Maciej Marc

Maciej Marc manager, duża firma
z branży TSL

Temat: rozliczanie przewoźników

Zająłem się porządkowaniem transportu w pewnej firmie i chcę wprowadzić bardziej szczegółowe formy rozliczania kierowców – firm zewnętrznych. Np. chcę aby kierowcy notowali podstawowe informacje takie jak:

Data kursu
z WARSZAWA 8:00 do Katowice 14.00 np. 300 km
z Katowice 14.30 do Kraków 16.30 np. 100 km
z Kraków 17.00 do Warszawa 23.00 np. 300 km

czyli najprostszą formę raportowania

1. Przejrzałem szereg firm drukujących rozliczenia dla kierowców ale nigdzie nie znalazłem jakiś fajnych druków rozliczeń poza dziwnymi typu - dla kierowców autobusów. Może ktoś z was poleci jakieś ciekawe gotowe formy rozliczeń bez specjalnych udziwnień. Mogę sam coś stworzyć ale ponoć żyjemy w w XXI wieku, gdzie wszystko jest dostępne i niczego nie trzeba wymyślać samemu.
2. Czy wprowadzenie obowiązku podawania przez kierowców stanu ich licznika samochodowego ukróci przekłamania w podawaniu przejechanych kilometrów ? Licznik jest nieubłagany.
3. Jakie inne metody polecacie w celu większej kontroli kierowców poza sprawdzaniem tras wg Google maps ?
4. Czy znacie jakieś alternatywne sposoby rozliczania przewoźników w ruchu lokalnym: to jest za punkt, za godzinę, ryczałt za dzień. Każde z nich ma swoje wady. Np. sieci znacznie dłużej przetrzymują auta niż inni odbiorcy, zatem płacac ryczałt dzienny , kierowca ma sens aby nie robić większej ilości punktów tylko narzekać na długie czasy oczekiwania w sieciach.