Marius Wysocky

Marius Wysocky Restaurant Manager /
Real Estate -
Nieruchomości / DJ /

Temat: Innowacje w budowaniu efektywności szkoleń

Jak podnieść efektywność szkoleń? Jakie nowoczesne narzędzia i rozwiązania implementować, aby skutecznie kształcić pracowników? Czy istnieje skuteczny sposób na zoptymalizowanie kosztów działań szkoleniowych?

Odpowiedź na powyższe pytania nurtujące przedstawicieli działów szkoleń oraz zarządzania zasobami ludzkimi stanowi Metodologia WebQuest!

Co to jest WebQuest?

Po raz pierwszy metodę WebQuest zaprezentował w 1995 roku na Uniwersytecie Stanowym w San Diego prof Bernie Dodge w publikacji „Some thoughts about webquests”. Od tego czasu ta oryginalna forma pracy rozwijania jest głownie przez prof Dodge i jego współpracownika Thomasa Marcha. Jako że autorzy zachęcają nauczycieli i trenerów wykorzystujących webquest w szkoleniach do współpracy i dzielenia się doświadczeniami, wiele webquestów bazujących na wzorcu stworzonym przez Bernie Dodge’a można znaleźć w źródłach internetowych. Są one jednak przeznaczone wyłącznie dla młodzieży i studentów.

Nie istnieją natomiast WQ przygotowane specjalnie na potrzeby kształcenia zawodowego i to jest obszar, którym obejmować będą prace w projekcie WebQuest for HumanResources Management! Według definicji prof Dodge’a, WebQuest jest nowatorską metodą nauki opartą na wyszukiwaniu informacji w sieci. Podczas tej czynności uczniowie pracują w grupach, dzieląc zadania między sobą, tak by wszyscy odegrali przypisaną im rolę w grupie. Celem takiej pracy jest wspieranie zmiany sposobów przyswajania wiedzy, poprzez czytanie, analizę i syntezę informacji umieszczonych w sieci www. W przypadku Collaborative Blended Learning Methodology zamysł bazuje na publikacji Thomasa Marcha wskazującej nowe kierunki rozwoju webquestu, które mogłyby wprowadzić użytkowanie środowiska Web 2.0 i tym samym stanowić przełom w faktycznym indywidualnym uczeniu się. Jednakże, nie prezentuje on ani całościowego, zamkniętego wzorca, ani strukturalnego modelu edukacji internetowej. Co więcej, brakuje odniesienia do kształcenia zawodowego i dlatego ten obszar zostanie objęty działaniami w ramach niniejszego projektu.

Jak wykorzystać metodologię WebQuest?

Specyfika WebQuest pozwala pracownikom zarówno o wysokich, jak i niskich kwalifikacjach pełnić role adekwatne do poziomu ich kompetencji i wiedzy. Grupowy charakter działań sprzyja wymianie wiedzy między uczestnikami, tak aby mogli uczyć się od siebie na wzajem. Dostępność webquestów online sprawia, ze stają się one osiągalne dla osób niepełnosprawnych oraz gwarantuje skuteczne nauczanie na odległość. CBLM stanowić będzie narzędzie do wykorzystania przez szkoleniowców / nauczycieli w ich pracy, jednak na finalną grupę docelową składają się pracownicy polskich MŚP.

Jest to grupa, która będzie przede wszystkim korzystać z wyników projektu, ponieważ podniosą one skuteczność szkoleń. Ponadto, implementowana metodologia przeznaczona jest do stosowania w zarządzaniu zasobami ludzkimi i pozwoli także na skuteczną diagnozę potrzeb szkoleniowych. Celem projektu jest doskonalenie szkoleń HRM tak, aby stały się bardziej efektywne w perspektywie długoterminowej poprzez zwiększenie motywacji uczestników szkolenia oraz rozwój świadomości kształcenia przez całe życie.

Zapraszamy do bezpłatnego udziału w szkoleniach w ramach pilotażowej fazy projektu!

Jeśli jesteś trenerem zainteresowanym nowymi technologiami w szkoleniach - dowiedz się więcej:
Magdalena Pielak
magdalena.pielak@nf.pl
Tel. 22 314 14 68