Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Biblioteczka pasjonata marki

Witam

Chciałbym podpytać Was trochę o dostępną i wartościową literaturę dotyczącą marki, brandingu?

Ja obiłem się o następujące nazwiska:
- Jacek Kall
- Wally Olins
- Simon Anholt
- Philipa Kotler

something else?

A.

konto usunięte

Temat: Biblioteczka pasjonata marki

David A.Aaker
Peter Doyle
Jean Noel Kapferer
Matt Haig
Ries and Trout
Iain Ellwood

- Warto zajrzeć w bibliografię książki Kalla "Silna Marka...
i wybrać kilka pozycji

- Harvard Business Review on marketing

I na koniec mam pytanie do szanownych forumowiczów. Czy toś z was ma do sprzedania książkę pt. "Brand Portfolio Strategy..." Davida A.Aakera? Stan obojętny, byle miała wszystkie strony...

pzdr
Monika Hajdas

Monika Hajdas konsultant marki,
strateg freelancer

Temat: Biblioteczka pasjonata marki

do już wymienionych dorzucam Kellera "Strategic Brand Management"Monika Hajdas edytował(a) ten post dnia 20.04.07 o godzinie 11:33

konto usunięte

Temat: Biblioteczka pasjonata marki

a ja dorzucam Noami Klein "No logo"

:)
Joanna Kosman

Joanna Kosman Kierownik marketingu

Temat: Biblioteczka pasjonata marki

D.Aaker “Bulding strong brands”, “Managing brand equity”
Kapferer “Strategic brand management”
Olins “The new guide to identity
Clifton “The Future of brands”
Cowey “Understanding brands by 10 people who do”
T. Blackett “Co – branding”
Upshaw “Building brand identity”
G.H. Brown “People, brands and advertising”
Ale także Falkowski, Stachiewicz, Zawadzka

a! i F.Carpenter - ale w aspekcie e-brands

konto usunięte

Temat: Biblioteczka pasjonata marki

Moim zdaniem zabraklo tu jeszcze jednego ważnego nazwiska, a mianowicie Jerzy Altkorn.

A poza tym:
- W. Budzyński
- L. de Chernatony
- M. K. Witek-Hajduk

Temat: Biblioteczka pasjonata marki

1) M. K. Witek-Hajduk- " zarządzanie marką" pomocna książka ale jak dla mnie kopiuj wklej na przemian Kotler, Aaker i inni. Za bardzo ogólna lecz polecam na pierwszy kontakt z zarządzaniem marką, pomimo że nie definiuje całościowo czym naprawdę jest to pojęcie.
2)L.de Chernatony- Marka. Wizja i Tworzenie marki- hmm nie podaje jednego konretnego sposobu tworzenia marki, ksiązka koncetruje się na marce firmy, często w odniesieniu do korporacji ;-)
3)J.Alkotn- Strategie marki- hmm nie warto kupowac, w innych ksiązach zwięźle i na temat, chyba że kogoś interesuje z opisami przyklady tworzenia logotypu.
4)Jacek Kall- Silna Marka. Książka wielowątkowa, napisana w super przemyślany temat, praca bazująca na wielu zagranicznych źródłach, z przykładami, jak najbardziej udany zakup :-)
5) D.Aaker “Bulding strong brands”, Kapferer “Strategic brand management”- mialam skróty książek. mam nadzieje ze uda mi sie kupić je w oryginale. Teorie tych panów były bardzo pomocne przy pisaniu mgr.
6) J.Kunde - corporate religion- ksiązka kultowa podobno, więcej info na stronie autora. http://kunde-co.dk
7)Upshaw “Building brand identity”- polscy autorzy powolują się często na to źródło

Polecam tez S.Anholta speca od brandingu miejsc a dokładnie najnowszą książkę: tożsamość konkurencyjna.Nowe spojrzenie na markę. wydana przez Instytut marki Polskiej

oraz S.Anholt- Sprawiedliwośc marek

jest jeszcze jedna brand america ale nie wiem jeszcze co w niej jest :P

Wally Olins- Marka dla Polski
z harvard Business Review ukazała się książka Zarządzanie marką, zbiór paru felietonów Aakera, i kilku innych o marce, dosc ciekawe ale jak dla mnie za ogólne.
Jacek J.

Jacek J. Dyrektor
Departamentu

Temat: Biblioteczka pasjonata marki

Polecam jeszcze pozycje (chyba nikt nie wymienił)
Marka narodowa - Romana Rojka - autor humorystycznie opowiada o swoich doswiadczeniach w kreowaniu marki narodowej, której symbolem jest "polski bocian"
Marcin Dembowski

Marcin Dembowski Business Develpoment
Manager

Temat: Biblioteczka pasjonata marki

do podanych powyzej dodaje (wszystko dostepne na amazon:
Mary Jo Hatch & Majken Schultz
Stephen King artykuly(nie ten od Fiction)
James R. Gregory
John M.T. Balmer and Stephen A. Greyser
Thomas Gad
Marty Neumeier
Nicholas Ind

Polecam rowniez art naukowe z renomowanych czasopism np Emerald http://emeraldinsight.com - wielokrotnie jest to lepsze zrodlo wiedzy niz ksiazka

Pojawia sie rowniez pyt czy szukasz lit na temat Product Branding czy tez Corporate Branding?
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Biblioteczka pasjonata marki

Brand Gap i Zag (wspomnianego już Neumeiera)
Long Tail - o prawach "nowej ekonomii" w Internecie
Made To Stick - o konstruowaniu komunikatów marketingowych, które zostają w głowie
Jeśli jesteś w branży usługowej, to "Niewidzialny dotyk" i jego kontynuacje
Korzystam też z Harvard Business Review
Łukasz Kluj

Łukasz Kluj marketingowiec,
brandingowiec i fan
gry w piłkarzyki ;)

Temat: Biblioteczka pasjonata marki

Ja bym dodał jeszcze 'Brand Sense' Martina Lindstorma.

konto usunięte

Temat: Biblioteczka pasjonata marki

"Brands and Branding" wydawnictwa The Economist i wspomniany już "Wally Olins o marce"
Antoni Sikora

Antoni Sikora Marketing Manager,
Comarch

Temat: Biblioteczka pasjonata marki

Jack Trout - 'Wielkie marki. Wielki kłopot.' i 'Wyróżnij się lub zgiń'
Kamil Kukliński

Kamil Kukliński Assistant Product
Manager @
Colgate-Palmolive
Poland

Temat: Biblioteczka pasjonata marki

polecam także:

"Lovemarks: The Future Beyond Brands" - Kevin Roberts

"What Is Branding?" - Matthew Healey

"The Breakaway Brand: How great brands stand out" - Francis J. Kelly III, Barry Silverstein

"Brand Hijack- czyli marketing bez marketingu" - Alex WipperfurthKamill Kukliński edytował(a) ten post dnia 11.07.08 o godzinie 23:04
Jakub Iwański

Jakub Iwański designer, brand
consultant

Temat: Biblioteczka pasjonata marki

ja dorzuciłbym jeszcze:

"Estetyka w marketingu" - Schmitt, Simonson

konto usunięte

Temat: Biblioteczka pasjonata marki

J.M. Murphy, "Branding: A key marketing tool"
D. F. D’Allessandro, "Kreowanie marki"
Joanna Kumpiń-Kowalska

Joanna Kumpiń-Kowalska marketing - reklama
- promocja - PR

Temat: Biblioteczka pasjonata marki

widzę, że znalazłam tu odpowiedź na pytanie, które i ja zadałam parę dni temu.
Polecam "Zarządzanie marką" Henryka Mruka.
No Logo - Naomi Klein - czytam, dość fajnie napisane.

konto usunięte

Temat: Biblioteczka pasjonata marki

Ja bym dodał jeszcze "Consumer behavior" Michael Solomon. Szczególnie w oryginale;)

Pojawiło się pary razy "No Logo". Kilka trafnych obserwacji zanurzonych w sosie lewackiego bełkotu. Ksiązka dla wytrwałych.Łukasz Nowakowski edytował(a) ten post dnia 03.12.08 o godzinie 09:44

konto usunięte

Temat: Biblioteczka pasjonata marki

Jako że sama poszukuję literatury na ten temat (związany z moja mgr-ką)to polecam w tym temacie:

Cheverton P. Understanding Brands
Tungate M. Fashion Brands- Branding Style From Armani to Zara
De Chernatony Leslie From Brand Vision to Brand Evaluation, Edition 2
De Chernatony Leslie, McDonald Malcolm Creating Powerful Brands
Dearlove, Des Richard Branson Way
Al Ries, Laura Ries The 22 Immutable Laws of Branding
Kapferer, Jean-Noël The New Strategic Brand Management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term
oraz oczywiście Olins, Aaker i Keller- podstawa:)

Prosiłabym o podsunięcie nazwisk autorów piszących o zarządzaniu porfolio marek.
Mariusz Zalewski

Mariusz Zalewski koordynator
projektów
marketingowych &
psychoterapeuta

Temat: Biblioteczka pasjonata marki

Czy ktoś mam na zbyciu książkę o zarządzaniu marką IN ENGLISH?

Serdecznie się polecam na prive.

pozdrawiam
Mariusz



Wyślij zaproszenie do