grupy docelowej, kluczowej z punktu widzenia całej strategii. Istotne jest przy tym określenie szczegółowej charakterystyki: kim są, co lubią, gdzie spędzają czas, jakie wartości cenią oraz z jakich narzędzi komunikacyjnych korzystają.Tworząc strategię warto również określić czynniki wewnętrzne i zewnętrzne, które bezpośrednio wpływają na atrakcyjność marki pracodawcy. Znalezienie unikalnej cechy czy wartości, która wyróżnia firmę spośród konkurencji jest bowiem tym, co może przesądzić o sukcesie lub porażce opracowanej strategii. Aby była skuteczna powinna powstawać z udziałem, zaangażowaniem i wsparciem zarządu firmy, a także z dużą świadomością jej długoterminowości. Jej efekty nie będą widoczne od razu, a dopiero po kilku latach konsekwentnej realizacji.