Tomasz A.

Tomasz A. Samsung Electronics
Polska Sp. z o.o.

Temat: Casual Luxury czyli moda zza oceanu.

Od pewnego czasu zastanawia mnie kompletny brak na polskim rynku odzieżowym takich marek jak Abercrombie & Fitch co. ( całość łącznie z Hollister, Gilly Hicks ), American Eagle, Aeropostale, dla damskiej rzeszy Victoria's Secret. Czy na GL jest ktoś kto ma jakiekolwiek pojęcie czym to jest spowodowane ? Skupił bym się tutaj konkretnie na A&F, który bądź co bądź jest bardzo rozpoznawalnym brand'em ( odkładam na bok cały wykreowany przez ten koncern model marketingowy, to z czego słyną etcetera ) i coraz większa rzesza ludzi docenia to co w A&F zakupić można. W końcu porządny casual jaki reprezentują ciężko znaleźć na polskim rynku, a jestem przekonany że flagship dla takich marek cieszył by sie w naszych pięknym, choć nadal biednym kraju dużą popularnością. Jeżeli ma ktos jakieś rzeczowe informacje chętnie poczytam :)
Artur Pszczółkowski

Artur Pszczółkowski Web & Mobile
Application Group
Manager, Sanitec
Corp

Temat: Casual Luxury czyli moda zza oceanu.

poza USA A&F ma być pozycjonowane duuuzo wyzej niz casual.
te same produkty są duzo drozsze nie w US, salony są w Mediolanie, Tokio i Londynie (wiosną'11 dojdzie paryż)

w polsce jeszcze dlugo sie nie pojawiają bo celują w segment który nazwałabym upper-casual
Piotr Obolenski

Piotr Obolenski CRM Manager ,
LUFFLUFF.COM

Temat: Casual Luxury czyli moda zza oceanu.

W mojej opinii, największym problemem A&F jest to, ze paradoksalnie, marka ta jest już za bardzo znana i popularna. W praktyce każdy już w tym chodzi, nawet u nas. Klienci z bardziej wysublimowanym gustem jeszcze chwila a powyrzucają swoje ciuszki A&F, bo nikt nie chce wygladać jak zwykły Kowalski. Za szybko, za gwałtownie..
Poza tym rynek knockoff'ów też robi swoje. Allegro zasypany jest wszelakim śmieciem spod znaku A&F. Od tego krok aby powtórzył się casus koszulek polo Lacosty.
Osobiście zatem już nie ekscytuję się A&F, a mój wzrok skierowany jest ku nowym, ciekawym pomysłom,szczególnie z Australii vide : ZANEROBE.Piotr Obolenski edytował(a) ten post dnia 19.10.10 o godzinie 21:21
Tomasz A.

Tomasz A. Samsung Electronics
Polska Sp. z o.o.

Temat: Casual Luxury czyli moda zza oceanu.

Franchising w takim wypadku zupełnie nie wchodzi w rachubę. Widać sami sobie sterem i okrętem. Szkoda ... thx anyway !

@ up : co prawda to prawda.

By the way świetną odskocznią od spopularyzowanego członu Abercrombie & Fitch był swego czasu Ruehl No. 925, niestety sieć sklepów została zamknięta.Tomasz Adamowicz edytował(a) ten post dnia 19.10.10 o godzinie 21:24
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Casual Luxury czyli moda zza oceanu.

Artur Pszczółkowski:
poza USA A&F ma być pozycjonowane duuuzo wyzej niz casual.
te same produkty są duzo drozsze nie w US, salony są w Mediolanie, Tokio i Londynie (wiosną'11 dojdzie paryż)

w polsce jeszcze dlugo sie nie pojawiają bo celują w segment który nazwałabym upper-casual

dokładnie. żadna marka w Polsce nawet najdroższa nie ma tak wypasionego sklepu jak A&F w Mediolanie.

ceny w zasadzie są 1:1 tylko waluta się zmienia z USD na EUR lub £
Artur Pszczółkowski

Artur Pszczółkowski Web & Mobile
Application Group
Manager, Sanitec
Corp

Temat: Casual Luxury czyli moda zza oceanu.

dokładnie. żadna marka w Polsce nawet najdroższa nie ma tak wypasionego sklepu jak A&F w Mediolanie.

wszystkie poza US mają tak wyglądać...
w Londynie wygląda identycznie
Tomasz A.

Tomasz A. Samsung Electronics
Polska Sp. z o.o.

Temat: Casual Luxury czyli moda zza oceanu.

http://www.youtube.com/watch?v=E27prHgFpFw

Abercrombie w Japonii. To robi wrażenie ! 11 pięter.

Temat: Casual Luxury czyli moda zza oceanu.

Po prostu szok, przynajmniej dla mnie.
Dominik N.

Dominik N. EMEA Distribution
Planning Manager

Temat: Casual Luxury czyli moda zza oceanu.

pięknie :)) teraz rozumiem dlaczego nie mają kasy:

http://phx.corporate-ir.net/External.File?item=UGFyZW5...

moim zdaniem, pomijając kryzys itp. oni zwyczajnie nie mają zbytnio pieniędzy na wycieczki po nowych rynkach. przynajmniej narazie...

a swoją drogą to ciekawe, czy ich dość niemrawa ekspancja to raczej wynik strategi, czy skutek słabych wyników ostatnim czasem.
Tomasz A.

Tomasz A. Samsung Electronics
Polska Sp. z o.o.

Temat: Casual Luxury czyli moda zza oceanu.

Niemrawa ? Co masz na myśli ?
Dominik N.

Dominik N. EMEA Distribution
Planning Manager

Temat: Casual Luxury czyli moda zza oceanu.

Tomasz Adamowicz:
Niemrawa ? Co masz na myśli ?

mam na myśli sklepy w 2 państwach europejskich i Japonii poza Ameryką Północną...
Tomasz A.

Tomasz A. Samsung Electronics
Polska Sp. z o.o.

Temat: Casual Luxury czyli moda zza oceanu.

Teraz tak myślę i dochodzę do wniosku, że jest to celowe nie tyle z powodu aktualnej sytuacji finansowej firmy a z długofalowej strategii, którą powoli wdrażają. Na ten moment otwarcie flagship A&F w Japonii, Mediolanie to spore wydarzenie, które swóją drogą kreauje wizerunek firmy jako coś ponad ten amerykański odzieżowy casual. W Stanach brand ten jest tak "normalny" i pospolity jak w naszym kraju pull & bear, zara, h&m czy bershka (biorę tutaj odzież stricte casualową), poza US tak jak wspomniał Artur, to coś "egzotycznego", co warto okrzesać tak efektownym chociaż żadkim wejściem.Tomasz Adamowicz edytował(a) ten post dnia 25.10.10 o godzinie 23:55
Dominik N.

Dominik N. EMEA Distribution
Planning Manager

Temat: Casual Luxury czyli moda zza oceanu.

może... choć w takim razie słabo ta strategia prowadzi ich do względnych wyników. Sprzedaż im jakoś kuleje, inwestują więcej niż zarabiają, trochę to ryzykowne, ale może to temat na inną grupę, poza tym nie znam dobrze tego rynku, więc może to jest metoda.
Sytuacja tak czy inaczej ciekawa, jeśli uda im się ten czas bez większej wpadki przetrwać to mogą być wciąż ciekawą propozycją na NYSE.
Artur Pszczółkowski

Artur Pszczółkowski Web & Mobile
Application Group
Manager, Sanitec
Corp

Temat: Casual Luxury czyli moda zza oceanu.

porownojesz Dominiku dane s okresu 'przedkryzysowego' z 'kryzysowaymi' i tutaj trzeba by było odnieść się do wyników konkurencji bo moze w tym konkretym czasie A&F spadlo mniej niz reszta branzy (nie wiem - ale pkt odniesienia trzeba zachować).

nie nazwalbym tez niemrawą ekspansje - sklepy w mediolanie, tokio, londynie i wkrótce paryżu to raczej konkretna strategia i przy rozmachu sklepów mysle ze posuwają sie calkiem niezle

zgadzam sie ze kierunek jest jest bardzo inny w porownaniu ekspansji np marek Zary - czy ten kierunek 'exclusive' jest dobry sam nei wiem.
przy obecnej dostepnosci zakupow z US troszke mi to wyglada na naciąganie...
chyba ze sie tez repozycjonuja cenowo w US.
Dominik N.

Dominik N. EMEA Distribution
Planning Manager

Temat: Casual Luxury czyli moda zza oceanu.

Gdybym miał zamiar inwestować w ich akcje to zgoda, odniesienie się do konkurencji byłoby dobrym rozwiązaniem. W tym przypadku jedyne co mnie interesuje czy firma stoi dobrze czy źle finansowo, bez odniesienia do rynku, ale nie będę tego rozwijał bo mnie tu mod zaraz zlinczuje :)))

Mam nadzieję, że to strategia...

Co ciekawe i dziwne zarazem, dość łatwo (tanio) można kupić całą ich kolekcję za pośrednictwem ich strony. Koszty przesyłki z USA też nie są specjalnie wygórowane, jeśli dobrze pamiętam... specjalistą od sprzedaży i marketingu nie jestem, więc może dlatego nie do końca rozumiem to podejście.Dominik N. edytował(a) ten post dnia 26.10.10 o godzinie 18:00
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Casual Luxury czyli moda zza oceanu.

Dominik N.:
Co ciekawe i dziwne zarazem, dość łatwo (tanio) można kupić całą ich kolekcję za pośrednictwem ich strony. Koszty przesyłki z USA też nie są specjalnie wygórowane, jeśli dobrze pamiętam... specjalistą od sprzedaży i marketingu nie jestem, więc może dlatego nie do końca rozumiem to podejście.

przestaje być tanio jak doliczysz koszty transportu a potem od wszystkiego cło i vat.
Dominik N.

Dominik N. EMEA Distribution
Planning Manager

Temat: Casual Luxury czyli moda zza oceanu.

Michał B.:
Dominik N.:
Co ciekawe i dziwne zarazem, dość łatwo (tanio) można kupić całą ich kolekcję za pośrednictwem ich strony. Koszty przesyłki z USA też nie są specjalnie wygórowane, jeśli dobrze pamiętam... specjalistą od sprzedaży i marketingu nie jestem, więc może dlatego nie do końca rozumiem to podejście.

przestaje być tanio jak doliczysz koszty transportu a potem od wszystkiego cło i vat.

cło zapłacisz od towaru bez kosztów transportu, poza tym coś mi tam świta, że sklepy w USA mają przy wysyłkach opcję "gift" i chyba często to pomaga :)) vatu wydaje mi się nie płacisz...
może nie jest to częstę, ale czasem przytrafiało mi się coś tam zamówić z hameryki i nie było źle ;)
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Casual Luxury czyli moda zza oceanu.

Dominik N.:
cło zapłacisz od towaru bez kosztów transportu,

to niestety nie jest prawda.
poza tym coś mi tam świta, że sklepy w USA mają przy wysyłkach opcję "gift" i chyba często to pomaga :))

tego nie wiem. ale obawiam się, że to ryzykowna opcja. zwłaszcza, że fakturę i tak wyślą.
vatu wydaje mi się nie płacisz...

niestety tylko wydaje Ci się. do całości po ocleniu doliczony jest VAT.
Dominik N.

Dominik N. EMEA Distribution
Planning Manager

Temat: Casual Luxury czyli moda zza oceanu.

Michał B.:
Dominik N.:
cło zapłacisz od towaru bez kosztów transportu,

to niestety nie jest prawda.
poza tym coś mi tam świta, że sklepy w USA mają przy wysyłkach opcję "gift" i chyba często to pomaga :))

tego nie wiem. ale obawiam się, że to ryzykowna opcja. zwłaszcza, że fakturę i tak wyślą.
vatu wydaje mi się nie płacisz...

niestety tylko wydaje Ci się. do całości po ocleniu doliczony jest VAT.

faktycznie, koszty transportu uwzględnią na cle. zwracam honor :)))))))))
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Casual Luxury czyli moda zza oceanu.

Dominik N.:
faktycznie, koszty transportu uwzględnią na cle. zwracam honor :)))))))))

tu się nie ma z czego cieszyć ;)

lepiej zebrać kasę i na większych zakupach zwróci się bilet do USA.

Następna dyskusja:

moda męska




Wyślij zaproszenie do