Krzysztof B.

Krzysztof B. Supply Chain
Dyrektor Europa
AVANTOR MATERIALS

Temat: PROGNOZOWANIE SPRZEDAŻY W FMCG

Witam
Mam pytanie w jakim dziale umieszczona pozycja człowieka, który zajmuje się prognozowaniem sprzedaży?
Czy jest to dział: sprzedazy, analityki finansowej, logistyki

Dziękuje za info
Pozdrawiam
Krzysztof

Temat: PROGNOZOWANIE SPRZEDAŻY W FMCG

Dobry:)
W dużej mierze, zależy to od struktury organizacyjnej firmy czy też profilu jej działalności. Może być to równie dobrze Pion Logistyki, w którym są działy: sprzedaży, marketingu, transportu...albo Pion Finansowo-Księgowy. Ale jeśli chodzi o prognozowanie sprzedaży to umiejscowiłabym to Pionie Logistyki w dziale sprzedaży (tam jest dostęp do źródeł, a z pomocy innych działów zawsze można skorzystać chcąc opracować prognozę):)
Krzysztof Rzepczyński

Krzysztof Rzepczyński manager logistyki

Temat: PROGNOZOWANIE SPRZEDAŻY W FMCG

Witam,

Jak poprzednio, zależy od struktury firmy, ale moim zdaniem nie ma to wielkiego znaczenia. Najważniejsze to skąd i jakiej jakości są dane. Jesli macie jeden system informatyczny to te dane czy to w dziale sprzedazy, czy ksiegowosci, czy innym beda/powinny byc takie same.
Wazniejszym jest koncepcja kto, czyli jakie dzialy i jakie szczeble sa w ten temat zaangazowane. Wazne jest tez to jakich technik uzywacie.

pzdr,
Krzysztof B.

Krzysztof B. Supply Chain
Dyrektor Europa
AVANTOR MATERIALS

Temat: PROGNOZOWANIE SPRZEDAŻY W FMCG

Witam
No jasne, że zależy od struktury itp - jak jest w Cadbury?
Pozdrawiam
K
Szymon K.

Szymon K. Logistics makes
business running

Temat: PROGNOZOWANIE SPRZEDAŻY W FMCG

Witam
W Kompani Piwowarskiej (poprzednia firma) sprzedaż i jej prognozownaiem zajmowały się połączone działy Sprzedaży i Trade Marketingu. Pozytywy: większa znajomość rynku, szybsze sygnały o zapotrzebowaniu na konkretny produkt, trendy w sprzedaży. Minus: konieczne duże wyprzedzenie czasowe (zapenienie produkcji czasu na ew. zwiększenie mocy produckyjnych, ew. budowa magazynów byforowych przed sezonem).

pozdrawiam,
Krzysztof Rzepczyński

Krzysztof Rzepczyński manager logistyki

Temat: PROGNOZOWANIE SPRZEDAŻY W FMCG

Krzysztof B.:
Witam
No jasne, że zależy od struktury itp - jak jest w Cadbury?
Pozdrawiam
K

Witam,

Jest demand planner zamontowany w kontrolingu suply chain. Oni zajmuja sie kontrola lancucha dostaw od strony finansowej.
Co do materialow jakimi dysponuje to sa to: dane historyczne dotyczace sprzedazy, analizy trendow, analizy akcji reklamowych, analizy rotacji u klientow (o ile to mozliwe), przewidywanie dzialu sprzedazy odnosnie wielkosci sprzedazy w przyszlosci.
Na tej podstawie budowany jest forecast ktory jest przedstawiany na spotkaniu szefow dzialow operacyjnych.

pzdr,
Krzysztof B.

Krzysztof B. Supply Chain
Dyrektor Europa
AVANTOR MATERIALS

Temat: PROGNOZOWANIE SPRZEDAŻY W FMCG

Krzysztof R.:
Krzysztof B.:
Witam
No jasne, że zależy od struktury itp - jak jest w Cadbury?
Pozdrawiam
K

Witam,

Jest demand planner zamontowany w kontrolingu suply chain. Oni zajmuja sie kontrola lancucha dostaw od strony finansowej.
Co do materialow jakimi dysponuje to sa to: dane historyczne dotyczace sprzedazy, analizy trendow, analizy akcji reklamowych, analizy rotacji u klientow (o ile to mozliwe), przewidywanie dzialu sprzedazy odnosnie wielkosci sprzedazy w przyszlosci.
Na tej podstawie budowany jest forecast ktory jest przedstawiany na spotkaniu szefow dzialow operacyjnych.

pzdr,

Super dzięki z konkrety
Pozdrawiam
K
Krzysztof Rzepczyński

Krzysztof Rzepczyński manager logistyki

Temat: PROGNOZOWANIE SPRZEDAŻY W FMCG

Krzysztof B.:
Krzysztof R.:
Krzysztof B.:
Witam
No jasne, że zależy od struktury itp - jak jest w Cadbury?
Pozdrawiam
K

Witam,

Jest demand planner zamontowany w kontrolingu suply chain. Oni zajmuja sie kontrola lancucha dostaw od strony finansowej.
Co do materialow jakimi dysponuje to sa to: dane historyczne dotyczace sprzedazy, analizy trendow, analizy akcji reklamowych, analizy rotacji u klientow (o ile to mozliwe), przewidywanie dzialu sprzedazy odnosnie wielkosci sprzedazy w przyszlosci.
Na tej podstawie budowany jest forecast ktory jest przedstawiany na spotkaniu szefow dzialow operacyjnych.

pzdr,

Super dzięki z konkrety
Pozdrawiam
K
Witam,

Prosba o info nt. MBA na AE w Poznaniu. Sam sie nad nimi zastanawiam. Jakie sa plust i minusy.

pzdr,

konto usunięte

Temat: PROGNOZOWANIE SPRZEDAŻY W FMCG

Z doświadczenia mogę powiedzieć, że najlepiej sprawdza się współpraca co najmniej trzech działów: marketingu, sprzedaży oraz logistyki.

Marketing - odpowiada przede wszystkim za prognozę długoterminową, analizując rynek i wpływ na sprzedaż organizowanych przez siebie (i konkurencję) akcji.

Sprzedaż - to przede wszystkim prognoza krótkoterminowa, a także pewien "filtr", czyli odpowiedź na pytanie czy prognoza marketingu może być zrealizowana przy określonych resursach sprzedażowych.

Logistyka - jeszcze jeden filtr, który wnosi do ogólnej prognozy uwarunkowania związane z dostępnością surowców, materiałów, wyrobów gotowych w danym okresie.

W zależności od firmy do procesu mogą być także wciągane inne działy (np. finanse - odpowiedzialne za płynność finansową).
Dopiero na podstawie tak skonstruowanej i uzgodnionej prognozy można budować w miarę rzetelny plan zaopatrzenia czy produkcji.

W praktyce oznacza to konieczność regularnych spotkań forecastingowych, z udziałem stałych reprezentantów działów, ze stałą agendą i materiałami przygotowanymi według stałego formatu. Gospodarzem (administratorem) tych spotkań może być ktoś z działu logistyki, natomiast odpowiedzialność za trafność prognozy spoczywa solidarnie na wszystkich uczestnikach.

Uwaga: stanowczo przestrzegałbym przed zbytnim automatyzowaniem procesu. Dane historyczne tylko w pewnej części pokazują realne trendy czy sezonowość. Oprócz suchych liczb "z systemu" potrzebne są także niekwantyfikowalne informacje o wszelkiego rodzaju wpływach na historyczną sprzedaż działań naszych i konkurencji, a także innych uwarunkowaniach (pogoda, podwyżki, klęski żywiołowe, blokady dróg, nowe uregulowania prawne i milion innych rzeczy, których nie ma w żadnym komputerze).
Krzysztof B.

Krzysztof B. Supply Chain
Dyrektor Europa
AVANTOR MATERIALS

Temat: PROGNOZOWANIE SPRZEDAŻY W FMCG

Witam
Plusy -
1.nowa wiedza (np dla mnie z finansów) i połączenie praktyki z teorią.
2.Nowe kontakty z ludźmi na poziomie Executive - naprawdę wartościowe
3.Cena jest ok w porównaniu z W-wą z SGH

Minusy
1. Niektórzy wykładowcy są słabi ok 10% jak na menedzerów, którzy stają się znowu studentami
2. mało wykładów w j.ang - przez 2 lata były tylko 3 moduły
3. odległość i drogi z opola/ wrocławia do poznania

Ogólna ocena jest pozytywna tak na 75%

Pozdrawiam
K
Michał Zacierka

Michał Zacierka Junior Demand
Planning Manager

Temat: PROGNOZOWANIE SPRZEDAŻY W FMCG

Wojciech W.:
Z doświadczenia mogę powiedzieć, że najlepiej sprawdza się współpraca co najmniej trzech działów: marketingu, sprzedaży oraz logistyki.

Marketing - odpowiada przede wszystkim za prognozę długoterminową, analizując rynek i wpływ na sprzedaż organizowanych przez siebie (i konkurencję) akcji.

Sprzedaż - to przede wszystkim prognoza krótkoterminowa, a także pewien "filtr", czyli odpowiedź na pytanie czy prognoza marketingu może być zrealizowana przy określonych resursach sprzedażowych.

Logistyka - jeszcze jeden filtr, który wnosi do ogólnej prognozy uwarunkowania związane z dostępnością surowców, materiałów, wyrobów gotowych w danym okresie.

W zależności od firmy do procesu mogą być także wciągane inne działy (np. finanse - odpowiedzialne za płynność finansową).
Dopiero na podstawie tak skonstruowanej i uzgodnionej prognozy można budować w miarę rzetelny plan zaopatrzenia czy produkcji.

W praktyce oznacza to konieczność regularnych spotkań forecastingowych, z udziałem stałych reprezentantów działów, ze stałą agendą i materiałami przygotowanymi według stałego formatu. Gospodarzem (administratorem) tych spotkań może być ktoś z działu logistyki, natomiast odpowiedzialność za trafność prognozy spoczywa solidarnie na wszystkich uczestnikach.

dokładnie tak, wg mnie to najrozsadniejsze rozwiazanie.

konto usunięte

Temat: PROGNOZOWANIE SPRZEDAŻY W FMCG

Z doświadczenia mogę powiedzieć, że najlepiej sprawdza się współpraca co najmniej trzech działów: marketingu, sprzedaży oraz logistyki.

Rowniez moge to potwierdzic, to najlepsze rozwiazanie. I moim zdaniem najlepiej jak prognozami zajmuje sie osoba z logistyki ze wzgledu na fakt ze tam przewaznie pracuja osoby najbardziej pragmatyczne i z racjonalnym spojrzeniem. (nikogo nie urazajac:))

Osoba taka przygotowuje baseline (glownei na dancy hist.) na ktory nalozone sa eferkty promocji, tv i innych tego typu akcji. Do tego sprzedaz doklada swoje targety i "deale" z klientami i powstaje najbardziej realna cyfra. Calosc ladnie nazywana S&OP .

konto usunięte

Temat: PROGNOZOWANIE SPRZEDAŻY W FMCG

Witam,

Mam pytanie nie tyle o umieszczenie osoby prognozującej sprzedaż, ale o to techniczna stronę jej pracy, otóż

byłbym wdzięczny za link / tytuły książek nt. prognozowania sprzedaży

Pozdrawiam,

L

konto usunięte

Temat: PROGNOZOWANIE SPRZEDAŻY W FMCG

Łukasz Piecuszek:
Witam,

Mam pytanie nie tyle o umieszczenie osoby prognozującej sprzedaż, ale o to techniczna stronę jej pracy, otóż

byłbym wdzięczny za link / tytuły książek nt. prognozowania sprzedaży

Pozdrawiam,

L
Polecam książki Pawła Dittmanna
Grzegorz Zenka

Grzegorz Zenka Senior Supply Chain
Manager

Temat: PROGNOZOWANIE SPRZEDAŻY W FMCG

Krzysztof B.:
Mam pytanie w jakim dziale umieszczona pozycja człowieka, który zajmuje się prognozowaniem sprzedaży?
Czy jest to dział: sprzedazy, analityki finansowej, logistyki

Cześć Krzychu!
Czy zadomowiłes się już na dobre w wódeczkach?
Jeśli tak - to pora pomyśleć o wdrożeniu S&OP :-)

Pozdrawiam
GZ



Wyślij zaproszenie do