Marius
Wysocky
Restaurant Manager /
Real Estate -
Nieruchomości / DJ /
Temat: Jaki powionien być kierownik zespołu
Zarządzanie zespołem sprzedawców, to z punktu widzenia firmy, jako całości, bardzo żywotne zadanie. Dlatego menedżerowie oddziałów tak niechętnie wymieniają swoich kierowników zespołów. Boją się ryzyka zatrudniając nowego kierownika. Starego, choćby miał słabe wyniki, znają przecież dobrze. Wiedzą, czego mogą się po nich spodziewać itd.Zarządzanie zespołem sprzedawców, to z punktu widzenia firmy, jako całości, bardzo żywotne zadanie. Dlatego menedżerowie oddziałów tak niechętnie wymieniają swoich kierowników zespołów. Boją się ryzyka zatrudniając nowego kierownika. Starego, choćby miał słabe wyniki, znają przecież dobrze. Wiedzą, czego mogą się po nich spodziewać itd.
Dlatego istotne jest stworzenie kryteriów, określających poziom kompetencji kierownika zespołu i , co oczywiste, jego przydatności dla firmy. Oto rzeczonych 6 kryteriów oceny.
1. Czy kierownik uzasadnia swoją wartość?
Praca kierownika zespołu sprzedażowego opiera się na liczbach. Na koniec dnia liczy się osiągnięty wynik, zrealizowany plan sprzedaży. Z tego będzie rozliczany kierownik oraz jego podwładni. Sprzedaż jako jeden z nielicznych zawodów jest wymierna – można dokładnie wyliczyć sukces.
2. Czy kierownik zachowuje pozytywną postawę?
Skuteczni menedżerowie potrafią dawać przykład swoim pozytywnym nastawieniem i zaangażowaniem nawet w najbardziej stresujących sytuacjach. Wiedzą, że sprzedawcy nie będą działali dobrze w niesprzyjającej atmosferze.
3. Dress code
Dobrzy kierownicy dają przykład swoim podwładnym. Stosowny wygląd jest w sprzedaży równie ważny, co posiadanie i umiejętność wykorzystania technik sprzedażowych. Profesjonalny ubiór menedżera, to również profesjonalne myślenie i działanie!
4. Czy kierownik potrafi wdrażać zmiany bez Twojego wsparcia?
To pytanie o zaufanie , jakim darzysz swojego kierownika zespołu. Ile autonomii możesz mu dać nie ryzykując poważnych błędów? Czy np. Twój kierownik może sam, bez Twojego udziału rekrutować sprzedawców? Nie trzeba dodawać, że im więcej kompetencji ma kierownik zespołu, tym większa skuteczność całego zespołu i tym mniej pracy musi wykonywać kierownik oddziału.
5. Jakie są relacje kierownika zespołu z podległymi mu sprzedawcami?
Problemem w wielu firmach jest poziom relacji kierownik – sprzedawca. Menedżerowie zespołów zbyt często zarządzają zza biurka dystansując się od zespołu. Czy kierownik cieszy się uznaniem i szacunkiem swoich podwładnych? Jak to sprawdzasz?
6. Czy kierownik szkoli swoich podwładnych?
Na przykład poprzez wspólne wizyty u klientów oraz dawanie częstej informacji zwrotnej. Czy sami dbają o swój rozwój np. nalegając na przełożonych, by ci zapewnili odpowiednie budżety szkoleniowe etc.
Przyjrzyj się swoim menedżerom zespołów i odpowiedz sobie uczciwie na powyżej zadane pytania. Będziesz wiedział natychmiast, w których menedżerów warto dalej inwestować czas i pieniądze, których zmotywować do zmiany nastawienia, a którym podziękować za współpracę.
źródło:nf.pl