Temat: LPG do diesla
@ Mariusz Łazarski
Jeżeli chodzi o finanse, to najbardziej sugestywne są cyferki ;)
@ Jerzy Adamiak
Nie rozpisywałem się, ponieważ autor wątku stwierdził, że szczegóły techniczne go nie interesują - a one odgrywają kluczową rolę. Skoro jednak temat jest dla kolegów interesujący, to nie widzę przeszkód, aby parę słów na ten temat napisać. Sam ekspertem ani inżynierem nie jestem, ale miałem z tym styczność bezpośrednią - założyłem taką instalację w paru autach z floty.
@ Bartłomiej Guźniczak
Zgadzam się z opinią, że rozwiązanie jest mało popularne. Sam się długo wahałem, bo koszty założenia są niebagatelne. Dzieje się tak też być może dlatego, że sprawdza się ono w ciągnikach wyrabiających przynajmniej kilka tys. km miesięcznie. Zwrot całej instalacji to mniej więcej 20-25 tys. km - więc jednemu zwróci się w dwa miesiące, innemu zajmie to więcej czasu.
Oczywiście, że silnik nie pracuje na samym LPG. Pracuje na mieszance w proporcjach 80% ON i 20% LPG. Jeżeli mówimy o ciągnikach siodłowych, to z miejscem ładunkowym problemu nie ma.
Może kolega napisać coś więcej na temat tych silników z zapłonem samoczynnym? Chętnie rozważę kolejną innowację ;)