konto usunięte

Temat: Marketing skierowany do kobiet- definicje i dane

MARKETING SKIEROWANY DO KOBIET
To inny punkt widzenia potrzeb i oczekiwań żeńskiej części konsumentów uwzględniający ich złożoną i barwną naturę. Jest to budowanie komunikatów oraz przekazów, które uwzględniają różnice, między innymi, w zakresie preferencji, upodobań, skłonności, niektórych zachowań, postrzegania, wzorców komunikowania się pomiędzy kobietami i mężczyznami.

DLACZEGO KOBIETY?
To rosnący w siłę nabywczą segment konsumentów. Coraz wyższe zarobki i stanowiska, ambicje, dążenie do realizacji celów zawodowych i edukacyjnych, samodzielność, przedsiębiorczość a także rola kobiety w społeczeństwie jako matki i opiekunki domu, oraz zmiany kulturalne i społeczne, decydują o wzroście znaczenia ich preferencji w stosunku do oferowanych na rynku dóbr i usług.

W obliczu coraz liczniejszej konkurencji, rosnącej świadomości i siły nabywczej oraz "udpornienia" się na przekazy reklamowe, wzrasta poziom wymagań konsumentek i aby skutecznie zmotywować kobietę do podjęcia działań należy zastosować metody uwzględniające mechanizmy wynikające z jej natury, skomplikowania i różnorodności.Katarzyna Czaplicka edytował(a) ten post dnia 20.04.10 o godzinie 22:03
Monika Synoradzka

Monika Synoradzka Marketing & PR
Coordinator

Temat: Marketing skierowany do kobiet- definicje i dane

A przede wszystkim, co należy podkreślić, M2W to nie sprzedawanie czarnego produktu w różowym papierku, ale różowego produktu w czarnym;) Jednym słowem - kampanie i działania bez różu, za to z mnóstwem przydatnych informacji.

Ponadto, Marketing skierowany do kobiet nie polega na tworzeniu produktów stworzonych specjalnie do kobiet, ale mówienie o produktach w sposób najbardziej do kobiet przystępny.
Joanna Pełech- Mikulska

Joanna Pełech- Mikulska BE Media - digital
OOH

Temat: Marketing skierowany do kobiet- definicje i dane

Witam,

brakuje tutaj jeszcze bardzo ważnej informacji, a mianowicie: z badań wynika, że to kobiety częściej podejmują decyzję o zakupie.

36 proc. respondentów deklaruje, że samodzielnie podejmują decyzje o tym, jakie artykuły codziennego użytku i jakich producentów kupić. Kobiety robią to znacznie częściej (57 proc.) niż mężczyźni (3 proc.). W przypadku poważniejszych zakupów decyzje znaczenie częściej podejmowane są wspólnie w gospodarstwie domowym (63 proc.) i tylko 16 proc. respondentów deklaruje, że podejmuje je samodzielnie. Kobiety podejmują tego rodzaju decyzje także częściej( 20 proc.) od mężczyzn (13 proc)*

*źródło: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów” Konsumentów Raport Własny”.
Joanna Pełech- Mikulska

Joanna Pełech- Mikulska BE Media - digital
OOH

Temat: Marketing skierowany do kobiet- definicje i dane

Jeszcze jedne badania pokazujące,iż spory procent siły nabywczej rynku stanowią kobiety i jak ważny jest marketing kierowany właśnie do kobiet;-)

Z raportu zrealizowanego we współpracy z GfK Polonia wynika, że 61 proc. osób, które w czasie badania planowały w najbliższych 2 latach zakup mieszkania, to kobiety*

*Raport „Polski Rynek Mieszkaniowy" firmy Nowy Adres

Następna dyskusja:

Szkolenie marketing skierow...




Wyślij zaproszenie do