Temat: Opinie o firmach kurierskich
Słuchajcie - Postawcie się w roli kuriera (mam doświadczenie i w firmie kurierskiej jako dystpozytor i bardzo często obecnie korzystam z firm kurierskich i wszelkie operacyjne sprawy mam powiedzmy "obcykane")
na logikę:
1. czy będąc kurierem i masz jechać do powiedzmy 30 firm dziennie odebrać paczki wiesz że jest poślizg (również nie tylko z winy kuriera bo ktośtam jeszcze sobie paczuszkę ostatnią kończy - nawet w każdej firmie niech poczeka 5 minut to już się w skali dnia robi średnio 50 minut poślizgu)
ad. 1 Flota między magazynami wyjeżdża o określonej godzinie więc jak kurier się spóźnia z paczkami które zebrał w ciągu dnia to spóźnia się całe auto liniowe i wtedy nie tracisz na paczkach tylko Ty tylko również 100 innych firm dla których te paczki miały być rozwiezione.
2. Każdy kient zamawiając kuriera MA MIEĆ PACZKĘ GOTOWĄ (chyba że jest klientem który paczki wydaje codziennie i tak ma umowę) - wiec jak ktoś spodziewa się coś w stylu "aa zadzwonie rano żeby zamówić sobie kuriera po 1 liścik" i dobrze wie że zanim przygotuje dokumenty to jest minimum 15 (wiec nie dziwcie się kurierowi że jak on jeździ do tej firmy i wie że jakaś Pani w sekretariacie nigdy tej 1 mizernej paczki nie ma gotowej to oleje tą firmę przez to aby nie bylo poślizgu ze 100 innych paczek. - to nie jest tak że Ty płacisz to wymagasz tylko weź pod uwagę iż są pewne standardy.
3. Każdy chciałby wydawać paczki jak najpóźniej ale nie jest możliwe aby kurierzy zaczęli odbiory najwcześniej o 15stej abyś wszystko zdążył. - wypisz sobie zamówienia dzień wcześniej i wydrukuj list przewozowy aby magazynierzy od 6.00 czy 8.00 mieli już co robić !! Czy ktoś zdążyłby zacząć odbiory od wszystkich klientów o 15 (8 godzin zbierania to już godzina 23) + dojazd na bazę (ok 1 godzine - jest już 0.00) + paczki trzeba przesortować (powiedzmy 2 godziny - jest już 2 w nocy ) + załadować na auto liniowe (0,5 godziny - jest juz 2.30 ) + auto liniowe na linii O. Kraków -> O. Warszawa (ok. 4 godziny - jest już 6.30) rozładować na magazynie (0,5 godziny- jest już 7.00) + przesortować na kurierów którzy dostarczają paczki ?? (ok 2 godziny - jest już 9.00 ) - NAGLE JEST JUŻ GODZINA 9.00 i to przy mega dobrych wiatrach i po najprostrzej lini KRK->WAW ( a co np KRK->SZC ??)
4. Jeżeli ktoś już zrozumiał jak zorganizowane są firmy kurierskie po moim opisie z pkt 3. to nadal będzie ktoś rządał że skoro masz raptem 10 paczek miesięcznie i będziesz rządał aby Cię nosili na rękach i całowali ?? ważniejsza jest Twoja 1 paczka czy paczki od firmy która nada ich 100 jednego dnia ??
5. OGROMNA PROŚBA ---> NIE NAZYWAJCIE FIRM SPEDYCYJNYCH FIRMAMI KURIERSKIMI I ODWROTNIE. I jeżeli ktoś potrzebuje kilka razy coś wysłać w miesiącu to niech zrozumie że będzie gorzej traktowany...
6. Najlepiej rozmawiać z pracownikami kurierki po ludzku i będąc trochę wyrozumiałym...
7. Minusa u mnie mają firmy kurierskie które chcąc zaoszczędzić otwierają 1 call center bo dużo tracą na tym. ( pracownicy będąc na miejscu są bardziej w stanie zareagować i być "w temacie" niż Ci co sobie odbiorą telefon w lublinie a problem rozgrywa się w Kielcach...)
Piotr Sobutka edytował(a) ten post dnia 25.02.11 o godzinie 18:51