konto usunięte
Temat: Opinie o firmach kurierskich
Ja tam mam inne zdanie. Przecież zlecenie złożone w takiej małej firmie obsługuje i tak duża firma (przykładowo UPS czy DHL) i kierowca podjeżdża po przesyłkę ten sam. Więc dostarczenie przesyłki w idealnym stanie (stan techniczny zależny od obsługi paczki) na pewno nie zależy od firmy pośredniczącej w tym znaczeniu. Jedynie "wyrobienie" się z czasem oraz podejście do klienta- co do tego można mieć wątpliwości.Biorąc pod uwagę, że firma nowa, mała nie ma renomy to można się obawiać, że zlecenie złożone u takiej firmy zostanie obsłużone później, nie w trybie ekspresowym (telefonicznie od ręki).
Co do cen to tym bardziej się nie zgodzę. Mała firma pośrednicząca ma lepsze ceny niż duży DHL bezpośrednio. No chyba, że mówimy od strony jakieś ogromnej korporacji bądź po prostu dużej firmy X która podpisała z DHL umowę bezpośrednio. W takiej sytuacji może ona dostać większe rabaty, niżeli mała firma brokerska, która również ma w ofercie DHL jako, że mała firma na dzień dobry wyrabia małe normy, a duża firma X ma gwarantowane kilkadziesiąt wysyłek w tygodniu.
Na swoim przykładzie mogę jedynie dodać, że złożone zlecenie w Logistic System zostaje wypełnione w systemie UPS, otrzymuje etykietę z systemu UPS i przesyłkę odbiera kierowca UPS tak samo jak zlecenie złożone bezpośrednio w UPS.
Przykład ceny dla paczki 30 kg z Bydgoszczy do Holandii- The Hague
Logistic system: 163 PLN
bezpośrednio w UPS: 786,16 PLN
Podsumowując cena nie zawsze jest taka jaka wydaje się być, a obsługa i realizacja zależy od podejścia osoby przyjmującej zlecenie i sił wyższych (tzw kierowników ;))
Pozdrawiam :)
Sebastian
Nadolski
Kierownik działu
Logistyki
Temat: Opinie o firmach kurierskich
Też coś dodam z mojego doświadczenia, ile ludzi tyle opinii. Wszytko zależy od czestotliwości wyjść i wolumenu.Wiadomo, że jedne firmy kurierskie specjalizują sie w paczkach, czyli mniejsze gabaryty i są bardziej mobilne, inne preferują palety i w tym się lepiej czują.
Ja mam do obsługi paczek UPS, a palety zostawiam Rabenowi. UPS mnie nigdy nie rozczarował, no a z Rabenem, jak to z Rabenem. Czegoś Jasiu nie załadował bo się na wahadło nie zmieściło, lub pojechało w inny kierunek niż powinno, albo utnęło gdzieś i nikt nie wie co się dzieje. Ale to są uroki firmy, w której przerabia się duże wolumeny.
Ktoś kiedyś mi odpowiedział na moje pytanie, a jak tam spedycja u Ciebie , ano jestem w Rabenie bo czego innego szukać.
Przerobiłem współprace z DHL , WINCANTONEM , GEFCO, SIÓDEMKA, DPD, RABEN, GLS, UPS,itd.
No i jednak Raben bo wszędzie jest jednakowo. Bedą chwile gdzie wszystko idzie bez problemów, a bedzie tak, że się zatnie i d...:). Jedyny wyznacznik tego gdzie się jest to cena...
Pozdrawiam.
konto usunięte
Temat: Opinie o firmach kurierskich
kto nigdy nie był w crossdocku w Rabenie w godzinach szczytu, ten nie ma pojęcia jak to wyglądaJanusz Trojanowski LOGISTYK
Temat: Opinie o firmach kurierskich
W prasie fachowej w Niemczech wykoano prosty test: kartonik z bombkami na choinkę w jakiś mało znany zakątek Europy. Testowano wszystkich najwiekszych, więc pozwolę sobie ich nazw nie wymienić bo je znamy. I co ? Nikt nie dowiózł bombek w całości mimo wyraźnych zastrzeżeń podczas nadania. Dwie paczki zginęły, żadna nie doszła na termin! Przypomina się słynny skecz Laskowika i Smolenia o bombkach.... wiec nic dziwnego, ze czasem klienci decyduja sie na tak zwane "małe busy" czyli tak zwanych przewozników ekspresowych bezpośrednich. Pudełeczko włożone do busa i owinięte kocykiem podróżuje sobie przez pół Europy. Ale czy taki był cel konkurowania dawida z goliatem? Wielcy dystrybutorzy paczek kontra Pan Franiu za kierownicą własnego busika?Janusz Trojanowski edytował(a) ten post dnia 12.10.12 o godzinie 19:32Mariusz Duda wół roboczy
Temat: Opinie o firmach kurierskich
Jeśli mogę: http://cafe.allegro.pl/showthread.php?1632347-Oszukani...Ryszard Zielinski
Tomasz G. :)
Temat: Opinie o firmach kurierskich
Mariusz Duda:Zakradł się błąd... Jeśli uważasz, że link powinien działać skontaktuj się z administratorem
Jeśli mogę: http://cafe.allegro.pl/showthread.php?1632347-Oszukani...
nie działa link
Radosław
L.
właściciel firmy,
analityk rynku
Temat: Opinie o firmach kurierskich
Przestrzegam przed praktykami firm przewozowych i absolutnie uczulam na jakiekolwiek "grzecznościowe" pozostawianie paczki pod adresem innym, niż to jest wskazane w liście przewozowym.W ostatnim czasie miałem nieprzyjemność do czynienia z firmą kurierską Siódemka. Kurier okazał się nie być rzetelnym, bowiem w przypadku mojej przesyłki nie wywiązał się z zawartej umowy dostarczenia przesyłki pod wskazany adres, do właściwego adresata i postąpił wbrew regulaminowi firmy. Usługa została zrealizowana w sposób niedbały, niechlujny, przeczący elementarnym standardom ustanowionym przez samą firmę, urągający kanonom rzetelnej przedsiębiorczości.
Kurier firmy "grzecznościowo", bez mojego upoważnienia, dostarczył przesyłkę nie do mnie bezpośrednio, adresata, ale do moich sąsiadów. Byłaby to pewnie połowa biedy gdyby nie fakt, że paczka była uszkodzona, a wraz z nią jej zawartość – laptop. Firma nie chce uwzględnić mojej reklamacji powołując się, że paczka została odebrana – ale że nie przez adresata, to nie jest istotne. Autorki jednej i drugiej odmowy uwzględnienia reklamacji, albo nie znają regulaminu firmy, albo celowo posłużyły się nim wyrywkowo. Nie odniosły się bowiem słowem o fakcie złamania Regulaminu przez kuriera firmy i pomieszały pojęcia. W odmowie uwzględnienia reklamacji stwierdzono bowiem, że "Odbiorca przyjął przesyłkę bez jakichkolwiek zastrzeżeń dotyczących stanu jej opakowania i zawartości". Tyle że w regulaminie Siódemka S.A. w punkcie 1.1. Adresatem jest podmiot wskazany przez Nadawcę jako odbiorca Przesyłki. W tym konkretnym przypadku mojej przesyłki odbiorca nie był jej adresatem.
Zasadniczą kwestią w sprawie jest fakt, że kurier nie dopełnił obowiązku dostarczenia przesyłki bezpośrednio do moich rąk – rąk adresata, przez co uniemożliwił mi niezwłoczny, w obecności kuriera, ogląd stanu przesyłki. Nadto, podważył moje zaufanie do firmy, bowiem bez pytania pozostawił przesyłkę pod adresem innym, niż to było wskazane w liście przewozowym. De facto, nie wziął odpowiedzialności za przesyłkę odpowiednio opłaconą i zleconą do przekazania do konkretnej osoby pod konkretnym adresem.
Zgodnie z punktem 8 [Osoba uprawniona do odbioru] Regulaminu "za osobę uprawnioną do odbioru Przesyłek w szczególności rozumie się w przypadku (i) osób fizycznych (bo taką osobą jestem): członków najbliższej rodziny Adresata (w tym małżonka, dziecko, wnuka, prawnuka, rodzica, dziadka, pradziadka oraz osobę pozostającą we wspólnym pożyciu z Adresatem); (...)." Jakkolwiek nie patrzeć, moi sąsiedzi nie spełniają w żaden sposób warunków tego zapisu.
Nadto, zgodnie z punktem 16.4. [Doręczenie] wspomnianego Regulaminu "Siódemka doręcza Przesyłki Kurierskie bezpośrednio do rąk Adresata lub osobie uprawnionej do odbioru. W razie nieobecności Adresata pod adresem podanym w Przesyłce Kurierskiej, Siódemka pozostawi informację (tzw. awizo) o tym, że Adresat lub osoba uprawniona do odbioru; (i) może odebrać Przesyłkę Kurierską w ciągu kolejnych 3 Dni Roboczych we wskazanym miejscu i czasie; lub (ii) uzgodnić z Siódemką ponowną próbę doręczenia Przesyłki Kurierskiej." Kurier nie posiadał żadnego udzielonego przeze mnie uprawnienia do pozostawienia przesyłki pod innym adresem, niż to było wskazane w liście przewozowym, nie miał więc prawa pozostawiać przesyłki gdzie indziej niż w liście przewozowym. Regulamin w ogóle nie dopuszcza możliwości pozostawienia przesyłki pod adresem innym niż został podany przez Nadawcę (bez udzielonego upoważnienia)! Kurier powinien był zatem pozostawić awizo.
Punkt 16.7. [Badanie Przesyłki Kurierskiej] stanowi, iż "Przed wydaniem Przesyłki Kurierskiej Siódemka umożliwi na prośbę Adresata zbadanie stanu Przesyłki Kurierskiej w celu stwierdzenia czy zewnętrzne opakowanie Przesyłki Kurierskiej zostało naruszone." Nie mogłem sprawdzić stanu przesyłki, skoro przesyłka nie trafiła do moich rąk – rąk adresata. Sąsiad nie był adresatem, nie wiedział, co to za przesyłka, co zawiera i nie musiał być zainteresowany sprawdzaniem stanu nie jego przesyłki. Ale przyjął przesyłkę "grzecznościowo" od kuriera, który nie miał ku temu upoważnienia. Jednak to kurier firmy Siódemka był zobowiązany na podstawie zawartej umowy, na podstawie Regulaminu firmy, do właściwego zrealizowania usługi, a tak nie uczynił.
Pracownicy Siódemka nie chcą ponieść konsekwencji swojej niekompetencji, argumenty te ich nie przekonują i migają się od podjęcia odpowiedzialności za niechlujnie zrealizowaną usługę.
Działanie kuriera polegające na dostarczeniu przesyłki na adres inny i adresatowi innemu niż został wskazany w liście przewozowym uznaję za świadome, celowe działanie uniemożliwiające mi bezpośrednio skorzystanie z zapisanego w Regulaminie firmy Siódemka S.A. elementarnego prawa do sprawdzenia w jego obecności stanu przesyłki. Po to jest podany adres w liście przewozowym i po to jest usługa kurierska, by dana przesyłka trafiła bezpośrednio w ręce adresata. Z formalnego punktu widzenia, do dnia dzisiejszego nie otrzymałem swojej przesyłki od Siódemka S.A.
Siódemka szczyci się Laurem Klienta 2012 Grand Prix, Firmą Przyjazną Klientowi, Przedsiębiorstwem Fair Play, jednak wg mnie ktoś albo zwyczajnie pomylił się przyznając te wyróżnienia, albo są one gówno warte.Ten post został edytowany przez Autora dnia 06.10.13 o godzinie 18:23
Przemyslaw
M.
Jest osobą która
odważnie czerpie
pełną garścią z
doświ...
Temat: Opinie o firmach kurierskich
W ostatnim czasie miałem nieprzyjemność do czynienia z firmami kurierskimi1 firma shenker nie polecam gdyż kurierzy tej firmy przyjeżdżają o której im pasuje a nie o ustalonej godzinie z BOK Kurier okazał się nie być rzetelnym, bowiem w przypadku mojej przesyłki nie wywiązał się z zawartej umowy dostarczenia przesyłki pod wskazany adresat jest podmiot wskazany przez Nadawcę jako odbiorca Przesyłki, do właściwego adresata i postąpił wbrew regulaminowi firmy. i nie interesował się a Usługa została zrealizowana w sposób niedbały, niechlujny, przeczący elementarnym standardom ustanowionym przez samą firmę, urągający kanonom rzetelnej przedsiębiorczości.
2 DHL + Nie mogłem sprawdzić stanu przesyłki, skoro przesyłka nie trafiła do moich rąk – adresata. Nie Mogłem sprawdzić w jakim stanie stanie dotarła do mnie przesyłka i nie był zainteresowany . Tylko chciał jak najszybciej wyjść Jednak to kurier firmy DHL był zobowiązany na podstawie zawartej umowy, na podstawie Regulaminu firmy, do właściwego zrealizowania usługi, a tak nie uczynił.
Marian Dąbrowski właściciel, FHU
Temat: Opinie o firmach kurierskich
Ostatnio miałem niestety kilka razy z przesyłkami międzynarodowymi. Korzystałem z Kurier-Euro sp z o.o . Niestety doświadczenia są nie najlepsze . Pierwszy przypadek Pani prawdopodobnie zapomniała zlecić odbiór przesyłki w Niemczech i nie pomogły telefony , monity Pani ściemnia o mailach aby jej przesłać bo nie jest w biurze . Kurier dotarł nazajutrz w ostatniej chwili przed wyjazdem na lotnisko . Z historii po numerze stwierdzono , że istotnie zlecenie złożono z opóźnieniem. Niestety bezpośrednio w DPD jest dużo drożej. Ostatnio zamawiam po raz kolejny i szok cena 21,90 Euro lub 110 zł . Na maila dlaczego tak jest i po ile liczycie kurs Euro Pani odpowiada - "można zapłacić w Euro" taki też przelew zrobiłem. Nie bedę płacił ok 5zł za 1Euro. Zobaczymy czy przesyłka będzie odebrana w terminie . Szkoda , że firmy kurierskie tracą klientów na takich pośrednikach. Wysyłałem do Niemiec w serwisie Furgonetka i byłem zadowolony no ale koszt w drugą stronę zdecydowanie większy. Tam system od razu potwierdza rezerwację pełna przejrzystość no ale nie będę przepłacał.Marcin Piekarczyk sprzęt medyczny
Temat: Opinie o firmach kurierskich
Sebastian N.:
Też coś dodam z mojego doświadczenia, ile ludzi tyle opinii. Wszytko zależy od czestotliwości wyjść i wolumenu.
Wiadomo, że jedne firmy kurierskie specjalizują sie w paczkach, czyli mniejsze gabaryty i są bardziej mobilne, inne preferują palety i w tym się lepiej czują.
Ja mam do obsługi paczek UPS, a palety zostawiam Rabenowi. UPS mnie nigdy nie rozczarował, no a z Rabenem, jak to z Rabenem. Czegoś Jasiu nie załadował bo się na wahadło nie zmieściło, lub pojechało w inny kierunek niż powinno, albo utnęło gdzieś i nikt nie wie co się dzieje. Ale to są uroki firmy, w której przerabia się duże wolumeny.
Ktoś kiedyś mi odpowiedział na moje pytanie, a jak tam spedycja u Ciebie , ano jestem w Rabenie bo czego innego szukać.
Przerobiłem współprace z DHL , WINCANTONEM , GEFCO, SIÓDEMKA, DPD, RABEN, GLS, UPS,itd.
No i jednak Raben bo wszędzie jest jednakowo. Bedą chwile gdzie wszystko idzie bez problemów, a bedzie tak, że się zatnie i d...:). Jedyny wyznacznik tego gdzie się jest to cena...
Pozdrawiam.
Widzę, ze ma Pan spore doświadczenie :) Korzystał Pan może z usług OCS? Zastanawiamy się (jako firma) nad współpracą z nimi. OCS ma szeroki wachlarz usług, opcję monitorowania przesyłki. Ciekawy jestem tylko jak to wygląda w praktyce. W miarę możliwości proszę o podpowiedź.
Sebastian
Nadolski
Kierownik działu
Logistyki
Temat: Opinie o firmach kurierskich
Witam, niestety nie . Teraz będę testował DPD na drobnicy, a przekonali mnie stawkami. Zobaczymy czy serwis będą mieli równie dobry co UPS. Jeżeli tak, to trochę kasy zostaje w kieszeni :) i będę polecał.Temat: Opinie o firmach kurierskich
http://kito.pl - firma z podejściem. Mówisz co masz i dostajesz poradę a sprzedaż zaczyna się po tym jak uzgodnicie co jest Tobie potrzebne. Firma lokalna, zasięg ogólnoświatowy. Paczki, palety, full'e, kontenery. Na pierwszy rzut oka - brak portalu do nadań - na drugi, fachowa obsługa i narzędzia zupełnie nie gorsze od błyszczących portalików i zachęt niską ceną. Co ważne. Firma z licencją na wykonywanie zawodu jakiej brak niejednemu z największych.Temat: Opinie o firmach kurierskich
Sebastian N.:
Witam, niestety nie . Teraz będę testował DPD na drobnicy, a przekonali mnie stawkami. Zobaczymy czy serwis będą mieli równie dobry co UPS. Jeżeli tak, to trochę kasy zostaje w kieszeni :) i będę polecał.
A co to jest drobnica ? :)
Temat: Opinie o firmach kurierskich
Janusz T.:
W prasie fachowej w Niemczech wykoano prosty test: kartonik z bombkami na choinkę w jakiś mało znany zakątek Europy. Testowano wszystkich najwiekszych, więc pozwolę sobie ich nazw nie wymienić bo je znamy. I co ? Nikt nie dowiózł bombek w całości mimo wyraźnych zastrzeżeń podczas nadania. Dwie paczki zginęły, żadna nie doszła na termin! Przypomina się słynny skecz Laskowika i Smolenia o bombkach.... wiec nic dziwnego, ze czasem klienci decyduja sie na tak zwane "małe busy" czyli tak zwanych przewozników ekspresowych bezpośrednich. Pudełeczko włożone do busa i owinięte kocykiem podróżuje sobie przez pół Europy. Ale czy taki był cel konkurowania dawida z goliatem? Wielcy dystrybutorzy paczek kontra Pan Franiu za kierownicą własnego busika?
Obawiam się ,że łatwiej też "zwalić" na operatora zapominając ,że towar łatwy do zniszczenia należy solidnie zabezpieczyć. Obecnie koszty opakowań fachowych na miarę oscylują w okolicach 3-6 pln ale po co płacić za opakowanie, lepiej zarzucić operatorowi fuszerkę.
Prawda jest taka ,że paczka upadająca z wysokości odpowiadającej wyprostowanym wzdłuż tułowia rękom (czyli między pasem a kolanami) nie powinna ulec uszkodzeniu jeżeli jest poprawnie zapakowana.
Nie reprezentuję firmy kurierskiej, patrzę obiektywnie.
Sebastian
Nadolski
Kierownik działu
Logistyki
Temat: Opinie o firmach kurierskich
Maciej K.:
http://kito.pl - firma z podejściem. Mówisz co masz i dostajesz poradę a sprzedaż zaczyna się po tym jak uzgodnicie co jest Tobie potrzebne. Firma lokalna, zasięg ogólnoświatowy. Paczki, palety, full'e, kontenery. Na pierwszy rzut oka - brak portalu do nadań - na drugi, fachowa obsługa i narzędzia zupełnie nie gorsze od błyszczących portalików i zachęt niską ceną. Co ważne. Firma z licencją na wykonywanie zawodu jakiej brak niejednemu z największych.
Pytanie o działalność firmy Kito, czy mają i jak mają rozwiniętą sieć kurierów, Jeżeli jest taka idealna dlaczego nie słychać o niej i dlaczego agresywnie nie wchodzi na rynek próbując konkurować z większymi? Na ich stronie raczej słabo o konkretne informacje . Czy to nie jest podwykonawca jakiegoś większego operatora?
Sebastian
Nadolski
Kierownik działu
Logistyki
Temat: Opinie o firmach kurierskich
Maciej K.:
Janusz T.:
W prasie fachowej w Niemczech wykoano prosty test: kartonik z bombkami na choinkę w jakiś mało znany zakątek Europy. Testowano wszystkich najwiekszych, więc pozwolę sobie ich nazw nie wymienić bo je znamy. I co ? Nikt nie dowiózł bombek w całości mimo wyraźnych zastrzeżeń podczas nadania. Dwie paczki zginęły, żadna nie doszła na termin! Przypomina się słynny skecz Laskowika i Smolenia o bombkach.... wiec nic dziwnego, ze czasem klienci decyduja sie na tak zwane "małe busy" czyli tak zwanych przewozników ekspresowych bezpośrednich. Pudełeczko włożone do busa i owinięte kocykiem podróżuje sobie przez pół Europy. Ale czy taki był cel konkurowania dawida z goliatem? Wielcy dystrybutorzy paczek kontra Pan Franiu za kierownicą własnego busika?
Obawiam się ,że łatwiej też "zwalić" na operatora zapominając ,że towar łatwy do zniszczenia należy solidnie zabezpieczyć. Obecnie koszty opakowań fachowych na miarę oscylują w okolicach 3-6 pln ale po co płacić za opakowanie, lepiej zarzucić operatorowi fuszerkę.
Prawda jest taka ,że paczka upadająca z wysokości odpowiadającej wyprostowanym wzdłuż tułowia rękom (czyli między pasem a kolanami) nie powinna ulec uszkodzeniu jeżeli jest poprawnie zapakowana.
Nie reprezentuję firmy kurierskiej, patrzę obiektywnie.
Raczej prawda jest taka, że jeżeli ktoś podejmuje się usług kurierski to przejęty towar klienta powinien w całym łacuchu dostaw traktować jednakowo, czyli z godnie z opisem na kartonie i logiką. Nie przewozimy worka z kartoflami, ale brak czasu, ograniczenia sprzętowe, miejsca i myślenia ludzi czyni uszkodzenia...
Sebastian
Nadolski
Kierownik działu
Logistyki
Temat: Opinie o firmach kurierskich
Maciej K.:odsyłam kolegę do lektury ew. do dużego operatora logistyczne na wycieczkę , wtedy można się dowiedzieć jak wygląda drobnica, "fulle" "cross dock. ", logistyka kontraktowa, itd.
Sebastian N.:
Witam, niestety nie . Teraz będę testował DPD na drobnicy, a przekonali mnie stawkami. Zobaczymy czy serwis będą mieli równie dobry co UPS. Jeżeli tak, to trochę kasy zostaje w kieszeni :) i będę polecał.
A co to jest drobnica ? :)
konto usunięte
Temat: Opinie o firmach kurierskich
Hej,większość uszkodzeń w przesyłkach kurierskich to:
- złe zabezpieczenie produktu przez nadawcę
- automatyzacja w procesie / sortery - tutaj firmom jednak bardziej opłaca się zapłacić odszkodowanie za kilka uszkodzonych paczek, niż kilkaset tysięcy paczek dziennie przerzucać ręcznie
to że kurierowi upadnie paczka ma tutaj najmniejsze znaczenie :)
Podobne tematy
Następna dyskusja: