Artur Redek

Artur Redek Specjalista

Temat: skuteczność mailingu

Witam

Przymierzam się do kupna legalnego mailingu do 10000 adresatów.
Możecie ocenić z waszego doświadczenia skuteczność tej formy.

Mailing miałby być do w miarę sprecyzowanej grupy docelowej, chociaż nie idealnie.

Interesuje mnie % wejść na www vs konwersja na zakup.
Wiem że w każdej branży będzie inaczej, ale +/-

konto usunięte

Temat: skuteczność mailingu

0-100% +/-
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: skuteczność mailingu

Spory eRozrzut. :)
Artur Redek

Artur Redek Specjalista

Temat: skuteczność mailingu

Mirek Połyniak:
0-100% +/-

rozlegle :)

Temat: skuteczność mailingu

sprawdź najpierw ten mailing... na razie badam jeszcze temat, ale śledztwo sie fajnie pogłębia :)))
http://www.oszustwsieci.pl/platny_mailing.php
pozdr. mfs
Artur Redek

Artur Redek Specjalista

Temat: skuteczność mailingu

Michał Filip Sobański:
sprawdź najpierw ten mailing... na razie badam jeszcze temat, ale śledztwo sie fajnie pogłębia :)))
http://www.oszustwsieci.pl/platny_mailing.php
pozdr. mfs


no to nie masz co badać,
kolega się załapał, jest grupa studentów dostają kasę za czytanie maili i klikanie w reklamy, ruch na www 2000 uników,
sprzedaż 0, średni czas na www 9 sek. współczynnik odrzuceń 90%,
mniej więcej tak to wyglądało, ja nie pytam o taki mailing :)

konto usunięte

Temat: skuteczność mailingu

Artur Redek:
rozlegle :)

nawet bardzo - oczywiście mam na myśli pytanie rozpoczynające ten wątek

na ostateczny efekt składa się wiele czynników, tutaj na wejściu mamy praktycznie zero informacji to jakim cudem na końcu ma wyjść jakiś sensowny wynik?

sugeruję udać się do wróżki

Temat: skuteczność mailingu

Artur Redek:

no to nie masz co badać,
kolega się załapał, jest grupa studentów dostają kasę za czytanie maili i klikanie w reklamy, ruch na www 2000 uników,
sprzedaż 0, średni czas na www 9 sek. współczynnik odrzuceń 90%,
mniej więcej tak to wyglądało, ja nie pytam o taki mailing :)
oj, jest co badać jeszcze, to co opisane na razie to gra o małą kasę...
pozdr. mfs
ps. a tak na poważnie to liczy sie własna baza maili (znasz swoja grupę docelową), a potem wysyłanie ich samemu poprzez np. sare, ewentualnie własny serwer, pod warunkiem, że masz dedyka...
pozdr2. mfsMichał Filip Sobański edytował(a) ten post dnia 21.05.09 o godzinie 22:09
Arkadiusz Gnat

Arkadiusz Gnat Manager Ośrodka
Kształcenia Dekarzy

Temat: skuteczność mailingu

wszystko zależy od grupy docelowej, daty, tematu, layoutu itd itd.

Zrób html'a a zdjęcia na swoim serwerze umieść, będziesz mógł statystyki do tego podpiąć.

Długie maile prawie wcale nie są czytane. Decyzja o przeczytaniu wiadomości, podejmowana jest w ciągu 2-4 sekund. Adres zwrotny zrób na własną pocztę. Nadawcą niech będzie osoba a nie firma... Są skrypty do wysyłania maillingu, które robią odstępy czasowe między danymi adresami. Między maillingami rób przerwy kilkudniowe, bo "level 3" na czarnej liscie chyba po trzech dniach schodzi...

daj znac jak posżło.

PowodzeniaArkadiusz Gnat edytował(a) ten post dnia 21.05.09 o godzinie 22:25
Piotr A.

Piotr A. Solution provider

Temat: skuteczność mailingu

Michał Filip Sobański:
ps. a tak na poważnie to liczy sie własna baza maili (znasz swoja grupę docelową)

Zdecydowanie. Po to właśnie się umieszcza odpowiednie formularze na stronach, oraz zbiera adresy email podczas różnych akcji/kampanii.
a potem wysyłanie ich samemu poprzez np. sare, ewentualnie własny serwer, pod warunkiem, że masz dedyka...

Tu się nie zgodzę. Dedyk absolutnie nie jest warunkiem. Istnieje wiele darmowych skryptów do wysyłania mailingów, trzeba tylko mieć kogoś z głową i obsługę PHP na wirtualce ;)

A korzystanie usług Sare i pokrewnych firm ma chyba sens po osiągnięciu pewnej skali, nie sądzę by ekonomicznie w ogóle korzystne było zatrudniać zewnętrzną firmę do rozesłania kilkudziesięciu/kilkuset wiadomości.Piotr A. edytował(a) ten post dnia 22.05.09 o godzinie 09:49

Temat: skuteczność mailingu

Piotr A.:
Michał Filip Sobański:
ps. a tak na poważnie to liczy sie własna baza maili (znasz swoja grupę docelową)

Zdecydowanie. Po to właśnie się umieszcza odpowiednie formularze na stronach, oraz zbiera adresy email podczas różnych akcji/kampanii.
a potem wysyłanie ich samemu poprzez np. sare, ewentualnie własny serwer, pod warunkiem, że masz dedyka...

Tu się nie zgodzę. Dedyk absolutnie nie jest warunkiem. Istnieje wiele darmowych skryptów do wysyłania mailingów, trzeba tylko mieć kogoś z głową i obsługę PHP na wirtualce ;)
gdy wywsyłasz kilkaset maili to ok, ale jak masz wysłać np. 15tys. 4 razy w miesiącu to serwer wirtualny cię zablokuje, po prostu nie pozwoli tyle wysyłać (nie badałem wszystkich hostingów pod tym względem)... wiele portali ma dedyki, więc mozna sobie wydzielić użytkownika do mailingu, tam zainstalować sobie skrypty i wtedy jest to dość wygodne. (chodzi o obciążenie łacza).
A tak w ogóle mailing często = spam :)... większości klientów odradzam wysyłanie 100tys. wiadomości, bo to mija sie z celem... niech dokładnie przemyślą swoja grupę docelową a nie wszystkim, których dane zakupili na płytce...
pozdr. mfs
Piotr A.

Piotr A. Solution provider

Temat: skuteczność mailingu

Michał Filip Sobański:
gdy wywsyłasz kilkaset maili to ok, ale jak masz wysłać np. 15tys. 4 razy w miesiącu to serwer wirtualny cię zablokuje,

Oczywiście, dlatego napisałem że wszystko zależy od skali ;)
A tak w ogóle mailing często = spam :)... większości klientów odradzam wysyłanie 100tys. wiadomości, bo to mija sie z celem... niech dokładnie przemyślą swoja grupę docelową a nie wszystkim, których dane zakupili na płytce...

Oczywiście. Dużo lepszą konwersję można uzyskać wysyłając 100 maili do zainteresowanych ofertą osób, niż robiąc spam na 10000 skrzynek.

konto usunięte

Temat: skuteczność mailingu

Mirek Połyniak:
0-100% +/-

Co prawda to prawda. :-)
Bartosz Jungiewicz

Bartosz Jungiewicz Dyrektor ds.
Handlowych, Koleje
Dolnośląskie

Temat: skuteczność mailingu

Nie zapomnij też o kilku zasadach które przekladają się na wyższy CTR przy mailingu, oprócz tego co napisał Arek pamietaj jeszcze, że wedle badań im więcej linkow w wiadomości, tym wyższy CTR. Nie umieszczaj w tytule wiadomości wykrzykników bo maile mogą nie dojść.
przejrzyj sobie może te prezentację, zastanów sie jakiego dnai wysyłać i o jakiej porze (broń Boże nie czwartek i nie piątek...) itp
http://video.google.pl/videoplay?docid=-52059633650358... jest tam kilka ciekawych uwag dotyczących skuteczności działań email marketingowych.
Sam często korzystam z email marketingu (mamy własna bazę) i skuteczność udało się podnieść z dość marnej do 8-10 % CTR, stosując się do wspomnianych zasad.

pozdrawiam

konto usunięte

Temat: skuteczność mailingu

Bartosz Jungiewicz:
, zastanów sie jakiego dnai
wysyłać i o jakiej porze (broń Boże nie czwartek i nie piątek...) itp

No akurat z tym bym polemizowal ;). Pory wysylki maili zaleza rowniez od rodzaju targetu biznesu.
Jesli celujesz w B2B, powininno sie wysylac maile w dni robocze - najlepiej wtorki,srody, czwartki. Jesli B2C, to wysylka w weekend nie jest wcale taka zla - piatek rowniez jest dobrym dniem :)

pozdr.
m
Tomasz Szopiński

Tomasz Szopiński immoclick.pl |
szopinski.eu.org |
doktorzyfirm.pl

Temat: skuteczność mailingu

Polecam na początek 4 Fundamentalne Prawa E-mail Marketingu
Witam

Przymierzam się do kupna legalnego mailingu do 10000 adresatów.
Możecie ocenić z waszego doświadczenia skuteczność tej formy.

Mailing miałby być do w miarę sprecyzowanej grupy docelowej, chociaż nie idealnie.

Interesuje mnie % wejść na www vs konwersja na zakup.
Wiem że w każdej branży będzie inaczej, ale +/-Tomasz S. edytował(a) ten post dnia 25.05.09 o godzinie 09:48
Tomasz Szopiński

Tomasz Szopiński immoclick.pl |
szopinski.eu.org |
doktorzyfirm.pl

Temat: skuteczność mailingu

Tomasz S.:
Polecam na początek 4 Fundamentalne Prawa E-mail Marketingu
Witam

Przymierzam się do kupna legalnego mailingu do 10000 adresatów.
Możecie ocenić z waszego doświadczenia skuteczność tej formy.

Mailing miałby być do w miarę sprecyzowanej grupy docelowej, chociaż nie idealnie.

Interesuje mnie % wejść na www vs konwersja na zakup.
Wiem że w każdej branży będzie inaczej, ale +/-Tomasz S. edytował(a) ten post dnia 25.05.09 o godzinie 09:48
Tomasz Sawicki

Tomasz Sawicki Senior Campaign
Architect,
ddb&tribal

Temat: skuteczność mailingu

Artur Redek:
Witam

Przymierzam się do kupna legalnego mailingu do 10000 adresatów.
Możecie ocenić z waszego doświadczenia skuteczność tej formy.

Mailing miałby być do w miarę sprecyzowanej grupy docelowej, chociaż nie idealnie.

Interesuje mnie % wejść na www vs konwersja na zakup.
Wiem że w każdej branży będzie inaczej, ale +/-

Polecam dobrze sprawdzić od kogo kupujemy daną bazę. Proszę pamiętać, że tysiące rekordów za 200 zł to fikcja i mogą wyniknąć z tego problemy natury prawnej. Zdecydowanie odradzam.

Wracając do mailingu. Schemat: kupujemy bazę, tworzmy content, kreacja i wysyłamy cudów nie zdziała. Jeśli osiągniemy 10% OR będzie na prawdę dobrze ale podana wartość jest strzałem właśnie w 10.

Bardzo dużo czynników się na to składa: dzień i godzina wysyłki, zakres tematyczny, nadawca, temat (personalizacja czy nie),kreacja,grupa docelowa,w jaki sposob zbierana baza, funkcjonalności systemu np.: testy A/B i wiele innych...

Korzystanie z profesjonalnego narzędzia daje nam o wiele więcej możliwości w podniesieniu efektywności. Na podstawie raportów możemy analizować skuteczność wysłanej kampanii i reagować odpowiednio w następnych wysyłkach, co też przekłada się na wzrost OR i CTR. Oczywiście moduł raportowania w profesjonalnych narzędziach w modelu ASP, też jest lepiej rozbudowany niż przy korzystaniu z innych programów, skryptów etc...

Podsumowując zapraszam na priv jeśli masz jakiekolwiek pytania.

Temat: skuteczność mailingu

Michał Filip Sobański:
Piotr A.:
Michał Filip Sobański:
ps. a tak na poważnie to liczy sie własna baza maili (znasz swoja grupę docelową)

Zdecydowanie. Po to właśnie się umieszcza odpowiednie formularze na stronach, oraz zbiera adresy email podczas różnych akcji/kampanii.

Tu się nie zgodzę. Dedyk absolutnie nie jest warunkiem. Istnieje wiele darmowych skryptów do wysyłania mailingów, trzeba tylko mieć kogoś z głową i obsługę PHP na wirtualce ;)
gdy wywsyłasz kilkaset maili to ok, ale jak masz wysłać np. 15tys. 4 razy w miesiącu to serwer wirtualny cię zablokuje, po prostu nie pozwoli tyle wysyłać (nie badałem wszystkich hostingów pod tym względem)... wiele portali ma dedyki, więc mozna sobie wydzielić użytkownika do mailingu, tam zainstalować sobie skrypty i wtedy jest to dość wygodne. (chodzi o obciążenie łacza).
A tak w ogóle mailing często = spam :)... większości klientów odradzam wysyłanie 100tys. wiadomości, bo to mija sie z celem... niech dokładnie przemyślą swoja grupę docelową a nie wszystkim, których dane zakupili na płytce...
pozdr. mfs

Z autopsji:
1.Wysyłanie 100tys. maili lub więcej nie musi oznaczać zablokowania. Są takie serwery, które nawet 10 razy w miesiącu przy 200 tys. maili Cię przepuszczą.
2.Po co to robić? Ich skuteczność to 0.01% lub mniej. Chociaż przy takiej liczbie wysłanych maili to i tak dużo. Wszystko zależy jak są pozyskani.
3. Spam
4. Wysyłanie - zależy od branży. B2C - najlepszy weekend.
5. Treść - weekend Ci nie pomoże jeśli nie wiesz jak napisać takiego maila :-)

konto usunięte

Temat: skuteczność mailingu

Procent odwiedzin bedzie zalezał od tresci maila. Jeśli schematyczny, nudny to na pewno zostanie usunięty.
Skuteczność samego mailingu oceniam na 2%, 20% jak włączy się do tego telemarketing. Można uzyskać więcej, ale... trzeba miec dobrą bazę, dobrych telemarketerów, marketingowców i zainwestować w PR, więc nie sam mailing do promocji.

Następna dyskusja:

Skuteczność mailingu




Wyślij zaproszenie do