konto usunięte

Temat: Outsourcing w planowaniu transportu

Ostatnio zastanawiam się nad pewnym projektem i chciałbym zapoznać się z Waszym zdaniem. Od razu mówię, że mam na razie ogólny zarys tego co chciałbym zrobić, a w związku z tym szczegóły tego projektu są jeszcze (co najmniej) do dogrania.

Projekt ten ma za zadanie pomagać firmą (produkcyjnym) w planowaniu i realizowaniu dystrybucji. Zazwyczaj każda z firm ma taką komóreczkę organizacyjną pt. "dział logistyki", czy "dział transportu", który za takie działanie odpowiada. Ale wówczas firma ponosi odpowiednie koszty stałe, czy to będą związane z utrzymaniem pracowników, czy taboru.

Planuję zrobić coś na zasadzie przedstawiciela w danej firmie, który by to samo robił co ten dział, ale koszta uzależnione, by były od rezultatu codziennych operacji.

Pytania jakie na tym etapie mi się nasuwają:
1. Czy taka działalność wydaje się z Waszego punktu widzenia interesująca i czy można być konkurencyjnym z dużymi firmami, które działają podobnie, często realizując jedynie sam transport i ewentualnie magazynowanie, bez planowania czy zagłębiania się w szczegóły przebiegu procesów produkcyjnych?

2. Od czego można uzależnić dane koszta zmienne dla danej firmy? Nasuwa mi się proste rozwiązanie - stawka za miejsce paletowe albo tzw. "kilometrówka" odpowiednio powiększona od kosztów przewoźnika.
Jacek Nowak

Jacek Nowak Potrzebujesz
zreorganizować
magazyn, logistykę
:layout, p...

Temat: Outsourcing w planowaniu transportu

W dużych firmach produkcyjnych, jest dział, który zajmuje się planowaniem transportu. Z reguły taki dział korzysta z zewnętrznych firm spedycyjnych. Natomiast taki dział ma doskonałe kontakty z handlowcami i klientami, aby móc optymalizować trasy i koszty. Firma całkowicie zewnętrzna będzie miała problem, aby poukładać takie kontakty. Ty będziesz musiał opłacić ludzi, którzy zajmują się dystrybucją, dołożyć do tego koszty przewoźników, no i zapewne swoją prowizję.
Z reguły dział logistyki czy też transportu oprócz dystrybucji zajmuje się: przygotowaniem dokumentów do odpraw celnych, ustalaniem terminów i godzin dostaw do firmy etc. Mając to wszystko na uwadze ciężko będzie wejść w ten biznes. Natomiast największe firmy, dystrybucję zlecają całkowicie na zewnątrz i wynegocjowaną stawkę za kurs, paletę, paczkę i wejście w ten rynek bez własnego zaplecza do prowadzenia szerokiej dystrybucji będzie trudno. Tym bardziej, że firma, która zajmuje się dystrybucją z reguły zajmuje się także magazynowaniem wyrobów gotowych. Co do kosztów, to w dziale logistyki, składową częścią wynagrodzenia jest premia uzależniona od kosztów dystrybucji. To jest moja opinia i oczywiście, nie musisz się z nią zgadzać.

Następna dyskusja:

WOLNE POWIERZCHNIE - OUTSOU...




Wyślij zaproszenie do