Robert Szostak

Robert Szostak Zastępca Kierownika
Działu Zakupów i
Logistyki, Graham
Pa...

Temat: Konosament, kontener 40', rozladunek

Witam,

Ostatnio otrzymałem informację od spedytora, że nie mogę zdjąć kontenera z samochodu we własnym zakresie w celu wyładunku towaru. Podobno jest to zawarte w przepisach związanych z konosamentem.
Czy ktoś zna te przepisy?

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Konosament, kontener 40', rozladunek

Witam

Czym tłumaczył swoje stanowisko spedytor?

Wg mnie, spedytor chciałby spawdzić stan pzesyłki przed rozplombowaniem

Pozdrowienia
Robert

konto usunięte

Temat: Konosament, kontener 40', rozladunek

Robert S.:
Witam,

Ostatnio otrzymałem informację od spedytora, że nie mogę zdjąć kontenera z samochodu we własnym zakresie w celu wyładunku towaru. Podobno jest to zawarte w przepisach związanych z konosamentem.
Czy ktoś zna te przepisy?

Pozdrawiam
Sprawdź hasło ,,bill of lading" (B/L) - tam najprawdopodobniej
znajdziesz odpowiedź dlaczego nie masz zgody;więcej pomóc nie jestem w stanie
pzdr
Katarzyna B.

Katarzyna B. mój bardzo
profesjonalny
opis...

Temat: Konosament, kontener 40', rozladunek

BL to dokument potwierdzający przyjęcie towaru na statek i zobowiązanie wydania go uprawnionemu odbiorcy w porcie przeznaczenia.
Określa niejako status prawny pomiędzy przewoźnikiem a odbiorcą towaru - jest dowodem zawarcia umowy o przewóz.
jeżeli towar należał do Ciebie, to nie bardzo rozumiem o co mu chodziło.
Kajetan Jagłowski

Kajetan Jagłowski wykładowca - umowa o
dzieło, Wyższa
Szkoła Bankowa w
Gdańsku

Temat: Konosament, kontener 40', rozladunek

Robert

chodzi zapewne o warunki konosamentowe. to są te zapisy bardzo drobnym drukiem na drugiej stronie konosamentu:)
Jednak wydaje mi się, że spedytor bał się poprostu, że możesz uszkodzić kontener w czasie rozładunku i wówczas on musiałby pokryć koszty naprawy puszki.
Nie ma to nic wspólnego z własnością towaru, kontener pozostający w gestii spedytora musi powrócić na wskazany przez armatora terminal w stanie nie gorszym niż został mu przekazany do użytkowania.

pozdr
Kajetan
Bogdan A.

Bogdan A. Sea and Air Freight
Director

Temat: Konosament, kontener 40', rozladunek

najprościej poprosić tego spedytora o przedstwienie przepisów na które się powołuje :-)
Robert Szostak

Robert Szostak Zastępca Kierownika
Działu Zakupów i
Logistyki, Graham
Pa...

Temat: Konosament, kontener 40', rozladunek

Dokładnie tak zrobiłem i do chwili obecnej czekam na wyjaśnienia.
Podzielę się uzyskaną odpowiedzią.
Witold Kłosiński

Witold Kłosiński spedytor (głównie)
morski

Temat: Konosament, kontener 40', rozladunek

wg mnie w warunkach konosamentowych (pierwsza strona kazdego konosamentu, choc wydawac by sie moglo ze druga) nic nie ma o tym, czy mozna kontener zdjac z samochodu, czy nie. Obejmuje on warunki przewozu i odnosi sie co najwyzej do odpowiedzialnosci nadawcy/odbiorcy za uszkodzenie kontenera. Spedytor bal sie niestandardowej operacji i zakazal Ci jej z obawy na uszkodzenia.
Ja zmienilbym spedytora, ale wczesniej sprawdzilbym, czy rzeczywiscie poradze sobie z bezawaryjnym zdjeciem puszki z ladunkiem z samochodu. Nawet jezeli nie przekroczy nosnosci sztaplarki, to ladunek nierownomiernie zasztauowany moze ja przewrocic. Suwnica zalatwia sprawe.
Bogdan A.

Bogdan A. Sea and Air Freight
Director

Temat: Konosament, kontener 40', rozladunek

Nie wiem czy Twój spedytor już się odezwał, ale jak przemyślałem raz jeszcze sprawę, to ja na jego miejscu bym się powołał na fakt, że kontener nie jest Twoją własnością w związku z tym wszelkie operacje odnośnie jego przeładunku wymagają zgody jego własciela czyli w tym przypadku armatora.Takie zasady mogą być podyktowane np. wymogami bezpieczestwa na co zwrócił uwagę Witek.
Ulka D.

Ulka D. Administrator
Sprzedaży, Supply
Chain ---- szukam
pracy

Temat: Konosament, kontener 40', rozladunek

A według którego incoterms'u miałeś transport? Do ktorego miejsca spedytor odpowiada za ładunek? Spradź to.
Witold Kłosiński

Witold Kłosiński spedytor (głównie)
morski

Temat: Konosament, kontener 40', rozladunek

Bogdan A.:
Nie wiem czy Twój spedytor już się odezwał, ale jak przemyślałem raz jeszcze sprawę, to ja na jego miejscu bym się powołał na fakt, że kontener nie jest Twoją własnością w związku z tym wszelkie operacje odnośnie jego przeładunku wymagają zgody jego własciela czyli w tym przypadku armatora.Takie zasady mogą być podyktowane np. wymogami bezpieczestwa na co zwrócił uwagę Witek.

Racja. Mozna spytac armatora skoro spedytor powoluje sie na warunki konosamentowe, ale i tak na zdjecie kont. musi zezwolic spedytor, bo to on odpowiada za jego zwrot na depot w nalezytym stanie. W tym przypadku widac, ze sie czegos boi. Najprawdopodobniej tego, ze kont. zostanie przez Ciebie uszkodzony lub "skonfiskowany", a na samochodzie jest bezpiecznie.

Ad.Ulka D. Rodzaj Incoterms'u nie ma w tym przypadku znaczenia. Towar zostal juz dostarczony, a kwestia rozbija sie o wyladunek, ktory jest w gestii odbiorcy.

A przy okazji, to szukam pracy w spedycji morskiej w Trojmiescie. Moze macie cos?
Ulka D.

Ulka D. Administrator
Sprzedaży, Supply
Chain ---- szukam
pracy

Temat: Konosament, kontener 40', rozladunek

Ad.Ulka D. Rodzaj Incoterms'u nie ma w tym przypadku znaczenia. Towar zostal juz dostarczony, a kwestia rozbija sie o wyladunek, ktory jest w gestii odbiorcy.

Jeśli ten incoterm to DEQ to nie jest w gestii odbiorcy.

Następna dyskusja:

kontener do Chin...




Wyślij zaproszenie do