Przemysław Konieczny

Przemysław Konieczny Business consultant
SAP (PM, DMS,
LE-TRA, ABAP)

Temat: Jaki Wsk. POKRYCIA

Witam

Po zrealizowaniu analizy ABC (według częstości pobrań w czasie kompletacji) dla pewnej grupy asortymentów, należny dobrać wielkość wskaźnika pokrycia.

Wskaźnik pokrycia przedstawia na ile dni starcza zapasu lub co ile dni należny odnowić zapas danego asortymentu. (jednostką jest [dni])

Pytanie jest następujące......

Dla grupy "A" wskaźnik powinien być większy od "B" i "C", czy mniejszy.....
Pytanie wydaje się banalne, jednak po wzięciu pod uwagę dynamiki przepływu oraz innych parametrów asortymentów grupy A ......

Pozdrawiam
Radosław Piwowarski

Radosław Piwowarski Operations Manager

Temat: Jaki Wsk. POKRYCIA

A jakim wzorem obliczasz wskaźnik pokrycia potrzeb zapasem?

A 80%
B 15%
C 5%

Są i przypadki gdzie liczebność grupy A odpowiadającej za 80% wielkości wydań jest mniejsza niż 5% i na odwrót - liczebność grupy A realizującej 80% pobrań może przekraczać 40% i więcej.Radosław Piwowarski edytował(a) ten post dnia 22.02.11 o godzinie 19:40

konto usunięte

Temat: Jaki Wsk. POKRYCIA

A jaki związek ma wskaźnik pokrycia z analizą ABC?

Generalnie zapas powinien pokrywać przewidywany popyt w okresie między dostawami (ten okres może zależeć od wielu zmiennych, często jest dobierany ze względu na opłacalność transportu vs. koszt magazynowania), plus zapas bezpieczeństwa, który zależy od fluktuacji (odchyleń) realnej sprzedaży od planowanej.

Zdarza się, że popularny towar, zbywany w dużych ilościach, sprzedaje się na tyle stabilnie, że zapas bezpieczeństwa może być bardzo mały, i na odwrót - towar kategorii "C" charakteryzuje się dużymi wahaniami (to się wcale nie sprzedaje, to od razu w dużej ilości). Przy założeniu jednakowego KPI jakości serwisu dla całego asortymentu, wskaźnik pokrycia w tym drugim przypadku będzie dużo większy, niż w pierwszym.

Ale jeszcze raz powtórzę - nie ma to nic wspólnego z ABC, a bardziej z charakterystyką krzywej popytu dla danego SKU.

Następna dyskusja:

2L produktu ADR - Jaki prz...




Wyślij zaproszenie do