Filip R.

Filip R. Członek Zarządu,
PROTiM

Temat: Logistyka wewnątrzzakładowa - rozwiązania przynoszące...

Cześć.

Jak mniemam większość tutaj specjalizuje się w logistyce w skali makro. Ja jednak chciałem Was nieco zainteresować zagadnieniami związanymi głównie z transportem wewnętrznym.
Jest szereg rozwiązań, które pomagają obniżyć koszty i zwiększyć bezpieczeństwo w transporcie wewnętrznym a zwłaszcza w tranporcie palet.
Głównie chodzi tu o zastąpienie tradycyjnego wózka z operatorem, bezobsługowym wózkiem automatycznym do palet lub przenośnikiem do palet.
Zależnie od dwóch czynników, tzn. ilość palet w jednostce czasu oraz odległości - rozwiązania te stanowią dla siebie alternatywę.
Dodatkowo są stosowane rozwiązania takie jak np.
- automatyczne magazynki pustych palet potrafiące zarówno układać stosy palet jak i je rozkładać
- manipulatory do palet pozwalające wprowadzać lżejsze palety przy pomocy tzw. "pieska" na poziom 300-800mm a nawet i wyżej.
- testery nośności palet (sprawdzające czy paleta nie jest uszkodzona)

Zainteresowanych zapraszam do kontaktu, postaramy się pomóc w kwestiach związanych z transportem wewnętrznym.

Pozdrawiam
FilipFilip Rogiewicz edytował(a) ten post dnia 06.10.09 o godzinie 09:43

konto usunięte

Temat: Logistyka wewnątrzzakładowa - rozwiązania przynoszące...

Witam Panie Filipie,
Mam pytanie. Pisze Pan że ma zna Pan rozwiązanie pozwalające na "zastąpienie tradycyjnego wózka z operatorem". Co mam rozumiec przez wózek tradycyjny..? Czy jest to ciągnik roro?, wózek widłowy tradycyjny?, a może wózek tzw. reachtruck?
Proszę o przybliżenie rozwiązań reklamowanych przez Pana.
Pozdrawiam i życzę miłego dnia.
Radek Pacut
Filip R.

Filip R. Członek Zarządu,
PROTiM

Temat: Logistyka wewnątrzzakładowa - rozwiązania przynoszące...

Radosław Pacut:
Witam Panie Filipie,
Mam pytanie. Pisze Pan że ma zna Pan rozwiązanie pozwalające na "zastąpienie tradycyjnego wózka z operatorem". Co mam rozumiec przez wózek tradycyjny..? Czy jest to ciągnik roro?, wózek widłowy tradycyjny?, a może wózek tzw. reachtruck?
Proszę o przybliżenie rozwiązań reklamowanych przez Pana.
Pozdrawiam i życzę miłego dnia.
Radek Pacut

Panie Radku.

Głównie mam tu na myśli zastąpienie wózka widłowego tradycyjnego. Oczywiście reach trucki też mogą być zastępowane, jednakże to już są przypadki raczej związane z układnicami automatycznymi.
W rozwiązaniu, którym chciałem Was tutaj zainteresować zastępuje się żmudną pracę wózka jeżdżącego z punktu A do punktu B (stała trasa transportu).
Często w zakładach z takich lub innych względów nie można postawić długiego przenośnika transportującego palety (np. przejścia komunikacyjne, krzyżujące się trasy komunikacyjne). Z drugiej strony jeśli przepływ palet nie wymaga jakiejś dużej wydajności a jednak trzeba je wozić pomiędzy dwoma stałymi punktami, to budowa długiego przenośnika nie opłaca się.
W takich właśnie miejscach często kalkuluje się stosować wózek torowy automatyczny, który zależnie od konfiguracji może sam pobierać paletę z poprzedzającego urządzenia i sam ją rozładowywać na urządzenie znajdujące się za nim.
Zaletami takiego rozwiązania są:

1. możliwość krzyżowania tras
2. przejścia komunikacyjne (wózki takie wyposażone są w skaner ruchu i zatrzymują się automatycznie gdy widzą przeszkodę)
3. cena (sporo tańsze niż alternatywne długie transporty przenośnikami)
4. możliwość automatyzacji w wymaganym zakresie
5. nie niszczenie palet i towarów przy przeładunkach (np. pobranie przez tradycyjnego widlaka w punkcie A, przewiezienie do punktu B, rozładowanie w punkcie B - to co najmniej dwie okazje do uszkodzenia palety z ładunkiem)
6. zdecydowanie niższe koszty niż tradycyjny wózek widłowy.

Oczywiście gdy w punkcie zdania należy umieścić paletę na jakimś wyższym poziomie (np. na wysokości 3m) można zastosować stały elewator do palet. Cały czas jednak przy założeniu, że punkt poboru i zdania palety jest stały.

Co ciekawe, wózki torowe mogą poruszać się również pod górę i w dół po powierzchni pochyłej. Zasada powiedzmy taka jak kolejka na Gubałówkę, czyli mimo że wózek jedzie pod górę to paleta jest utrzymana w pozycji poziomej (towar nie spada)

Są też bardziej zaawansowane wózki, które poruszają się na podstawie tras indukcyjnych, bądź kierowanych laserem. Takie rozwiązania są jednak niewspółmiernie droższe.

Panie Radku. W razie chęci bliższego zapoznania się z tematem proszę o kontakt bezpośredni ze mną, zawsze możemy się spotkać i spróbować rozwiązać Państwa problemy jeśli takowe macie.

Pozdrawiam
Filip

konto usunięte

Temat: Logistyka wewnątrzzakładowa - rozwiązania przynoszące...

Witam,
A dysponuje Pan może jakimś urządzeniem, które można by użyć do rozładunku stojaka specjalistycznego an deski rozdzielcze z zestawu. Stojak posiada prowadnice na widły i jest on ściągany przy użyciu zwykłego wózka widłowego. Następnie chcielibyśmy załadować ten stojak na wózki AGV. A następnie dowieżć go wózkiem AGV do linii montażowej. Czy Pana firma posiada takie rozwiązania?
Pozdrawiam
Radek Pacut

konto usunięte

Temat: Logistyka wewnątrzzakładowa - rozwiązania przynoszące...

Proszę o podanie mi Pana nr kontaktowego + email. Ja przedstawię Panu obszary gdzie można by wprowadzić automatyzacje transportu. Pozdrawiam
Radek Pacut
Filip R.

Filip R. Członek Zarządu,
PROTiM

Temat: Logistyka wewnątrzzakładowa - rozwiązania przynoszące...

Panie Radku.

Numer telefonu i adres mailowy podeślę Panu na skrzynkę osobistą w Golden Line.
Myślę, że jesteśmy w stanie znaleźć rozwiązanie o które Pan pyta, jednakże zanim wypowiem się ostatecznie chciałbym zapoznać się bliżej z tematem.
Projektujemy i produkujemy urządzenia takie jak destackery (desztaplarki), które pełnią podobną fukcję do opisanej przez Pana.



Wyślij zaproszenie do