Temat: drzewa 2d/3d
drzewo 2d: w jakimś edytorze graficznym należy drzewko precyzyjnie wyseparować z tła na nową warstwę, a następnie podłożyć pod to idealnie czarne tło; całość "spłaszczyć i zaisać jako tiff; podczas definiowania materiału w MS wskazać obrazek drzewa, a w jego ustawieniach "odhaczyć" oprcję TRANSPARENT BACKGROUND (wtedy czarne tło stanie sie przeźroczyste);
dzrewo 3d: tu jest trudniej; istnieją ponoć jakieś specjalne aplikacje typu TREE MAKER które generuja drzewa i można je potem zapisać jako celki do MS; jeżeli ma się trochę gotówki, to najwygodniej kupić gotowe drzewa od odpowiednich "producentów" (ja np. kupiłem w VB Visual - oni robią tego sporo i dobrej jakości; 2d, 3d; z uwzględnieniem pór roku);
sens pracy w Microstation: uważam że jest b. duży z kilku powodów; dla mnie najważniejszy jest fakt, że w podstawowym programie MICROSTATION dostaję praktycznie wszystkie potrzebne narzędzia bez konieczności kupowania dodatkowych "nakładek" (tak jak np. w Autocadzie) - mam super obsługę skanowanych map (z możliwością ich inteligentnej kalibracji i edycji), naprawdę bardzo zaawansowane możliwości modelowania 3d (odkad wprowadzono silnik LUXOLOGY efekty obrazów nieruchomych są porównywalen z 3D STUDIO); od jakiegoś czasu firmy Autodesk i Bentley podpisały umowę o wymianie kodów źródłowych (albo jakoś tak), co skutkuje pełną interoperacyjnością między programami, czyli niweażne czy działamy na dwg czy dgn; wobec tego wybieram Microstation bo jest po dużo prostu bardziej wszechstronny w podstawowym pakiecie