konto usunięte

Temat: Inventory control / Kontrola zapasów w przesiębiorstwie...

Witam.

Interesuje mnie:

1) w jaki sposób zorganizowane są jednostki/działy/komórki w Waszych firmach odpowiedzialne za kontrolę zapasów (nie mylić z inventory mgmt/zarządzaniem zapasami)

2) jaki zakres zadań realizuje IC ?

3) jak widzicie (z własnego doświadczenia, z procedur SOX) podległość IC pod magazyn ?

4) jak rozliczacie pracę (wydajność, produktywność) pracowników z kontroli zapasów?

Ogólnie poszukuję benchmark'u w tym temacie w Polsce. Jeżeli reprezentujecie firmy, które chwalą się, a co najmniej nie wstydzą swoich rozwiązań w tej dziedzinie, bardzo chętnie potraktuję Was jak wzór do naśladowania.

Proszę, aby na post odpowiadali wyłącznie praktycy logistyki.

Pozdr.,
Olek Sosnowski

konto usunięte

Temat: Inventory control / Kontrola zapasów w przesiębiorstwie...

Witaj Olku,

myślę że Twoje pytanie wykracza nieco poza zakres pracy i odpowiedzialności IC.
Należy rozgraniczyć dwie funkcje IC. Pierwsza - cykliczne kontrole zapasów i raportowanie do działów zakupów i planowania (jeśli firma produkcyjna), druga to organizacja i uczestnictwo w inwentaryzacjach okresowych (i tu kłania się ustawa o rachunkowości).
Podległość IC pod magazyn jest oczywista, jednak jest to samodzielne stanowisko o kluczowym znaczeniu. Oczywiście wtedy nie można wykluczyć bezstronności w sprawach spornych.
Zauważam jeszcze jedną, niezwykle ważną kwestie. Stanowisko IC tworzone jest w firmach gdzie nie ma gospodarki magazynowe lub wogóle takowa nie funkcjonuje - w moim przypadku olbrzymia firma produkcyjna źle wdrożyła SAP. Ponieważ najpierw wdraża się system a potem buduje gospodarkę magazynową.
Rozliczenie IC następuje w drodze normalnego cyklu pracy - tu efekty widać najlepiej. W razie pytań - służę :)



Wyślij zaproszenie do